Inlägg från: Stinsen |Visa alla inlägg
  • Stinsen

VLC Cambridge Nutrilett diet

Måste bara kolla läget här inne :P
    Ingen som just nu går på kur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 03:16
    VLCD skulle de ju stå i rubriken så klart ;)

• Svar på tråden VLC Cambridge Nutrilett diet
  • Stinsen

Men ååååh va kul att vi är så många :D
    Shit nu vaknade min trötta hjärna till liv ;)

Jag skulle börja med ren kur,men de var KÖRT.Åkte på Bältros :( Så Dr sa att jag var tvungen att äta minst middag varje dag ivf :/ Men jag har skippat potatis & ris och sånt och bara ätit kyckling med sallad till :)

Skit jobbigt är bara förnamnet,jag är HUNGRIG hela tiden,sockerberoende som jag är så munnar jag på pepsi då och då,jag har liksom druckit 3 liter om dagen förut  :-O "skäms"

Har ingen våg,men vet att jag har ca 20kg som jag SKA gå ner!
    Ni som äter/dricker detta,orkar ni verkligen motionera också? Eller är det bara dom här första dagarna som är så här jobbiga? Min mage vill ha mat & min hjärna säger CHOKLAD hela tiden ;) Mina ben är skakis efter en tur uppför trappan hahaha

• Stinsen

Jag har kört kuren för många år sedan med lyckat resultat,men minns inte att de var så här jobbigt :P
    Varför jag gått upp så förbaskat är för att jag käkat kortison mot min tarmsjukdom,svullen gris är mitt nya namn ;)
    Eller jag känner mig så ivf.
    Känns lättare idag....tror jag.

Men visst beror det väl på hur mycket övervikt man har,alltså resultatet i kilon.Har man 50kg övervikt går det "snabbare" va?
    Som sagt har jag ingen våg,måste nog köpa en,kanske blir lite mer taggad då.
    Känner under hakan att de hänt något positivt ivf,och magen för den är ju tom ;)

Är 165 cm lång & vägde ivf lite över 80kg nu när jag började.Dock ska jag INTE ner till pinn smal vikt.Jag blir så smal i ansiktet då och ser helt tärd ut :P

• Stinsen
    Mallan1987 skrev 2012-07-23 18:24:48 följande:
    Jag är 168 lång och startvikt var 92 kg, efter två veckor väger jag 85 kg.

Mitt mål är 68 kg kan inte väga mundre då jag har H i bh kupa och ser då ut som två meloner på en pinne :) och jag har fram till 9 januari på mig, 6 månader.
    Jiiiises :P JANUARI :-O orkar du se så långt fram på ren kur??
    Va kul att vågen rört sig så mycket på 2 veckor =D
  • Stinsen

Duktiga ni är :D
    Själv håller jag på å dör! Somnade inte fören kl 4 i morse....visserligen har jag varit Pepsi missbrukare så jag tror att de är de som gör att jag mår såååå dåligt.
    Har druckit 3 liter om dagen förut och jag vet inte om de blev för snabbt att bara sluta rakt av,känns som om min kropp håller på å kollapsar,är alldeles svimfärdig hela tiden.....

• Stinsen

Ho ho där ute hur går det för er?
    Måste bara fråga en sak,jag har köpt mina CB via nätet (tradera).Nu var dom slut och jag skulle köpa här där jag bor av en återförsäljare och var tvungen att betala en medlemsavg på 350:- för 3 år :-O Hallå jag ska inte äta de i 3 år har jag tänkt ;)

• Stinsen
    lantidyllen skrev 2012-07-31 22:06:13 följande:
    Jag är inne på dag 8 idag.. Vägde mig igår och vågen visade -6 kg.

Kan tipsa om psylliumfrön (finns på ica) Skölj ner en matsked med lite vatten. Det sväller i magen men kroppen kan inte ta upp dem så det är i stort sett kalorifritt. Men man slipper vara hungrig. Jag tror inte jag skulle klarat det om jag inte åt psylliumfrön faktiskt. Tar 1-2 msk per dag när jag vet att det kommer bli lång tid emellan shakerna. Har inte behövt vara hungrig alls men kan känna mig lite seg i huvudet om det går alldeles för lång tid emellan shakerna..

