Inlägg från: Wicked113 |Visa alla inlägg
  • Wicked113

Jobba och plugga samtidigt? Tips?

Det är såhär att jag arbetar som högstadielärare och funderar nu på att plugga upp min behörighet lite. Jag är utbildad i två ämnen och skulle vilja lägga till ett tredje. I så fall skulle jag plugga på distans samtidigt som jag jobbar. Min tanke är i så fall att börja plugga halvtid för att se om jag klarar det... Det ska ju vara ganska tufft att plugga och jobba samtidigt, särskilt när man har ett jobb som lärare... Min fundering är nu om det är någon som pluggat och jobbat samtidigt som vill dela med sig av sina erfarenheter? Hur jobbigt är det? Finns det några tips som kan göra hela processen lite enklare?

• Svar på tråden Jobba och plugga samtidigt? Tips?
  • Wicked113
    Tow2Mater skrev 2012-07-19 20:13:39 följande:
    Varfro skulel lärae ha de jobbigare än andra??

Ja, det funkar. Har pluggat 50% bredvid jobbet. Lättare dock om det är mycket självstudier, och inte labbar med närvaroplikt.
    Tänkte mest på att jag arbetar väldigt mycket utanför "ordinarie arbetstid". Man har alltid jobbet med sig i bakhuvudet :)

De studier jag vill gå är enbart självstudier, inga labbar eller annan närvaroplikt!
  • Wicked113

Tack för erfarenheterna och tipsen!
    Just det jag oroar mig för är att det ska bli jättetufft om man pluggar 100%, därför jag vill börja med halvtid och se lite hur det går. Jag har dock inga barn, så just den stressen slipper jag! :)

• Wicked113
    LoverBambi skrev 2012-07-19 20:50:07 följande:
    Jag pluggar heltid och har 1 fast tjänst som personlig assistent, står som inringare inom vården och jobbar även som danslärare.
    Har 3 barn, gravid och sambo.
    Funkar hur bra som helst!

Mitt tips: häng m på lektionerna så du slipper plugga mängder hemma på kvällarna.
    Det är ett bra tips, men jag kommer enbart läsa på distans. Alltså bara självstudier och inga träffar :)
Svar på tråden Jobba och plugga samtidigt? Tips?