• Anonym

17 - 18 år oskuld...vanligt?

Ja som rubriken lyder är det vanligt att vara en 17 - 18 år oskuld? mår lite dåligt över att jag är oskuld fortfarande, har haft möjligheten men jag har inte tagit den, har svårt att bli kär och lita på människor dessutom

• Svar på tråden 17 - 18 år oskuld...vanligt?
  • Anonym

Jag var 21 när jag förlorade oskulden, och jag har många bekant i samma ålder som fortfarande är det, så det är ingen brådska ;)  Vänta tills du är redo och är med någon du litar på, det är det värt.

• Anonym

Inget ovanligt alls!
    Ta det lugnt och se till att du förlorar den med någon som bryr sig om dig.
    Jag var 17 år och min första pojkvän och jag hade gjort slut ett par månader tidigare. Så midsommaraftonsnatt stötte vi ihop igen. Det var tårar och glädje och kärlek i luften. Han förklarade att han ångrade att han gjort slut och allt. Den natten förlorade jag min oskuld till honom och dagen efter dumpade han mig igen. Det sved och jag önskar jag hade väntat. 

• Anonym

Herregud, JAAAA! Jätte-jättevanligt!

• Anonym

Jag tror att det är väldigt vanligt att förlora oskulden just när man är runt 16-18 år. Och så finns det de som är mer heta på gröten och de som väntar längre. Synd att det ska betraktas som skamligt att vara oskuld och lite äldre. Sex ska man ju ha för att man vill just då och med den personen, inte för att vara "normal".

• Anonym

Tror det är väldigt vanligt. Själv var jag 23.

• Anonym
    Súdamerika skrev 2012-07-16 15:12:59 följande:
    Fö min kompis, som är över 2 m, kroppsbyggare, ljusbrunt halvlångt hår och solbränd(dvs. Karikatyren på en attraktiv man för svenska tjejer) som hade tjejer som svärmade honom dygnet runt var 20 innan han förlorade sin. Det blev aldrig av helt enkelt.
    Karikatyr? sv.wikipedia.org/wiki/Karikatyr

Jag var för övrigt 18, och jag är varken ful eller konstig.
  • Anonym

Ja, det tycker jag.

Det är tråkigt och jobbigt att behöva gissa sig till vad folk menar.

• Anonym

Jag var 19 när jag blev av med oskulden och jag är glad att jag väntade!

• Anonym

Jodå, jag förstod vad du menade.

Låt mig uttrycka mig litet tydligare:

Du använde ett ord fel, vilket får dig att framstå som en dumskalle.

Du bråkar när du blir rättad, vilket bekräftar att du ÄR en dumskalle.

• Anonym

Det är nog inte helt ovanligt. Jag var 15 när jag förlorade oskulden. På den tiden kände jag mig stressad och ville få det gjort för att "alla andra" gjort det. Och visst, alla i mitt gäng hade gjort det, men de var inte representabla för resten av åldersgruppen kanske. Nu när jag är äldre så inser jag att det fanns en värld utanför vår lilla grupp, där många av de sakerna vi gjorda kanske inte var normen. Jag hade sex en gång vid 15 och väntade sedan i flera år till nästa gång.

Nu är jag vuxen, och efter att man gått ut gymnasiet så känner  man inte samma press att ha sex. Nu ångrar jag att hade sex med första bästa. Jag skulle ha väntat, även om det hade inneburit en 30årig oskuld.

Du behöver inte berätta för andra om ditt sexliv, då slipper du pressas. Låt folk tro vad de vill.

• Anonym

jag har velat ha sex sen jag var 12år
    hade första chansen när jag var 15år
    sen en hel del andra chansen... men någonstans på vägen så bestämde jag mig för att vänta till efter 18år

mest för att jag visste att jag inte var beredd på riskerna med könsjukdomar och graviditet (behöver inte hända, men kan!) sen så ville jag träffa en kille som faktskt visade att han ville ha mig, och inte bara komma innanför trosorna på mig. träffade aldrig någon sån kille.

men sen gjorde jag misstaget att bli övertalad att ha sex 2 månader efter att jag fyllt 18år
    fyfan vilken skitstövel han visade sig vara sen!

ha sex med den du vill, när du vill, om det så är för att du bara är kåt och vill eller för att han är den rätta   

jag är iaf glad att jag väntade, jag var inte redo egentligen innan och jag tror faktiskt jag uppskattar det mer nu än om jag hade haft det när jag var 15år.   

• Anonym

vanligt :)
    ha ingen brådska :) 

• Anonym

Jag var oskuld fram tills i förrgår. Jag hade chansen med en annan förut men jag dissade honom på grund av att jag inte kände honom eller hade några känslor. Denna gång hade jag känslor för honom och han hade känslor för mig. Jag litade på honom och kände att jag ville göra det. Det var helt underbart.

Mitt råd till er alla är att vänta tills det känns rätt. Gör inte det bara för att få det gjort.

Svar på tråden 17 - 18 år oskuld...vanligt?