Inlägg från: Mysanochmimer |Visa alla inlägg
  • Mysanochmimer
    Mysanochmimer skrev 2012-07-18 14:55:18 följande:
    Sen är det bra art veta att alla baen inte klara att växla mellan flaska och bröst så alls man tilläggs mata är kopp eller sked att rekommendera
    Sen är det bra att veta att alla barn inte klarar att växla mellan flaska/bröst så ska man tillägsmata är kopp eller sked att rekommendera

Sen är rådet att bara amma 5 minuter för att sen låta brösten fyllas på gammalt.

Brösten blir aldrig tomma eftersom det produceras mjölk hela tiden, även medans barnet ammar.

En nyfödd är skapt för att äta mer eller mindre hela tiden, magsäcken är som en äggkopp ungefär och bröstmjölk är otroligt lättsmält, får dom då ersättning som är mer hårdsmält så äter dom inte lika ofta och produktionen ställer inte in sig rätt.         
  • Mysanochmimer
    memba skrev 2012-07-18 16:46:04 följande:
    Jo, jag vet att det tar tid innan mjölken rinner till, tycker att amningen går bra förutom att hon inte blir riktigt nöjd. Och de blir oroliga på BVC, hon gick ner 9% av sin födelsevikt och har inte gått upp ett gram!

Min förre gick inte upp på två veckor så då fick jag också varva!

Jag har intensiv-ammat de sista dagarna, så jag hoppas att det blir bättre, jag ska försöka ge så mycket som möjligt från brösten.

Någon som vet hur mycket de bör gå upp i veckan? 

men går hon ner eller står hon still?

För hon är ju långt ifrån 2 veckor än och hon gick ju inte ens ner "max" vad dom får...

Att hon inte blir nöjd tycker jag inte är konstigt, dom vill som sagt mer eller mindre "bo" vid tutten.    
Svar på tråden Varva amning/flaskmatning, hur mycket?