Kämpa på! Detta klarar vi! 
    De måste jag testa! Jag håller på att DÖR av hunger när jag ska sova :/

För mig har det strulat som attans alltihop!
    Jag har ju kört detta förr och visste att de kunde vara tufft,men denna gång har varit HEMSK.Jag är sk socker missbrukare,har tidigare (innan jag började med CB) druckit ca 3 liter Pepsi om dagen....helt sjukt,jag vet!
    Har gjort de i ca 4-5 år.Gissa om jag fick abstinens :/ Jag blev så dålig så min man till och med ringde sjukvårdsrådgivningen hahaha.Jag började slöddra :P
    Dom förklarade det som så att eftersom jag druckit så mycket socker varje dag så har min kropp producerat jätte mycket insulin för att hålla sockret nere,och när jag sen tvärt slutade så hängde inte organet (vad de nu hetter) som producerar insulinet med och fortsatte att trycka ner sockret lika mycket typ.....därav fick jag alltså farligt lågt socker,därav började jag yra och slöddra :P

Så det var bara att trycka i mig lite pepsi igen ca 1 dl räckte :) så mådde jag bra igen :) Fick order av rådgivningen att inte sluta helt utan munna lite dom kommande dagarna,gick jätte bra :) Dag 4 & fem drack jag inte alls och började må jätte illa,tänkte va f_n är de frågan om,mådde så illa....jo tjena jag åkte på magsjuka hahahaha.....så min resa är inte riktigt igång än.Idag är första dagen som jag inte ätit nåt alls,förutom CB.Efter magsjukan klarade jag inte att börja direkt,man blir ju sååå himla hungrig när man kräkts och gjort "2:an" 70-11 gånger liksom :P

Men nu är jag på banan igen :)

Undrar dock fortfarande om det är någon mer än jag som har behövt lösa de där förbannade medlemskapet för flera hundra när ni handlat CB???
  • Stinsen
    lantidyllen skrev 2012-08-02 08:31:45 följande:
    Jag är inne på dag 11 idag. Vågen visar på otroliga -8 kg på 11 dagar.

Har bestämt mig för att äta lite vanlig mat idag. Är bortbjuden på middag hos folk jag sällan träffar och då känns det dumt att bara sippa på en shake.

Egentligen är jag inge sugen alls på att äta konstigt nog..
    De första dagarna var jag sugen på all möjlig mat men suget är helt borta..

Hoppas det går hyfsat fort att komma tillbaka till ketos efter denna ätardag i alla fall. Får se hur jag mår imorgon..

Oj -8kg :D Vad roligt!
    Själv har jag inte ens en våg ;) Men jag lär som sagt skaffa en,kan vara roligt att se senare vad som hänt och inte hänt :P

Hur gick det efter middagen? Var du mycket hungrig dagen efter?

En fråga till er alla,är det någon som har problem med att sova? Först hade jag svårt för att somna pga att jag var hungrig,men nu är hungern borta och jag är PIGG som en gök :P Omöjligt att komma ner i varv :/
  • Stinsen
    Frugan79 skrev 2013-01-01 01:42:43 följande:
    Hejhej, vet inte om den här tråden är död men nu kanske jag kan få ställa en liten fråga i alla fall. Var köper ni er CB? Måste man gå till en konsulent? Skulle vilja köra på egen hand, känner inte att jag behöver stöd från någon utomstående men det verkar ju helt hopplöst att få tag på shakesen om man inte går till konsulent och skriver in sig?! Och nej, det är ingen slump att jag skriver detta inlägg 01,42 på nyårsnatten :)
    Tyvärr måste man köpa det via en sk konsulent! Och betala medlemskap för 3 år :-O !
    Medlemskapet känns helt värdelöst för min del eftersom jag blev med barn nu i höstas ..... tycker mest att det är en massa trams att man måste ha en "rådgivare" osv .....

Svar på tråden VLC Cambridge Nutrilett diet