• fiamedkakorna

Vänar du 4:e barnet i Januari?

Hej!

Känner mig inte hemma i de andra Bf trådarna då många väntar första och andra barnet. Själv väntar jag fjärde barnet och skulle jätte gärna vilja följas åt med andra mammor/pappor som väntar  4:e 5:e 6:e osv i Januari.

Har BF 6:e Januari enligt KUB.
    Så vi får se vad slutgiltiga BF hamnar på enligt RUL :)

• Svar på tråden Vänar du 4:e barnet i Januari?
  • fiamedkakorna

Välkommen Prinsmamma3! Glad Var denna lilla krabat planerad? :)

brage; Nej men vad tråkigt  :(  Fick höra från min moster som själv har 4 barn, att man kommer få spydiga kommentarer som "ska ni befolka hela världen själva? Jaha.. en till.."
    Berättade för ytterligare en nära familjemedlem igår, och det blev den första negativa upplevelsen på att vi ska få en 4:a.
    Frågade inget om när eller hur jag mår. Bara ; "*suck* jaha.. grattis.. det var väl kul på sitt sätt.. *suck*"

Kände mig så, jag vet inte. Blev helt paff och ledsen och samtidigt så arg!

Men men, jag ska verkligen försöka slänga bort att negativa kommentarer och bara satsa på att må bra :)

Fick tid för UL i veckan som gick, så den 14:e Augusti åker vi iväg Skrattande
    Ska bli så spännande!

• V79

Vad tråkigt att ni fick negativa kommentarer. Vi har berättat för dom flesta nu eller rättare sagt min sambo har berättat, bara min chef kvar och jag gruvar mig. Vi har nog lyckats chocka dom flesta vi känner då vi alltid sagt att vi inte ska ha fler än tre st och dessutom börjar våra barn bli lite äldre. Efter chocken lagt sig så har vi än så länge inte hört nått negativt direkt iaf inte än.

Bf 25/1-13
  • V79

Jag funderar på att fråga på rul om dom kam se vad för kön bebisen har, skulle gärna Vilja veta innan då man kan köpa mer saker innan. Jag har gett bort precis allt utom en dagisvagn och en stallvagn. Har ni på känn om ni väntar flicka eller pojke? Och Under era tidigare grav, vad trodde ni att ni skulle få då och hade ni rätt? Med min första var jag 99% säker att jag väntade en pojke och det blev en pojke, andra var jag väldigt osäker och velade fram och tillbaka tills hon låg på magen men då utan att jag visste vad det var så trodde jag verkligen att även hon var en pojke. Snacka om chock när vi senare upptäckte att det var en tjej. 3:an var jag också helt övertygad om att det var en liten kille och även då hade jag rätt. Med både första och tredje hade jag bara köpt killkläder och killfärger på alla saker.

Bf 25/1-13
  • brage

Känns som att alla i den här tråden har annat att göra än att sitta framför datorn :D har äntligen ringt min chef iaf, hon skrattade gott åt min rädsla att få sparken :) känns som en tung sten lyfts från mina axlar... Ska försöka jobba så länge som möjligt nu... Om jag orkar!!

• V79

Brage, skönt att ha fått göra bort att prata med chefen:) Jag väntar bara på tiden ska gå så jag får göra rul den 27:e aug, gruvar och längtar att få se den lilla. Jag har nog aldrig varit så orolig som denna gång, oroar mig för allt och lite till.

Bf 25/1-13
  • brage

Grattis alla nya :) känns skönt att det är fler med många barn :D
    Vi har lite smått börjat leta syskonvagn, någon dom har ngr bra tips.. Vill ju ha båda barnen vända mot mig!!!

• Lony

Hej alla !

Härligt att hitta en tråd med de som har "många" barn. Tänkte få följa med här.

Jag har fyra barn (-90, -94, -97, -03) och väntar nu mitt femte med en ny man. Jag blir 44 år i september och han har precis fyllt 46 och har inga barn. Det har inte varit självklart att den här graviditeten skulle få fortsätta då han inte tycker att man startar med barn vid hans ålder. Vår relation är bara 8 månader, men han är mannen som jag vill bli gammal med. Det har vi skojat om redan tidigt, att vi ska bo på hemmet tillsammans. Vi bor inte ihop men i samma område och inte särskilt långt ifrån varandra. Den här graviditeten var inte planerad, men som sagt en gång oskyddat kan vara allt som krävs. Har aldrig haft svårt för att bli gravid, snarare tvärtom. Men tänkte oxå på att jag nu har passerat 40 år och att det inte är lika lätt då. 

Den enda av mina barn som vet någonting är min dotter som är född -94 och hon är helt lyrisk sedan mitt beslut togs om att fortsätta graviditeten. Jag känner mig spänd av förväntan. Enligt KUB har jag BF 16 januari. Ska göra ett RUL den 14/8 och får då se om det datumet står sig. Ska även ta reda på könet. Min dotter önskar sig en syster då hon är ensam tjej bland tre bröder.

Har ännu inte meddelat min chef. Jag har varit på semester i 4 veckor och nu kan jag nästan inte dölja magen längre så jag blir väl tvungen att säga något nu när jag kommer tillbaka. Börjar jobba imorgon igen .        

• fiamedkakorna

OJ! Tiden flyger fram på sommaren, har helt glömt bort allt vad internet och roliga forum innebär Solig
    Välkomna alla "nya" Glad

brage; jag har läst om att Emmaljunga ska släppa en ny tvillingvagn i september (tror jag att det var) Emmaljunga double monkey http://barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/06/emmaljunga-2013-bilder.html Längst ner på inlägget nästan.

Jag är sugen på den. Men vet inte vart priset kommer att landa, och det är där det kommer hänga på bla. Ska även vara en vagn som är ergonomisk för ryggen och lätt att hantera.
    När jag hade mina två stora i syskonvagn hade vi en Herqules twin raptor spin. Och det är den bästa vagn jag haft!
    Tyvärr finns den inte att beställa längre. (var en modell från emmaljunga), och de begangnade verkar det inte finnas några :/

Vi får se hur det blir, har nästan det mesta kvar från minsta barnet då han bara är 10 månader, men blir ju en till spjälis, kläder, och lite så :)

• 4 troll

Hade en brio syskonvagn när mina tjejer var små (18 mån emellan). Den var perfekt på våra ojämna grusvägar här hemma. Gillade att det gick ha barnen bakåt. nu blir det dock till att plocka fram den vanliga vagnen. Har typ allt kvar sen de andra tre då jag hela tiden halvt drömt om en till...

Svar på tråden Vänar du 4:e barnet i Januari?