• Wicked113

Jobba och plugga samtidigt? Tips?

Det är såhär att jag arbetar som högstadielärare och funderar nu på att plugga upp min behörighet lite. Jag är utbildad i två ämnen och skulle vilja lägga till ett tredje. I så fall skulle jag plugga på distans samtidigt som jag jobbar. Min tanke är i så fall att börja plugga halvtid för att se om jag klarar det... Det ska ju vara ganska tufft att plugga och jobba samtidigt, särskilt när man har ett jobb som lärare... Min fundering är nu om det är någon som pluggat och jobbat samtidigt som vill dela med sig av sina erfarenheter? Hur jobbigt är det? Finns det några tips som kan göra hela processen lite enklare?

• Svar på tråden Jobba och plugga samtidigt? Tips?
  • Tow2Mater

Varfro skulel lärae ha de jobbigare än andra??

Ja, det funkar. Har pluggat 50% bredvid jobbet. Lättare dock om det är mycket självstudier, och inte labbar med närvaroplikt.

• Wicked113
    Tow2Mater skrev 2012-07-19 20:13:39 följande:
    Varfro skulel lärae ha de jobbigare än andra??

Ja, det funkar. Har pluggat 50% bredvid jobbet. Lättare dock om det är mycket självstudier, och inte labbar med närvaroplikt.
    Tänkte mest på att jag arbetar väldigt mycket utanför "ordinarie arbetstid". Man har alltid jobbet med sig i bakhuvudet :)

De studier jag vill gå är enbart självstudier, inga labbar eller annan närvaroplikt!
  • Korrelationskoefficient

Jag pluggar 100 % och jobbar 80%. Har barn och en man som drar det tyngsta lasset hemma. Har just nu semester efter en mycket tung vår. Min erfarenhet säger att det går men det beror på hur man är som person. Jag kan bita ihop och härda ut ett halvår till eftersom jag vet att det är under en begränsad tid. Tar små pauser när jag kan och uppskattar verkligen de små stunderna i vardagen då jag bara får slappna av och kan släppa allt. Men det är tufft. Är det något specifikt du undrar över?

• Tow2Mater