• Rådjur

Hårtvätt - hur länge håller det för er ?

Tänkte fråga hur länge ert hår håller sig fräscht efter att ni tvättat det - hur många dagar tar det innan det blir smutsigt igen ?

Brukar ni göra något för att håret ska hålla sig rent längre ? 

Personligen måste jag oftast tvätta varannan dag Obestämd Vet inte om det är normalt eller om det bör hålla längre ? 
    Mitt hår blir flottigt väldigt fort tycker jag - och ändå tvättar jag med milt schampo (SLS-fritt)!

• Svar på tråden Hårtvätt - hur länge håller det för er ?
  • Sandylol

Jag tvättar varannan-var tredje dag. Men om man vill att det ska hålla längre har någon sagt till mig att man ska vänta längre mellan gångerna men jag har ingen aning

• doggy

Tvättar håret varje dag , känns skitigt annars !

• April barn

Använder urtekrams ekologiska hårprodukter. Tvättar också håret varannan dag eftersom det blir fett fort något som brukar hjälpa är ju att tvätta håret mindre även fast det blir fett men det har inte funkat för mig..

• Curtos

Tvättar oftast varannan dag iband oftare om jag tränat eller så. Folk som säger att håret blir mindre fett om man tvättar mer sällan har generellt ofta väldigt skitigt hår tycker jag, så det är nog helt enkelt så att vissa inte stör sg så mkt på fett hår som vi andra som tvättar varje eller varannan dag.

• Marilyn

Tvättar håret 1 gång i veckan. Använder schampo och balsam utan silikon, balsam enbart i topparna. Tvättar håret två gånger vid varje tillfälle med lite schampo varje gång och tycker att håret har blivit mindre skitigt efter att jag började med det. Första omgången blir det inte så mycket lödder, men andra gången löddrar det ordentligt och det känns att det blir riktigt rent.

• alanbanks

Tvättar varannan. Blir fett på tredje. Tvättade varje dag tidigare i år men har ändrat på det och håret håller sug fräscht längre. Ska snart försöka öka till var tredje dag. Man får vara beredd på äckligt hår först, sen vänjer det sig.

• Benjy

Den andra dagen börjar det bli räligt. Så varannan dag.

• alvisen

Jag tvättar oftast var tredje, ibland varannan. Blir fettigt om det gått längre än 3 dagar sen sist. Mitt hår blir tyvärr väldigt "fluffigt", lockigt och oregerligt när det är nytvättat. Det blir snyggt lagom tills jag måste tvätta det igen -.- haha

Let them have their world - we'll create our own.
  • Lena

3-4 dagar ser det nytvättat ut om jag inte pillar i hårbotten. 1-2 dagar ser det okej ut. Tvättar 4-7 dagar isär. Kan förlänga tiden med en dag genom att skölja håret.

Svar på tråden Hårtvätt - hur länge håller det för er ?