Varför anser ni att man ej får kolla partnerns mail/sms/facebook?
Jag tycker det är ett ganska märkligt fenomen att det är så "skam" att kolla sin partners facebook osv.
Jag har precis INGENTING att dölja för min man och därför kan han kolla om han vill. Jag skulle blir rent förbannad om min partner hindrade mig på något sätt att kolla hans facebook eller mail, då blir man ju misstänksam. Jag har min mans lösenord till msn, mailen, facebook och bankkort. Men vet ni vad? Jag loggar aldrig in där om han inte ber mig kolla nåt meddelande eller liknande, den tiden är över för mig. Jag vet att han ej pratar med andra tjejer och är inte det minsta intresserad av vad han snackar om med sina kompisar, så med andra ord, att man har lösenordet är inte för att man ska snoka enbart, utan för att om partnern VÄGRAR att ge lösenordet så är det nåt skumt på g.
Och dessutom varför skulle det vara fel att snoka i sin partners mail/sms? Antingen så hittar man inget och då är ingen skada skedd eller så hittar man något och då var det ju bra!
Det enda jag är emot är partners som kontant snokar utan att hitta något. Lixom att man blir besatt trots att man har en ängel till partner som aldrig gör något. Endast då är snokandet fel.