Vad skönt att allt var bra med bebisen, att en själv e lite trasig kan man ju ta =) Hoppas att det blir bättre snart iallafall!
Vårt sovrum är nu officielt färdigmålat å vi ska flytta ner i helgen, var på IKEA precis (nog sista gången jag orkar vandra omkring där innan BF) och köpte det som fattas till vår walk-in-closet, ska se om vi orkar sätta in det ikväll. Ska bli så skönt att få det klart!
Vår spjälsäng är från Troll och är en sån där man kan ta av ena sida och sätta intill sängen, vi har inte monterat den än så hoppas att det funkar som det ska!
Vad bra med second-hand skötbord! Vi ska använda ett gammalt skrivbort som skötbord på nedervåningen, också lite re-cyceling..
I början av grav så klarade jag inte av bacon lukt eller vitlökssmak, det är borta nu. Har inte haft några specifika cravings förutom att jag är enormt sötsugen vilken jag inte direkt var innan, och inte heller under de tre först månaderna då jag mådde illa av söt eftersmak. Innan grav föredrog jag salta snacks som chips och ostbågar och det är jag inte alls sugen på nu. Får du inte halsbränna av apelsinjuice? Jag älskar det i vanliga fall men fick dra ner/byta mot äpplejuice för halsbrännan.
Funkar det med smörgås som mellanmål? Det är det jag brukar äta, fast jag älskar ifs mackor också. Yoghurt äter jag ofta också. Jag skulle absolut inte klara mig på frukt som mellis som många andra verkar äta, inte ens innan jag var gravid, här är det mycket och ofta som gäller =)
Har du med dig lunchmaten eller käkar du ute? Om du har med så kan det ju vara jobbigt att förberede två mål men annars så kan du ju fixa lite matigare mellis som en bulgursallad kanske.
Å, blev jättehungrig när jag skrev det där...just nu håller jag på å lagar ugnsgratinerade rödbetor med fetaost som jag ska ha till det som blev över av helgens stek. Nam nam.
Bebis har blivit jättemycket starkara bara på den senaste veckan, nu kan den verkligen "trycka ut" magen med sina sparkar, lite Alien varning men jätte mysigt =) .