Inlägg från: Afterlife |Visa alla inlägg
  • Afterlife

Varför anser ni att man ej får kolla partnerns mail/sms/facebook?

Jag skrev samma sak i en annan tråd.
    Men jag ser det som förbaskat stor skillnad mellan att tvångsmässigt "snoka" och att drabbas av tillfällig noja någon gång och kolla.
    Mitt ex kollade i min mobil och hittade, vad som för en utomstående såg ut som, "tveksamma" sms till en killkompis. Jag tycker inte det är så farligt. Det ledde till en jättebra diskussion där vi båda gick ifrån den med större säkerhet och tillit. Och det hände bara den gången.
    Men jag skulle ha svårt för en som tvångsmässigt behövde ha koll på allt. Men det är ju inte svart eller vitt. I ett längre förhållande kan väl vem som helst drabbas av noja, typ efter ett stort gräl eller under en period av slentrian?
    Sedan är ju jag lite gammaldags, för jag har inga känsliga konversationer med vänner på mail eller sms. Det är alldeles för lätt att det ska hamna i orätta händer.
    Sedan har jag heller inga problem med att mina vänner "diskuterar" mina problem med sina partners. De är ju mina vänner så jag antar att de gör det under ansvar. Och har jag riktig tur så får jag partnerns perspektiv på det också, vilket kan vara till stor hjälp med killproblem eftersom mina närmsta vänner är tjejer allihopa.  

Svar på tråden Varför anser ni att man ej får kolla partnerns mail/sms/facebook?