• Deelicious

Varför anser ni att man ej får kolla partnerns mail/sms/facebook?

Jag tycker det är ett ganska märkligt fenomen att det är så "skam" att kolla sin partners facebook osv.

Jag har precis INGENTING att dölja för min man och därför kan han kolla om han vill. Jag skulle blir rent förbannad om min partner hindrade mig på något sätt att kolla hans facebook eller mail, då blir man ju misstänksam. Jag har min mans lösenord till msn, mailen, facebook och bankkort. Men vet ni vad? Jag loggar aldrig in där om han inte ber mig kolla nåt meddelande eller liknande, den tiden är över för mig. Jag vet att han ej pratar med andra tjejer och är inte det minsta intresserad av vad han snackar om med sina kompisar, så med andra ord, att man har lösenordet är inte för att man ska snoka enbart, utan för att om partnern VÄGRAR att ge lösenordet så är det nåt skumt på g.

Och dessutom varför skulle det vara fel att snoka i sin partners mail/sms? Antingen så hittar man inget och då är ingen skada skedd eller så hittar man något och då var det ju bra!    

Det enda jag är emot är partners som kontant snokar utan att hitta något. Lixom att man blir besatt trots att man har en ängel till partner som aldrig gör något. Endast då är snokandet fel.   

• Svar på tråden Varför anser ni att man ej får kolla partnerns mail/sms/facebook?
  • Majsan70

Men varför skall man snoka då? Och om du nu inget har att dölja o din partner inte är intresserad så varför skall denne/a ha lösenordet?
    Jag har inget av min mans lösenord...jag är inte intresserad av att ha det helt enkelt. Min man har mitt lösen till min mail för att jag ibland ber honom kolla den för mig.

Man skall inte snoka i privatsaker helt enkelt!

• Hannah76

För mig är det märkligt att man känner att man måste kunna kolla om man vill, det tyder på osäkerhet för mig.

Jag döljer inget men tycker att man har ett eget liv o sfär fast man lever tillsammans. Mina vänner ska inte behöva tänka att min partner kan läsa eller se vad de skriver till mig.

Tycker inte att man behöver dela allt med sin partner. Speciellt inte sånt som vänner berättar.

Jag skulle inte dö om han skulle kolla min mail,  sms eller fb - men jag skulle undra vad han sysslade m.

• Norris

Ååå jag blir så frustrerad av såna här trådar. Ibland vill jag helt enkelt inte att min sambo ska läsa mina mail. Mina vänner kanske avslöjar personliga saker om sig själva som inte han behöver veta.
    Jag tycker det är konstigare av sambon att kräva att man ska ge lösenordet än att vägra ge ut det.

• katalysator

För mig är det privat, både för min skull och för mina vänners. Jag vill inte att min sambo ska veta allt som jag och mina vänner pratar om. Det handlar det inte om att det är känsligt eller hemligt från min sida, däremot skulle mina vänner inte uppskatta att min sambo automatiskt får höra allt på köpet när de anförtror sig till mig. Jag ser det som ett stort brott mot mina vänners förtroende att låta min sambo läsa vad de skriver till mig.

• Racer x

Eller så sparas lösenordet för att hitta på jäkelskap när det tagit slut. Inte helt ovanligt tydligen.

• Deelicious

Grejen är den att jag anser inte att man nödvändigtvis "måste" ha lösenordet. Men Jag anser att frågar man om lösenordet och partnern nekar så har man ett stort problem.

• amalie79

Därför att även om JAG inte döljer något för min partner så kanske mina vänner inte vill att han ska veta allt?! DE kanske har hemligheter som är en privatsak mellan mig och dem. Precis som jag inte vill att mina vänners män ska veta allt jag berättar för dem? Det handlar om att respektera vad andra anförtror mig också.

• Deelicious
    Majsan70 skrev 2012-07-17 09:38:30 följande:
    Men varför skall man snoka då? Och om du nu inget har att dölja o din partner inte är intresserad så varför skall denne/a ha lösenordet?
    Jag har inget av min mans lösenord...jag är inte intresserad av att ha det helt enkelt. Min man har mitt lösen till min mail för att jag ibland ber honom kolla den för mig.

Man skall inte snoka i privatsaker helt enkelt!

Vad är privat egentligen? Jag och min man lever inte 2 olika liv, vi lever ett liv tillsammans och vi har inga hemligheter eller privata saker. Då anser jag att man inte har ett så starkt förhållande om man har saker privata för varandra.
  • Anonym (kränkande)

För mig spelar det ingen roll om han tittar och snokar i mina saker men han tycker att det är kränkande om jag utan tillstånd snokar, vilket jag respekterar. Han snokar aldrig i mina saker även om jag är väldigt aktiv med min mobil och dator. För honom är mobilen personlig.
    Vill jag t.ex. titta i hans mobil, frågar jag alltid om lov men känner inget behov av att titta i hans mobil.
    När det gäller facebook och andra sidor så säger han oftast, kan inte du logga in och titta om någon har skrivit något. Han orkar oftast inte. Ibland säger han även, skriv svar du själv men då säger jag att så lat kan han inte vara.

• katalysator
    Deelicious skrev 2012-07-17 09:46:13 följande:
    Vad är privat egentligen? Jag och min man lever inte 2 olika liv, vi lever ett liv tillsammans och vi har inga hemligheter eller privata saker. Då anser jag att man inte har ett så starkt förhållande om man har saker privata för varandra.
    Oj, det blir ju en viktig synskillnad då ja. Jag anser att jag och min sambo har varsitt liv, men att vi har valt att leva dem tillsammans. Hindrar inte att vi fortfarande har varsitt privatliv utöver varandra, där det finns utrymme för egna relationer till vänner Glad
Svar på tråden Varför anser ni att man ej får kolla partnerns mail/sms/facebook?