Inlägg från: Binegar |Visa alla inlägg
  • Binegar

Varför är det olagligt att knarka?

hade tobak och alkohol kommit in i dagens samhälle kan jag sätta min högra hand på att det med hade illegaliserats..

• Binegar
    Anonym skrev 2012-07-17 22:28:50 följande:
    Tror du att en legaliserng skulle göra att färre personer behöver sjukvård pga drogrelaterade problem?
    tänkte samma sak. det blir väl snarare tvärt om....
  • Binegar
    kakmonstret123 skrev 2012-07-17 22:37:24 följande:
    Om man tittar på Portugal så har deras avkriminalisering knappast lett till en ökad konsumtion, utan tvärtom till ett minskat bruk. Och istället finns det välfinansierad terapi och vård för problematiska konsumenter.

Varför föra ett skattefinansierat krig mot de sjuka och fattiga i samhället?
    vad har fattigdom att göra med huruvida droger borde kriminaliseras eller ej?
    Hur kan en avkriminalisering leda till minskat bruk? Börjar folk droga bara för att det är olagligt??? är det inte lika häftigt sen när det är lagligt och då bestämmer man sig antingen för att lägga av eller inte börja alls, för då är det helt plötsligt inte spännande?
  • Binegar
    Anonym skrev 2012-07-17 22:47:06 följande:
    Jag vill inte ha ett samhälle där mina barn lätt kan gp in i en affär och köpa sig droger.
    men det behöver ju inte säljas på ICA eller OKQ8 bara för att det är lagligt..
  • Binegar
    Anonym (mörda) skrev 2012-07-17 22:50:55 följande:
    Varför är det olagligt att mörda? Är det inte bättre att man kan få gå runt och ha ihjäl dåliga personer såsom pedofiler osv. Då slipper vi ju dem för alltid.
    precis. och det här fjanteriet med hastighetsbegränsningar på vägarna...alltså..daaaah????
Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?