Inlägg från: yrhätta |Visa alla inlägg
  • yrhätta

VLC Cambridge Nutrilett diet

Jag tänkte börja igen imorgon. Tänker sunt förnuft i min viktnedgång med kör VLCD-kurer då och då för att snabba på det hela lite.. Och för att motivera mig själv :)

Behöver gå ner minst 5-6 kilo på 10 veckor!

• yrhätta

SweetHoney; När börjar Komvux för dig? Alltså hur många veckor är det dit?

• yrhätta

Kul att vi är fler! Man kanske kan köra igång med utmaningar eller liknande? Att köra en månad tex och då bestämma vad målet är när månaden är slut. Sedan rapporterar man in sin vikt eller viktförändring varje vecka och skriver hur det gått. Hänger på Viktklubb också så är nog lite inspirerad därifrån ;) bara en tanke! Men att skriva av sig "bara" är inga fel heller direkt!

Jag har börjat idag iaf och vågen visade 68,7 kg. Målvikten på lång sikt är 55 kg, men jag vill nå minst 63 kg (dvs -5,7 kg) på 10 veckor :)

• yrhätta

Åt tre bars och en smoothie igår, lite för "mycket" sett till "riktig VLCD-kur", men hade ändå gått ner några hekto imorse!
    Funderar på att gå in helhjärtat med att köpa färdiga snoothies och dricka tre gånger om dagen. Det blir ca 60 kr/dag i jämförelse med ca 50 kr/dag med pulverdrinkarna. Det är det nog ändå värt för mig

• yrhätta

Ni som äter färdiga shakes/bars - hur kan en vanlig dag se ut för er med antal måltider?
    Byter ni ut två pulvershakes mot en färdig shake/bar, eller äter ni lika många (5 st/dag)?

*nyfiken tjej*

• yrhätta
    Lycka 1 skrev 2012-07-24 15:21:12 följande:
    Just nu ser mitt upplägg ut så här:
    Frukost: Liten skål med keso och frön
    Lunch: Färdig shake
    Middag: Färdig shake
    Kväll: Färdig shake

Ev kommer jag byta ut någon shake mot en bar.

På naturdiets färdiga shaker står det att man ska dricka 4/dag.

Tidigare har jag kört på pulver från Xtravaganza och Slanka och då är det 3 pulverpåsar om dagen som gäller. Inga barer om man går på ren kur.          
    Tack Lycka 1! Känner du dig mätt och belåten? :)

Åh, står det 4 st/dag? Det har jag helt missat! Fick för mig att det var 3 st/dag när det är färdiga shaker, och 5 st/dag när det är pulvershakerna som man gör själv.

Hihi, nej ren kur klarar jag mig aldrig på! Däremot brukar jag äta lite äggvitor om jag vill ha mer att äta. Proteinrikt men kalorifattigt!
Svar på tråden VLC Cambridge Nutrilett diet