• Anonym

17 - 18 år oskuld...vanligt?

Ja som rubriken lyder är det vanligt att vara en 17 - 18 år oskuld? mår lite dåligt över att jag är oskuld fortfarande, har haft möjligheten men jag har inte tagit den, har svårt att bli kär och lita på människor dessutom

• Svar på tråden 17 - 18 år oskuld...vanligt?
  • Anonym

Jag var 21 när jag förlorade oskulden, och jag har många bekant i samma ålder som fortfarande är det, så det är ingen brådska ;)  Vänta tills du är redo och är med någon du litar på, det är det värt.

• Anonym (Ingen fara)

Jag var nyss fyllda 18 innan jag träffade någon som litade på och kände mig så trygg med att jag ville/vågade. Har flera kompisar som oxå väntat till den åldern, och vissa längre än så. Inte för att inte möjligheten funnits men för att man kanske bara inte träffar nån man kan tänka sig att ligga med!

Är numera gift med killen ifråga ;)

• murderdoll13

-.- Kom tillbaka när du är 40 och oskuld.

• sextiotalist

Enligt någon undersökning jag läste om för något år sedan, så var medelåldern att förlora oskulden just för kvinnor17 år. Så svaret är helt enkelt, ja, det är nog vanligt.

• Anonym (Josse)

Jag förlorade min oskuld dagen efter jag fyllt 18. Ville inte ha sex med nån jag inte var kär i. Så träffade jag en kille jag blev kär i. Tycker verkligen inte man ska skämmas om man inte har sex förrens efter man fyllt 18. Tycker snarare man ska vara stolt över det, det är iaf jag :)

• Anonym (17 år)

Jag var 17 närmare 18 första gången. Kände lite som du men nu i efterhand är jag glad att jag väntade. Bättre att vänta till du är kär än att bara göra det för att få det gjort.

• Anonym

Inget ovanligt alls!
    Ta det lugnt och se till att du förlorar den med någon som bryr sig om dig.
    Jag var 17 år och min första pojkvän och jag hade gjort slut ett par månader tidigare. Så midsommaraftonsnatt stötte vi ihop igen. Det var tårar och glädje och kärlek i luften. Han förklarade att han ångrade att han gjort slut och allt. Den natten förlorade jag min oskuld till honom och dagen efter dumpade han mig igen. Det sved och jag önskar jag hade väntat. 

• Anonym (jo)

Jag förlorade oskulden när jag var 21 år, och jag var inte redo då kan jag säga. Stressa inte fram det, utan gör det när du är redo. Åldern spelar ingen roll :)

• Insatt

Ja det är väldigt vanligt. Samt antagligen att föredra framför att ha sex för ung. Jag var 17 år men hade med facit i hand gott kunnat vänta ett par år till!

Svar på tråden 17 - 18 år oskuld...vanligt?