• Aaliyah

Jag hatar HEN!!!

Det blev en lång och knepig mening i mitt förra inlägg, är det någon som fattade vad jag menade?Glad

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah

Och med risk för att framstå som en elitfeministfitta; många som är emot hen verkar ha problem med särskrivningar, typ. "skogsmulle folk" (trådstarten)

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah

Nihka: exakt. Om vi skulle försöka tvinga andra att använda hen fast de inte ville, skulle vi vara fanatiker.

• Aaliyah

Nihka: ja, jag vet att det är billiga poänger att ta och jag brukar inte göra det.

• Aaliyah
    Element skrev 2012-09-28 12:37:30 följande:
    Det finns bara två kön, det övriga är kulturmarxisters påhitt för att vissa skall slippa ha existentiell ångest. Det spelar ingen roll att det varierar. En personbil är en personbil oavsett om det handlar om en Mazda 121 eller en Maybach, vem som helst kan konstatera att det inte är en lastbil, pickup eller buss.
    Ja, existentiell ångest kan man väl i varje fall inte anklaga dig för att lida av. Du kanske borde försöka odla lite?
  • Aaliyah
    Anonym skrev 2012-09-28 17:54:14 följande:

Du länkar till en blogg, med personliga åsikter, som inte säger ett dugg.

Men då kör vi väl en gammal favorit i repris så får vi se vad forskningen säger om saken.

www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-a...

Intressant...
  • Aaliyah

Nej, alla kvinnor är inte goda och alla män är inte goda men de flesta människor är helt ok. Och det var ju det som skulle bevisas.

• Aaliyah
    Element skrev 2012-09-28 21:29:46 följande:
    Jag syftade på anonyms påstående att en negation inte behöver bevisas.
    Okej, vilken kluris Skrattande

Men mer allvarligt; jag tror inte att någon förnekar att mäns och kvinnors hjärnor skiljer sig åt på några punkter. Men att på grund av dem dra slutsatsen att kvinnor vill bli sjuksköterskor och män vill bli... GI Joe verkar lite förenklat. Och vi tycks ha kommit långt ifrån diskussionen om hen för övrigt.
  • Aaliyah

Ingen hävdar att mäns och kvinnors könsorgan är eller ska vara lika. Ingen, ingen, ingen. Förutom kanske somaliska könsstympare. Är du från Somalia, Element?

• Aaliyah
    Leya skrev 2012-09-29 15:50:27 följande:
    huh? var har vi hamnat nu i den här diskussionen? Tyst vem, var och varför påstås detta?????
    Element menar att feminister tycker att kön bara är en social konstruktion. Jag försökte, inte för första gången, att förklara att det inte stämmer. Det här med Somalia var ett sätt att föra in lite humor i den här diskussionen. I Somalia könsstympas flickor genom att de yttre könsorganen skärs bort. Lite rått att skämta om kanske, men vad gör man inte?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!