Inlägg från: katalysator |Visa alla inlägg
  • katalysator

Varför anser ni att man ej får kolla partnerns mail/sms/facebook?

För mig är det privat, både för min skull och för mina vänners. Jag vill inte att min sambo ska veta allt som jag och mina vänner pratar om. Det handlar det inte om att det är känsligt eller hemligt från min sida, däremot skulle mina vänner inte uppskatta att min sambo automatiskt får höra allt på köpet när de anförtror sig till mig. Jag ser det som ett stort brott mot mina vänners förtroende att låta min sambo läsa vad de skriver till mig.

• katalysator
    Deelicious skrev 2012-07-17 09:46:13 följande:
    Vad är privat egentligen? Jag och min man lever inte 2 olika liv, vi lever ett liv tillsammans och vi har inga hemligheter eller privata saker. Då anser jag att man inte har ett så starkt förhållande om man har saker privata för varandra.
    Oj, det blir ju en viktig synskillnad då ja. Jag anser att jag och min sambo har varsitt liv, men att vi har valt att leva dem tillsammans. Hindrar inte att vi fortfarande har varsitt privatliv utöver varandra, där det finns utrymme för egna relationer till vänner Glad
  • katalysator
    Spacefrog skrev 2012-07-17 09:54:57 följande:
    Ditt perspektiv är helt vridet. Det är något skumt på g om du över huvud taget efterfrågar någons lösenord.

Människor behöver autonomi - självbestämmande - och integritet, alltså rätten att ha ett privatliv.

När ska folket här på FL lära sig att en inte kan äga andra människor?
    Äsch, var inte fördömande du heller. Om det fungerar bra för TS och hennes man att dela allt med varandra och de trivs med det så är det deras ensak. Det gör dem inte till dåliga människor Glad Det som är farligt är när man försöker pracka på sin livsstil på alla andra.
  • katalysator

Sen kan man ju vara mer eller mindre hemlig också. Min sambo har inget av mina lösenord, däremot brukar han ofta sitta och spela spel på min ipad (när jag är hemma och när jag inte alls är hemma) och där jag ju har autoinloggning till både Facebook, mailen, twitter och lite andra tjänster. Jag litar helt enkelt på att han inte snokar i mina grejer Tungan ute

Svar på tråden Varför anser ni att man ej får kolla partnerns mail/sms/facebook?