Inlägg från: Ojsan |Visa alla inlägg
  • Ojsan

Varför är det olagligt att knarka?

Tom Araya skrev 2012-07-17 23:31:21 följande:
    Ungefär så. En aggressiv och narkotikapåverkad person skulle skrämma mig mycket mer.
    Det beror volkien narkotika de tagit, har ed haschat behöver man bara göra en grimage så skrattar dom ihjäl sig. Om de har tagit anabola kan de va lite mer hotfull och oberäknerlig.
  • Ojsan
    Ojsan skrev 2012-07-17 23:51:02 följande:
    Det beror volkien narkotika de tagit, har ed haschat behöver man bara göra en grimage så skrattar dom ihjäl sig. Om de har tagit anabola kan de va lite mer hotfull och oberäknerlig.
    Ursäkta felstavningen, "vilka" ska det stå.
  • Ojsan
    Snuttizen skrev 2012-07-17 23:54:45 följande:
    Det var minst fem stavfel till, varför besvärar du dig ens?
    Jag har fel på tangenbordet, ibland fungerar inte bokstäverna om jag inte använder våld.
  • Ojsan
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:00:34 följande:
    Jag har upplevt även cannabispåverkade personer som aggressiva.
    Är du säker på att de tagit enbart cannabis?
  • Ojsan
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:03:24 följande:
    Då det inte varit i samband med alkohol? 
    Det lär va en dålig kombination med alkohol och cb enligt de cb brukare jag har pratat med.
  • Ojsan
    Queenie70 skrev 2012-07-18 00:07:26 följande:
    Ja det vore en utmärkt ide.
    Håller med dig jag! Solig
  • Ojsan
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:10:51 följande:
    Ni betalar redan 30 miljarder på år för sjukvård associerad till rökning. En eventuell ökning vid legalisering är försumbar. De flesta vet inte vad de betalar för redan i nuläget så jag ser inte hur det är ett hållbart argument. Vi kan även tala om förknippad med alkohol, även brottslighet. Jag kan garantera dig att de siffrorna skulle få en merkostnad för cannabislegalisering att skämmas.
    Men har du tänkt på vilka skatteintäkter det skulle medföra?
  • Ojsan
    TrendyFarsa skrev 2012-07-18 13:16:51 följande:
    Precis. På samma sätt som att om man gjodre det lagligt att våldta så skulle den problematiken försvinna. Eller som i Östtyskland där man beslutade att det inte existeradde någon miljöförstöring och vips så försvann det problemet!

Legalisera allt så försvinner alla problem med det!

Du, jag tror att allt gräs du sugit i dig gjort din hjärna lite mosig, men det är ju inget ovanligt bland er knarktomtar.

Tack för mig, jag vill inte att du svarar mig, jag lämnar tråden och kommer inte komma tillbaka.

^poff* Gone...
    Tack för att du lämnade tråden {#emotions_dlg.flower}
  • Ojsan

Jag tycker att det är alldeles för mycket lagar i Sverige, vi är väldigt styrda hur vi lever våra liv pga att det "kan vara skadligt" Det som verkligen är farligt och fortfarande lagiligt i helyllesverige är att köra bil och prata i telefon, vilket är förbjudet i de allra flesta andra länder. Men kommer det på fråga ett annat rusningsmedel än alkohol (vilket staten har monopol på) så kommer det riktiga spökhistorier om hur farliga de är.

• Ojsan
    Tom Araya skrev 2012-07-18 19:25:08 följande:
    Men vad är det drogmissbrukare behöver vård för om drogerna inte är något problem?
    Jag är säker på att människor får hjälp med ett brutet ben oavsett om de tar sig lite syra emellanåt eller inte så det är inte där problemet ligger.
    Det är sällan drogmissbrukare söker vård överhuvudtaget pga att de är rädda att bli anmälda till polisen samt att de är rädd att inte bli tagen på allvar och allt skulle skyllas på drogerna. En föreläsare som jobbat med missbrukare sa att en av hans klienter avled av anafylaktisk chock efter. H*n trodde att det skulle gå över och ville absolut inte in på en vårdinrättning. Inte förrän personen var medvetslös kunde  vännerna hjälpa h*n till vård och då var det försent,.
  • Ojsan
    ftp skrev 2012-07-18 20:52:56 följande:
    Nej, det är orsakat av inhuman narkotikapolitik där drogbrukare avhumaniseras med knarkstämpel.
    Vänder man sig till vården så förväntar man sig hjälp, inte förnedring och ytterligare sociala skador.

