• spring

Någon i Jönköping som ska göra ivf hösten 2012?

Mariah1986 skrev 2012-12-06 16:11:16 följande:
    Hej tjejer! har idag pratat med berit och remissen var skickad, men den har kommit tillbax av en anledning ;( jag är helt förkrossad min sambo likaså! Detta bakslag innebar att våran ivf kommer inte att på börjas förens om ett år ;( våra hjärtan är i tusen bitar ;( Hoppas de går bättre för er!!!
    Och hur går de för dig Keng ?? 
    Varför kom remissen tillbaka och varför måste ni vänta så länge?
  • spring

Hej tjejer!

Nu händer det inte mycket i tråden. 

Lite uppdatering från mig. Fick minus på stickan idag på BIM  och bruna flytningar. Så då gick det inte denna gången heller  

Nu är våra två gratisförsök förbrukade så vi får snällt betala själva nästa gång. Kollade på deras hemsida idag och det kommer kosta 8590kr för ett FET. Skönt att vi har två i frysen iaf.

• spring
    Mariah1986 skrev 2012-12-11 21:54:56 följande:
    Sorry att jag är väldigt off i tråden just nu även om de va jag som startade den . Men jag har de väldigt jobbigt just nu med att försöka lägga ivfen åtsidan ett år! Anledningen va att min man har hepatit c MEN läkarna m.m sa att de inte spelar någon roll när de kommet till ivf så dom sa att de är inget ni ska oroa er för! Men de va EXAKT de som gjorde att remissen blev tillbaka skickad :( så han måste gå igenom en cellgiftsbehandling först!! så vi är mycke ledsna!! men även glada att min sambo kommer bli fri från de detta året!!!
    Fy vad jobbigt! Men måste ni vänta ett helt år? Tar behandlingen så lång tid? Konstigt att de sa att det inte gjorde något först och att remissen sen kommer tillbaka. 

Förstår att det känns jobbigt. Men du kan väl hänga med på en fika så vi kan peppa dig lite.

Jag känner också att jag behöver lite pepp. Känner mig grymt nere efter andra misslyckandet.

Vad säger ni tjejer, ska vi ta en fika i veckan? Jag kan imorgon och kanske torsdag.       
  • spring

Jennie1987, nej det blev ingen fika men det hade varit kul om vi kunde få ihop en snart Jag är inte i Jönköping nu, kommer nog tillbaka i mitten av nästa vecka.

Har pratat med Linköping nu och vi kommer göra FET i januari. Jag kommer göra det i normal cykel så jag slipper massa hormoner. Jag har mått så dåligt av hormonerna så det känns skönt att inte behöva påfresta kroppen med det.

• spring

Jenniekk, jo det är jobbigt när det inte lyckas men det känns bättre nu eftersom vi kan göra FET så snart.

Hur går det för dig? Måste kännas helt underbart att ni har lyckats nu

• spring

Hej tjejer! Denna tråden har verkligen dött ut. Det är nog lätt att det blir så när motgångarna blir för jobbiga. Efter två misslyckade ivf:er så kände jag att jag ville ta en paus från fm. Vi hade ju två embryo i frysen som vi skulle återföra i jan men de klarade inte upptiningen så där kom ännu ett fall. Efter 3:e ivf:en tog det sig faktiskt Det är svårt att ta in att vi kanske får vårt barn iaf. Jag är nu i vecka 5. Jag vågar inte riktigt hoppas än, det är ju fortfarande väldigt tidigt. Nu vill jag veta hur det går för er andra. Jenniekk hur går det för dig? Vilken vecka är du i? Hur går det för er andra?

• spring

Tack!! Jag har inte fått tid för vul än. Har inte td förrän på måndag så det vet inte om att jag är gravid än. I Linköping har de td 3 veckor efter äp. Känns länge och vänta, jag fick ju pluss på stickan i tordags. Jenniekk: Vad skönt att det gick bra trots blödningen. Härligt att ha kommit halvvägs i graviditetten. När är bf? Jennie1987: Hur var det nu? Hur länge ska ni pausa innan ni kör igång igen? Och hur går det med viktnedgången?

• spring

Hej tjejer! Vi har tid för vul den 17 april. Det känns jobbigt att vänta så länge. Jag vill veta nu om allt ser bra ut. Det är svårt att glädjas innan man vet om det ser bra ut och om det finns ett hjärta som slår. Eftersom vi fick tillbaka två embryon så är det extra spännande att se om det är en eller två

• spring
    jenniekk skrev 2013-04-07 22:14:02 följande:
    Spring: Vad spännande! Förstår att ni längtar... :) I vilken vecka kommer du vara då? Har du fått några symptom på att det finns någon liten där inne?
    Imorgon när vi gör vul så kommer jag vara i v8+2. Jag har mått ganska bra faktiskt fram till förra veckan. Då började illamåendet. Har svårt att få i mig mat och mår illa mest hela tiden så jag har varit hemma från jobbet några dagar.

Uppdaterar imorgon!  
  • spring

Allt gick bra idag. Det fanns en liten krabat på 19mm och hjärtat slog Om en månad ska vi göra KUB, ska bli kul att få se den lilla igen.

• spring

Hej!

Kul att se lite liv i tråden igen och höra om hur det går för er.

Jag är nu i v.14 och det känns fortfande lite overkligt att jag är gravid. Var på kub i förra veckan och fick se den lilla krabaten. Det kändes jätteskön att se att den levde. Var helt inställd på att det hade gått åt helvete eftersom alla gravsymtom plötsligt försvann. 

Vi fick en sanolikhet på 1:3317, så det är låg risk att det är downs.  

Nu är det nedräkning för rul som är den 24/6.               

• spring

Hur går det för er tjejer?

Jenniekk: har de blivit någon bebis ännu? För det var väl i augusti som den skulle komma?

Själv är jag i v.26 nu. Tiden rullar på. Känns fortfarande lite overkligt att jag blev gravid till slut.     

• spring
    jenniekk skrev 2013-08-16 21:38:01 följande:
    Spring: ja bebis har kommit och det har varit känslostormande! :) Lycka till nu, snart är du i mål! Lycka till ni alla andra med! Måånga år tog det för oss att lyckas, men vi gjorde det...
    Grattis!!! Blev det en kille eller tjej?
Svar på tråden Någon i Jönköping som ska göra ivf hösten 2012?