• Anonym (funderare)

hittade naken bilder (troligen på min killes ex)

Jag städade hemma hos min kille, och hittade några fotton,
    börjde kolla, föst va det familje bilder, men det va bara några få,
    resten av bilderna va på en tjej, några naken bilder och sedan när hon har trosor och BH
    på sig (toligen hans ex). Kändes jobbigt att hitta dessa bilder, men känns samtidigt som att jag snokat, fast 
    inte min menig alls :S

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden hittade naken bilder (troligen på min killes ex)
  • Anonym (funderare)
    Ant3 skrev 2012-07-17 18:00:58 följande:
    Jag har väl bara en annan uppfattning om hur man städar hos andra, förstår inte hur man kan tycka det är okey att rensa och röra runt bland personens saker. Men ni kanske gör så hos varann, vad vet jag.

Nej jag kan förstå det inte känns kul men finns ju inget att göra åt det nu.
    jag lyfte bara på sakerna för att damma, rotade inte runt inte, det skulle aldrig falla mig in.
  • Ant3
    Silversäl skrev 2012-07-17 17:24:35 följande:
    varför sparar man på dem nakenbilder av sitt ex när man har en ny relation?
    jag själv gör det inte. då jag inte anser att jag har ngn användning för dem längre när en relation tar slut.
    uppriktigt nyfiken
    Minnen. Och ja, de är även fina att titta på Tungan ute
  • Anonym (funderare)
    Anonym (C) skrev 2012-07-17 18:00:04 följande:
    Jag har haft nakenbilder på mina ex men skulle ALDRIG spara dom när jag gått in i en ny relation.
    Kastat alla för länge sedan. Kan väl ist ta nya nakenbilder på min nuvarandre? :)
    Tycker man ska ändå ha sån respekt till sin partner.

Vardå spara, ska du sitta och kolla på dom då och då och minnas vad? Minnas när ni tog dom , hade sex eller hur menar du?

Jag skulle bli lite rädd och besviken om jag hittade nakenbilder på ett ex som min kille sparat.
    Sånt tycker jag man slänger om man är i en seriös relation och tänkt sig en framtid med.

till TS.
    Jag tycker du ska prata med honom och säga hur du känner och varför han spar på dom?
    det kan ju vara så att han bara glömt att dom ligger där och inte tänkt ha kvar dom.
    Precis min tanke, minnas VAD???

Ja, jag ska prata med honom.
  • Anonym (funderare)
    Ant3 skrev 2012-07-17 18:15:11 följande:
    Minnen. Och ja, de är även fina att titta på Tungan ute
    Vad för minnen?
    Om man vill ha minnen efter sitt/sina ex så kan man väll ha vanliga bilder?
  • Fiona M
    Anonym (Bildsparare) skrev 2012-07-17 17:47:04 följande:
    Jag kan säga varför man sparar. För att man tycker att bilderna är fina rent estetiskt, kanske är stolt över hur man tagit dem på, men först och främst för att de är en del av ens förflutna. Denna person har haft en stor plats i ens liv och även om den inte har det längre så vill man kanske ändå minnas vad man hade och hur det gjorde en till den man är idag. Jag sparar kärleksbrev och nakenbilder och allt. Tittar dock aldrig på dem men vill ha dem kvar. Min sambo tycker inte att det gör något alls. Jag tycker inte det känns bra att låtsas som att man inte haft pojkvänner eller sex med någon tidigare, det blir som att dölja en del av sig själv för sin partner.
    jag har gjort mig av med de vågade bilder jag haft. av respekt för exet.
    (vanliga kort, samt brev etc har jag dock kvar i en låda nånstans)
  • Ant3
    Anonym (funderare) skrev 2012-07-17 18:18:42 följande:
    Vad för minnen?
    Ja, om man nöjer sig med det kan man väl absolut bara ha vanliga bilder.
    Men jag vill ha kvar de halvnakna också. De väcker fina minnen de med.. Flört

Vafan, jag både tänker och tittar på andra tjejer..  och vissa råkar vara ex..
    och tror knappast att jag är ensam om det. Kommer det verkligen som en chock?
  • Anonym
    Anonym (funderare) skrev 2012-07-17 18:18:42 följande:
    Vad för minnen?
    Ja, det kan man förstås ha likväl som man kan ha bilder av mer avklätt slag. De kan betyda samma sak - de står för en lycklig tid i ens liv som har en plats i minnet.

Jag älskar min man högt. Vi har varit gift i en herrans massa år och jag är lika förälskad i honom nu som jag blev när jag träffade honom. Jag är medelålders, lite rynkigare än förr och brösten hänger. Jag har haft och har ett härligt liv fyllt av bra erfarenheter och glada händelser. Jag har lådor med brev och foton av andra förhållanden med människor som också gjorde mig oändligt lycklig. Jag tittar inte på bilderna varje dag, inte ens varje år, men då och då plockar jag fram dem. Sätter mig i soffan med ett glas vin och ser igenom det liv som är jag.

Jag har många vanliga bilder, och även några andra.
    Den första pojken jag var tillsammans med som tonåring. Den unge man som jag flyttade samman med. Den älskvärde och fantastiske man som blev mina barns pappa och så vidare. Alla finns där i mina lådor, och jag njuter av att se dem. Se mig själv som jag var då. Minnas, le och skratta. Allt det där jag gör ibland.

