• Aaliyah

Jag hatar HEN!!!

Element skrev 2012-10-05 20:54:07 följande:
    Nej men som jurist förstår jag att du gillar semantiska och retoriska knep, det är ju ditt yrke att manipulera ett regelverk mot ekonomisk ersättning.
    Kyss
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 21:09:04 följande:
    Är du jurist?
    Yes, sir
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Anonym skrev 2012-10-06 00:13:55 följande:
    Jurister försvarar mördare och ser till att de blir frikända.
    Haha, roligaste inlägget idag...Skrattande
  • Aaliyah
    Västjämtland skrev 2012-10-08 20:10:23 följande:
    Vem har ansvaret för att en person har rätt lön, och vems är ansvaret att förhandla om lönen för en arbetare?

Till vem har arbetarna delegerat förhandlingsrättten

Undrar?

H  
    Jag antar att du vill att man ska säga facket. Men det är ju så okunnigt så det finns inte. Arbetsgivaren leder och fördelar arbetet och bestämmer lönen, förhoppningsvis utan att diskriminera någon. Arbetarna har inte delegerat förhandlingsrätten om de är med i facket, de kan alltid välja att själva förhandla. Grejen är att det är smartare att ha en organisation på flera hundratusen medlemmar än att förhandla själv. Ett hot om strejk blir liksom inte så effektivt om det bara är man själv som strejkar.

Dessutom: medger du nu att det finns osakliga löneskillnader?
  • Aaliyah
    PumpkinQueen skrev 2012-10-17 16:47:51 följande:

Ja, Element är allt en hejare på det här med argument och retorik. Jag förstår att du respekterar den.
    Ja, och så nyanserad sen...
  • Aaliyah
    PumpkinQueen skrev 2012-10-19 15:41:04 följande:

Jag kan leva med att du inte tar mig på allvar.
    Västjämtland: här finns ett tillfälle för dig att lära dig två saker: Bara för att du är man innebär inte det att alla lyssnar med andakt när du pratar. Och de flesta kvinnor skiter i vad du tycker om dem.

Två goda råd och helt gratis dessutom. Från mig till dig.
  • Aaliyah

Nihka: beundransvärt att du orkar. Själv tycker jag att diskutera med vissa här inne är ungefär lika fruktbart som att försöka övertyga en psykotiker om att ryssarna inte sänder meddelanden genom hans plomber...

• Aaliyah
    Element skrev 2012-10-20 12:17:24 följande:
    Ryssarna? De slutade med sådant när muren föll. Nu är det FI i samarbete med vissa grupper.
    Vilket skulle bevisas...Guld i mun
  • Aaliyah
    nihka skrev 2012-10-20 00:47:39 följande:
    Just därför diskuterar jag inte med "vissa". Trots att jag är kvinna är jag nämligen ingen vårdinrättning som behöver ta mig an skadat gods på fritiden. Skönt med valfrihet!
    Eller hur? För 75 år sedan hade du varit tvungen att ta skiten, i vart fall om skitprataren var din pappa eller äkta man. Och det gäller ju även nu på många ställen i världen.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-20 13:56:23 följande:
    Vad är det för trams så är det inte

Nu hamnade du i knipa. Jag antar att du är islamofob, det ingår ju i symptombilden. I hederskulturerna så är det många döttrar och hustrur som är tvungna att hålla med sina skitsnackande fäder eller bröder. Annars blir det stryk eller värre. Men försvara gärna hederskulturerna, det skulle vara intressant att höra vad du har att säga.
    Aaliyah skrev 2012-10-20 13:49:16 följande:
    Eller hur? För 75 år sedan hade du varit tvungen att ta skiten, i vart fall om skitprataren var din pappa eller äkta man. Och det gäller ju även nu på många ställen i världen.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!