• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym

Tycker också det är ett otroligt praktiskt ord, t.ex. på detta forumet.

Jag skulle aldrig sitta och prata med någon, dock, och säga att "hen gör si eller så"...

Men här på ett forum, om jag t.ex. vill fråga om sömnproblem, blöjavvänjning eller liknande, och det inte är relevant vad mitt barn har för kön, så tycker jag det är ett suveränt ord att använda.

Likaså kan jag tänka mig att använda det, om jag ska relatera till ett barn utan att "inse" vilket kön det är...

• Anonym

Hur ställer du dig till de könsneutrala pronomen du och jag? Förvirrande och provocerande?

• Meria

Hellre hen än h*n. Förstår inte vad som är så upprörande, mer än om man totalt missuppfattat vilka användningsområden ordet har. 

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & BF aug -12 (,¨)
  • Pallas

Det där låter inte friskt. Det finns hjälp att få, man behöver inte må så här!

• Anonym (Henhenhenhen)

Han är en man
    Hon är en kvinna
    Personen man inte vet könet på, eller där könet inte spelar roll är en HEN.

Jättesmidigt ord som BÖR och SKA finnas och användas flitigt där det behövs!

Personer som tex är födda i fel kropp. Till synes en kvinna, men till sinnet en man. Tänk, de hade kanske mått 1000-ggr bättre om de hade blivit bemötta som en HEN istället för att bli påtvingade "flicksaker" under hela livet!

Barnet i magen? Ypperligt tillfälle att kallas Hen när könet inte är avslöjat än.

• Anonym (Henhenhenhen)

Föresten: 

Jag är kanske fördomsfull, men kan det vara så att det mestadels är lågutbildade som har svårt för "hen"?
    Det är intrycket jag har fått iallafall, men det kan ju vara helt galet fel av mig.. 

• Opcode

Jag använder och kommer aldrig använda något annat än han eller hon. Och för att lösa fallet där en person är född till fel kön, så betalar jag hellre skattepengar till operationer än använder hen.

• Anonym (HON/HAN)

"Jag", "du".. de syftar oftast till en person. Eller? Den personen är antingen av kvinnligt eller manligt kön så det håller inte som argument.

Jag förstår att det där icke-ordet ersätter h*n men hur har vi klarat oss utan det ordet fram till i dag? Det har gått aldeleds utmärk! Varför hitta på onödiga ord bara för att vara så PK? Finns dagis som har börjat använda det!!! F*N om någon kallar min unge för hen - då ska den få höra på...*dfghjklö*

Jag inser att det finns värre problem men detta icke-ord skaver som ett gruskorn i sandalerna. FY!

• Anonym (Henhenhenhen)
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:56:35 följande:
    "Jag", "du".. de syftar oftast till en person. Eller? Den personen är antingen av kvinnligt eller manligt kön så det håller inte som argument.

Jag förstår att det där icke-ordet ersätter h*n men hur har vi klarat oss utan det ordet fram till i dag? Det har gått aldeleds utmärk! Varför hitta på onödiga ord bara för att vara så PK? Finns dagis som har börjat använda det!!! F*N om någon kallar min unge för hen - då ska den få höra på...*dfghjklö*

Jag inser att det finns värre problem men detta icke-ord skaver som ett gruskorn i sandalerna. FY!
    Hoppas du kan tygla ditt humör när ditt barn är i närheten då. Kan ju inte vara bra för hen annars! Flört
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!