• Stinsen

VLC Cambridge Nutrilett diet

Måste bara kolla läget här inne :P
    Ingen som just nu går på kur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 03:16
    VLCD skulle de ju stå i rubriken så klart ;)

• Svar på tråden VLC Cambridge Nutrilett diet
  • Stinsen

Men ååååh va kul att vi är så många :D
    Shit nu vaknade min trötta hjärna till liv ;)

Jag skulle börja med ren kur,men de var KÖRT.Åkte på Bältros :( Så Dr sa att jag var tvungen att äta minst middag varje dag ivf :/ Men jag har skippat potatis & ris och sånt och bara ätit kyckling med sallad till :)

Skit jobbigt är bara förnamnet,jag är HUNGRIG hela tiden,sockerberoende som jag är så munnar jag på pepsi då och då,jag har liksom druckit 3 liter om dagen förut  :-O "skäms"

Har ingen våg,men vet att jag har ca 20kg som jag SKA gå ner!
    Ni som äter/dricker detta,orkar ni verkligen motionera också? Eller är det bara dom här första dagarna som är så här jobbiga? Min mage vill ha mat & min hjärna säger CHOKLAD hela tiden ;) Mina ben är skakis efter en tur uppför trappan hahaha

• Mallan1987

Jag har kört två veckor nu, dock har jag ätit middag 2 gånger på lördagarna. Första 2 dagarna var jobbiga nu har suget lagt sig och hungern likaså. Går 1 timme 4-5 gånger per vecka. Inga problem men tung motion hade jag nog inte orkar.

På två veckor har jag tappat 7 kg, tänkte fortsätta tills jag når min målvikt men ett uppehåll på en vecka när vi är på semester. Hur går det för er andra?

• yrhätta

Kul att vi är fler! Man kanske kan köra igång med utmaningar eller liknande? Att köra en månad tex och då bestämma vad målet är när månaden är slut. Sedan rapporterar man in sin vikt eller viktförändring varje vecka och skriver hur det gått. Hänger på Viktklubb också så är nog lite inspirerad därifrån ;) bara en tanke! Men att skriva av sig "bara" är inga fel heller direkt!

Jag har börjat idag iaf och vågen visade 68,7 kg. Målvikten på lång sikt är 55 kg, men jag vill nå minst 63 kg (dvs -5,7 kg) på 10 veckor :)

• Stinsen

Jag har kört kuren för många år sedan med lyckat resultat,men minns inte att de var så här jobbigt :P
    Varför jag gått upp så förbaskat är för att jag käkat kortison mot min tarmsjukdom,svullen gris är mitt nya namn ;)
    Eller jag känner mig så ivf.
    Känns lättare idag....tror jag.

Men visst beror det väl på hur mycket övervikt man har,alltså resultatet i kilon.Har man 50kg övervikt går det "snabbare" va?
    Som sagt har jag ingen våg,måste nog köpa en,kanske blir lite mer taggad då.
    Känner under hakan att de hänt något positivt ivf,och magen för den är ju tom ;)

Är 165 cm lång & vägde ivf lite över 80kg nu när jag började.Dock ska jag INTE ner till pinn smal vikt.Jag blir så smal i ansiktet då och ser helt tärd ut :P

• Mallan1987

Jag är 168 lång och startvikt var 92 kg, efter två veckor väger jag 85 kg.

Mitt mål är 68 kg kan inte väga mundre då jag har H i bh kupa och ser då ut som två meloner på en pinne :) och jag har fram till 9 januari på mig, 6 månader.

• Stinsen
    Mallan1987 skrev 2012-07-23 18:24:48 följande:
    Jag är 168 lång och startvikt var 92 kg, efter två veckor väger jag 85 kg.

Mitt mål är 68 kg kan inte väga mundre då jag har H i bh kupa och ser då ut som två meloner på en pinne :) och jag har fram till 9 januari på mig, 6 månader.
    Jiiiises :P JANUARI :-O orkar du se så långt fram på ren kur??
    Va kul att vågen rört sig så mycket på 2 veckor =D
  • Mallan1987

Ren kur är det egentligen inte då jag äter middag varje lördag men jag har satt målet 68 kg och jag har fram t om 9/1 på mig att fixa det, hoppas det går på mindre tid än 6 månader!

• yrhätta

Åt tre bars och en smoothie igår, lite för "mycket" sett till "riktig VLCD-kur", men hade ändå gått ner några hekto imorse!
    Funderar på att gå in helhjärtat med att köpa färdiga snoothies och dricka tre gånger om dagen. Det blir ca 60 kr/dag i jämförelse med ca 50 kr/dag med pulverdrinkarna. Det är det nog ändå värt för mig

• Lycka 1

Jag är på min andra dag nu.
    Dricker Naturdiets fördiga shaker och kommer nog äta någon bar sen när tuggbehovet blir för stort.
    Ska köra 10 dagar nu till att börja med och sen får vi se om jag kör vidare på ren kur eller om det blir kombinerat.
    Har ca 10 kg att gå ner.  

• yrhätta

Ni som äter färdiga shakes/bars - hur kan en vanlig dag se ut för er med antal måltider?
    Byter ni ut två pulvershakes mot en färdig shake/bar, eller äter ni lika många (5 st/dag)?

*nyfiken tjej*

Svar på tråden VLC Cambridge Nutrilett diet