• Physical

när börjar barn nynna melodier?

Dottern är två år och 9 månader och kan väldigt många barnlåtar. På senaste tiden har hon börjat nynna, eller lalla på låtarna istället. När brukar dom börja kunna sådant?

• Svar på tråden när börjar barn nynna melodier?
  • sofhia

Jag vet inte alls nar dom vanligtvis borjar men dottern ar tva ar och tre manader och nar hon nynnar sa kan jag ofta hora vilken sang det ar. Gulligt! : )

• Severus

Min ene son sjöng när han var ca 1,5 år
    Hela barnvisor med rätt text och rätt melodi
    Har filmat när han sjunger "Lille katt" felfritt:)

Han älskar musik. Hör alla instrument i klassisk musik och kan urskilja dem
    Nu är han visserligen nyss fyllda 9 år och har spelat fiol en termin(fick dispens från musikskolan att börja tidigare, åk 2)och ligger idag på en nivå som elever som spelat 4-5 år
    Fiolläraren var lyrisk:)

Mina andra fyra barn har aldrig varit i närheten

• maaammaaa

Vår tvååring nynnar och sjunger. Hon har den klangfullaste klaraste rösten av alla våra barn. Jag har ännu inte hört henne sjunga falskt.

• tankar2009

Min son fyller två om en vecka och han sjunger sedan några månader tillbaka; bla Lilla snigel, bä bä vita lamm, små grodorna. En gång började han även sjunga på Hoppe Hoppe hare, men det tog ett tag innan jag fattade att det var den eftersom jag knappt kan den själv. Han brukar dessutom klinka piano till när han sjunger, han är för go!!

• SailorGirl

Dottern är 21 månader och visst sjunger hon, men det är inte alltid uppenbart vad det är hon sjunger.

• Farfalla

Dottern är nu 2½ men har nynnat sen kanske ett år på sångtexter till låtar hon kan sjunga helt lr delvis..
    Nu tycker hon det är sjukt roligt med typ bä bä vita lamm gick på restaurang osv ;) den varianten. Sen är hon duktig på att "trixa" till sångerna med rätt melodi osv men göra egna sånger av dom, i samma klang ofta som det ovan ;)

Vilken fantasi barn kan ha fast dom är så små ;) 

Rasmus och Jolinas mamma.. <3
Svar på tråden när börjar barn nynna melodier?