Tack för alla svar - blir förvånad över att det är vanligt att tvätta varannan dag
Trodde det höll längre för alla andra!!
Carzet skrev 2012-07-17 22:27:09 följande:
Tvättar oftast varannan dag iband oftare om jag tränat eller så. Folk som säger att håret blir mindre fett om man tvättar mer sällan har generellt ofta väldigt skitigt hår tycker jag, så det är nog helt enkelt så att vissa inte stör sg så mkt på fett hår som vi andra som tvättar varje eller varannan dag.
Har också hört detta om att håret skulle bli mindre fett av att tvätta mer sällan - men finner inte riktigt att det hjälper för mig ... Tvättade mer sällan när jag var yngre, men då hade jag även väldigt långt hår och det såg inte lika skitigt ut som det gör nu om jag hoppar över en hårtvätt

(har axellångt)
alvisen skrev 2012-07-17 22:32:18 följande:
Jag tvättar oftast var tredje, ibland varannan. Blir fettigt om det gått längre än 3 dagar sen sist. Mitt hår blir tyvärr väldigt "fluffigt", lockigt och oregerligt när det är nytvättat. Det blir snyggt lagom tills jag måste tvätta det igen -.- haha
Hahaha vi har samma problem!!! Jag hatar mitt hårs UTSEENDE när det är nytvättat, men älskar den nytvättade känslan

Brukar oftast ha håret i tofs efter att jag tvättat för att slippa det värsta fluffet, trivs ej heller med utsläppt hår i längden jag har just nu, så det räddar mig lite.