En vanlig bild är till exempel en av alla av min första sambo. Vi var på ett bröllop, han är klädd i kostym och har lossat lite på slipsen. Han står där i skymningen, det mörka håret, smilgropen som jag tyckte så mycket om att stoppa min tumme i är synlig på höger kind. Han ler sitt varmaste, de gröna ögonen är mörkare på bilden än i verkligheten. Fullt påklädd. Förstås. Men mitt minne vandrar från fotot och till timmen efter att det är tagit, till rummet vi delade på herrgården där bröllopet stod. Till sexet, det varma innerliga, häftiga. Utmattningen efteråt, den stora kärleken vi var insvepta i. 

Själv skulle jag aldrig finna en person som ville styra mina minnen (oavsett om de finns i mitt huvud eller på en ögonblicksbild i en låda) intressant. Respekt vill jag förstås visa mina nära och kära, men är det så att någon mår dåligt av det liv jag levt så ser jag det som den personens problem och något som den antingen själv får hantera eller så kan vi helt enkelt inte leva samman. Någon skrev att nuvarande relationer är eller borde vara viktigare och det är min nuvarande relation också - den är väldigt viktig. Vi delar livet nu, men allt det jag gjort och känt följer mig på det sätt jag önskar. Det skulle jag aldrig kompromissa med.

Jag lär mina snart vuxna barn samma sak. "Ta hand om era minnen, gör med dem det ni vill och inte vad andra vill." 
  • Anonym (C)
    Anonym skrev 2012-07-17 18:54:16 följande:
    Ja, det kan man förstås ha likväl som man kan ha bilder av mer avklätt slag. De kan betyda samma sak - de står för en lycklig tid i ens liv som har en plats i minnet.

Jag älskar min man högt. Vi har varit gift i en herrans massa år och jag är lika förälskad i honom nu som jag blev när jag träffade honom. Jag är medelålders, lite rynkigare än förr och brösten hänger. Jag har haft och har ett härligt liv fyllt av bra erfarenheter och glada händelser. Jag har lådor med brev och foton av andra förhållanden med människor som också gjorde mig oändligt lycklig. Jag tittar inte på bilderna varje dag, inte ens varje år, men då och då plockar jag fram dem. Sätter mig i soffan med ett glas vin och ser igenom det liv som är jag.

Jag har många vanliga bilder, och även några andra.
    Den första pojken jag var tillsammans med som tonåring. Den unge man som jag flyttade samman med. Den älskvärde och fantastiske man som blev mina barns pappa och så vidare. Alla finns där i mina lådor, och jag njuter av att se dem. Se mig själv som jag var då. Minnas, le och skratta. Allt det där jag gör ibland.

En vanlig bild är till exempel en av alla av min första sambo. Vi var på ett bröllop, han är klädd i kostym och har lossat lite på slipsen. Han står där i skymningen, det mörka håret, smilgropen som jag tyckte så mycket om att stoppa min tumme i är synlig på höger kind. Han ler sitt varmaste, de gröna ögonen är mörkare på bilden än i verkligheten. Fullt påklädd. Förstås. Men mitt minne vandrar från fotot och till timmen efter att det är tagit, till rummet vi delade på herrgården där bröllopet stod. Till sexet, det varma innerliga, häftiga. Utmattningen efteråt, den stora kärleken vi var insvepta i. 

Själv skulle jag aldrig finna en person som ville styra mina minnen (oavsett om de finns i mitt huvud eller på en ögonblicksbild i en låda) intressant. Respekt vill jag förstås visa mina nära och kära, men är det så att någon mår dåligt av det liv jag levt så ser jag det som den personens problem och något som den antingen själv får hantera eller så kan vi helt enkelt inte leva samman. Någon skrev att nuvarande relationer är eller borde vara viktigare och det är min nuvarande relation också - den är väldigt viktig. Vi delar livet nu, men allt det jag gjort och känt följer mig på det sätt jag önskar. Det skulle jag aldrig kompromissa med.

Jag lär mina snart vuxna barn samma sak. "Ta hand om era minnen, gör med dem det ni vill och inte vad andra vill." 
    Jag har också kvar bilder på mina ex, kärleksbrev sen man gick lågstadie/högstadie tex, kan vara lite smått kul sådär kika på någon gång och minnas tillbaka till den tiden.

MEN
    Det är en helt annan sak med "vanliga fina bilder" än med NAKNA bilder.
    Varför någon gång alls plocka fram helt nakna bilder på sitt ex?
    Nej där går min gräns.

Ja jag tycker fortfarande det är respektlöst mot sin flickvän/pojkvän att ha kvar såna bilder.

Men men det är mina åsikter. :)
  • Ant3
    Anonym (C) skrev 2012-07-17 19:13:29 följande:
    Ja jag tycker fortfarande det är respektlöst mot sin flickvän/pojkvän att ha kvar såna bilder.
    Men det är ju inte direkt något man visar upp för sin nya?
Svar på tråden hittade naken bilder (troligen på min killes ex)