Överdoser och skador som kommer från orena droger kan även det endast hängas på narkotikapolitiken, jag tror dom flesta skulle föredra att köpa sina produkter efter kvalitetskontroll i butik där dom vet vad dom köper.
    Exakt, får man hjärt och kärlsjukdomar pga man  lever på snabbmat och vräker i sig fett så är ju det också missbruksrelaterat, men inget som man  "åker dit" för.
  • Ojsan

Man skulle kunna byta ut  Grotescos "bögarnas fel" till "knarkarnas fel"

• Ojsan
    InfinityPoint skrev 2012-07-19 08:17:35 följande:
    Ska allt som är farligt förbjudas?
    Japp, bilar, motorcyklar, ALLA fordon kan man ju dö av. Hundar, hästar, getingar, kolesterol, rovdjur och MÄNNISKOR!! ALLT skulle isåfall förbjudas Flört
  • Ojsan
    Manpågata skrev 2012-07-19 22:54:56 följande:
    Det är lika meningslöst att försöka tala en knarkare till rätta som det är att prata någon ur en förälskelse.
    Jga är ingen knarkare, tar inga droger och har inga planer på att börja, men jag känner till människor som röker cannabis. Så vad är det rätta?
  • Ojsan
    alllwaysdrunk skrev 2012-07-19 23:22:45 följande:
    Är man allsmäktig och har en moralpanik, så är ju alltid det rätta som man själv tänker och gör.

Rätt bekvämt eller hur = man har alltid rätt Skål
    Eller hur, bara för att jag inte tar droger själv, har levt i 35 år utan at prova på så kan jag klara mig sen också. Men vad folk gör i sina hem för att vara ner efter en hård arbetsdag tycker jag att de som myndiga personer ska få besluta om själva.
  • Ojsan
    Manpågata skrev 2012-07-20 00:40:15 följande:
    Här, eftersom du frågar så verkar du önska information:

www.justice.gov/dea/demand/speakout/speak_out...
    läser sid 28-29, anledningen till att cb rökare kan få cancer lika ofta som rökare och tobaksrelaterade sjukdomar beror förmodligen på att de blandar i rullcigaretter. I slutet av sid 30 om korttidsminnet kan nog stämma, men enl de jag träffat som rökt har det kommit tillbaks när de slutar.

Jag läser resten imorron när jag är lite piggare.
  • Ojsan
    Gotlänning skrev 2012-07-20 04:16:17 följande:
    Slå på ett random avsnitt av cops så ser man varför det inte är bra för samhället att bedöva ens sinnen.
    Kollar på det varje kväll. Det som ställer till mest bråk är fyllisar.
  • Ojsan
    DrakUlla skrev 2012-07-21 11:47:05 följande:
    Vadå droger är omkring oss alla? Det är bara pundare som ser knark i varje hörn. Nu har jag inte följt hela tråden men hur har ni "realister" tänkt er att sjukvården ska klara av att ta hand om alla ufon som svävar in på akuten och kräver att få sina chip i hjärnorna utopererade?
    Så du kallar mig för pundare som aldrig tagit en drog i hela mitt liv?  Jag har dock sett en hel del, vet hur lätt det är att få tag på  och skulle aldrig kalla någon för pundare för att de har tagit droger. Det är snarare pga lagarna som gör att drogmissbrukare som vill söka hjälp inte vågar för att de är rädd att bli anmälda helt enkelt.
  • Ojsan
    DrakUlla skrev 2012-07-21 20:18:10 följande:
    Hade du sett tillräckligt hade du INTE tyckt att droger ska legaliseras. Huruvida det är lätt att få tag i droger eller inte beror helt på vart du befinner dig och vilka människor du väljer att ha i din omgivning. Många missbrukare som tagit sig ur sina gamla liv ,sagt upp alla sina gamla kontakter och börjat leva riktiga liv skulle fallit tillbaks och hamnat i skiten igen om det inte vore för att de kommit på bättre tankar när de varit tvungna att jaga sina droger. Det daltas för mycket med pundare redan, det ska vara jäkligt krångligt att knarka, det är det som får dem att tillslut ge upp.
    Snarare det som får dem djupare ner i skiten. Jag har sett tillräckligt och jag känner en hel del personer som tar droger. Många av dem är bättre och trevligare än många andra.  Om du har någon dålig erfarenhet så beklagar jag det. De jag känner kan ta sina rusningsmedel med måtta, ala går inte omkring skyhöga och bråkiga.

Sen tycker jag att du kan sluta använda ordet pundare, det ger ingen bättre effekt av att vara dömande, det är ingen du hjälper med den attityden.

Och var har jag sagt att droger ska legaliseras? Jag har sett en hel del och kan skilja mellan olika drogers verkan och effekt. Man kan inte dra alla droger över samma kam.
Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?