• Maria8601

Lämna kattungen ensam?

Hej! 
    Jag har just skaffat en liten katt som nu är 12 veckor. Hon verkar vara väldigt trygg och nöjd efter bara ett dygn här. jag skall vara ledig hela veckan för att lära känna min nya kompis men nästa vecka börjar jag jobba igen. Nu har jag så dåligt samvete. Kan jag lämna henne ensam? Hur skall jag annars göra? Usch.

Jag kan inte skaffa en till katt som läget är nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-18 12:56
    Blev nog missförstådd. Är hemma med katten i en vecka så vi skall lära känna varandra. Sedan kommer jag börja jobba igen 2-3dagar/vecka i max 8h. Hon har för övrigt allt hon behöver här hemma.

• Svar på tråden Lämna kattungen ensam?
  • Anonym (katt)

Den klarar sig ensam under dagen Glad

• Anonym

Se bara till att den har leksaker eller tåliga saker att roa sig med! Fast det har du säkert redan märkt att de små liven inte är fullt så smidiga som dom tror att dom är

• LittleAngel

det är ingen fara att lämna katten. jag gjorde samma sak med min direkt för jag ville vänja henne vid det, då man jobbar på dagarna. katter är ju djur som föredrar å vara ensamna ibland oxå fastän dom gillar å gosa med en då man e hemma :) verkar hon lugnt o glad då du kommer hem igen å hemmet e helt så e det ingen fara. min katt brukar riva kåken om nått har gjort henne ledsen men inte längre, då hon vet att jag alltid kommer hem. då välkomnar hon mig vid dörren :)

• Anonym (L)

Hon kommer klara sig finfint men om du har möjlighet kan du mot slutet av veckan lämna henne ensam kortare stunder... Då kommer det lite i taget =).

Du har kanske redan hört det här men ett ställe som är farligt för kattungar är toastolen, dubbelkolla så att locket är nerfällt. Det är inget roligt ställe för en liten kattunge att hamna i...

• minafinastebarn

Oj låter tidigt o lämna långa (?) arbetsdagar, men jag är blödig när det gäller djur :)
    Varför har missen ingen kattkompis? Inte mkt mer jobb med en katt än två. De får sällskap av varandra, närhet, gos och mkt bus!!
    Rekommenderar verkligen en kattkompis! Då behöver man inte ha lika dåligt samvete om de blir ensamma eller tiden kanske inte riktigt räckt till.

• Modgun

men snälla någon.
    Katten har precis kommit till ett nytt hem, och du vill lämna den ensam långa dagar det första du gör?

Nä var du hemma med din katt och låt kompisen komma till dig istället. 

• nuharjagbytt
    Modgun skrev 2012-07-17 23:02:44 följande:
    men snälla någon.
    Katten har precis kommit till ett nytt hem, och du vill lämna den ensam långa dagar det första du gör?

Nä var du hemma med din katt och låt kompisen komma till dig istället. 
    Hur läste du nu? Kompisen är katten och hon ska vara hemma en vecka med den.
  • Modgun
    nuharjagbytt skrev 2012-07-17 23:06:50 följande:
    Hur läste du nu? Kompisen är katten och hon ska vara hemma en vecka med den.
    Såg det nu. Sorry
Svar på tråden Lämna kattungen ensam?