• Stinsen

VLC Cambridge Nutrilett diet

Måste bara kolla läget här inne :P
    Ingen som just nu går på kur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 03:16
    VLCD skulle de ju stå i rubriken så klart ;)

• Svar på tråden VLC Cambridge Nutrilett diet
  • Lycka 1

Just nu ser mitt upplägg ut så här:
    Frukost: Liten skål med keso och frön
    Lunch: Färdig shake
    Middag: Färdig shake
    Kväll: Färdig shake

Ev kommer jag byta ut någon shake mot en bar.

På naturdiets färdiga shaker står det att man ska dricka 4/dag.

Tidigare har jag kört på pulver från Xtravaganza och Slanka och då är det 3 pulverpåsar om dagen som gäller. Inga barer om man går på ren kur.          

• Stinsen

Duktiga ni är :D
    Själv håller jag på å dör! Somnade inte fören kl 4 i morse....visserligen har jag varit Pepsi missbrukare så jag tror att de är de som gör att jag mår såååå dåligt.
    Har druckit 3 liter om dagen förut och jag vet inte om de blev för snabbt att bara sluta rakt av,känns som om min kropp håller på å kollapsar,är alldeles svimfärdig hela tiden.....

• Christine f

Hej allihopa i sommarvärmen!

Dag 9 idag!!! Är sååå glad att jag "överlevde" de första tre dagarna, de var verkligen SKITJOBBIGA men nu är energin på topp och jag mår jättebra.

Är ganska så stolt över mig själv...Igår bjöd vi mina föräldrar o min ena syster m familj på grillning med paj till efterrätt som jag gjorde (jag vet att det var dumt att bjuda när man går på ren kur) men jag var faktiskt inte sugen men visst, det såg jättegott ut!!

Så idag är jag inne på dag 9, ska promenera med barnen upp till mina föräldrar som har pool och tillbringa hela dagen där, ska även passa på att väga mig där...har inte gjort det sedan startvikten som var: 97.6 USCH!!!!!!!

Men det känns på kläderna att jag minskat även om det för andra kanske inte syns...

Jag tänkte hålla på fram till den 11/8 då vi ska på bröllop och sen börjar jag jobba igen efter ledigheten så 28 dagar blir det REN KUR

så...19 dagar kvar!!!

Hur går det för er? 

• yrhätta
    Lycka 1 skrev 2012-07-24 15:21:12 följande:
    Just nu ser mitt upplägg ut så här:
    Frukost: Liten skål med keso och frön
    Lunch: Färdig shake
    Middag: Färdig shake
    Kväll: Färdig shake

Ev kommer jag byta ut någon shake mot en bar.

På naturdiets färdiga shaker står det att man ska dricka 4/dag.

Tidigare har jag kört på pulver från Xtravaganza och Slanka och då är det 3 pulverpåsar om dagen som gäller. Inga barer om man går på ren kur.          
    Tack Lycka 1! Känner du dig mätt och belåten? :)

Åh, står det 4 st/dag? Det har jag helt missat! Fick för mig att det var 3 st/dag när det är färdiga shaker, och 5 st/dag när det är pulvershakerna som man gör själv.

Hihi, nej ren kur klarar jag mig aldrig på! Däremot brukar jag äta lite äggvitor om jag vill ha mer att äta. Proteinrikt men kalorifattigt!
  • Lycka 1
    yrhätta skrev 2012-07-25 12:16:49 följande:
    Tack Lycka 1! Känner du dig mätt och belåten? :)

Åh, står det 4 st/dag? Det har jag helt missat! Fick för mig att det var 3 st/dag när det är färdiga shaker, och 5 st/dag när det är pulvershakerna som man gör själv.

Hihi, nej ren kur klarar jag mig aldrig på! Däremot brukar jag äta lite äggvitor om jag vill ha mer att äta. Proteinrikt men kalorifattigt!

Nej mätt och belåten kan jag inte påstå.
    Jag är vrååålhungrig!

Ja på dom som innehåller 180 kalorier står det så på men det gäller nog inte på smoothieserna som innehåller 200 kalorier.

Tredje dagen för mig nu och vågen visade -2,4kg i morse.

Christine F: Efter 9 dagar lär du ju ha tappat en hel del!
    Har man lite mer att ta av så går det ju fortare i början också.  

• SweetHoney

Har börjat lite smått idag men startar ordentligt imorgon....
    Min startvikt var 64.8
    Första delmål 61
    Andra delmål 57
    Målvikt 55

Nu måste jag klara det den här gången.Har så himla lätt att falla för frestelser.God mat på jobbet...barnens lördagsgodis mm....Svag!!              

• Stinsen

Ho ho där ute hur går det för er?
    Måste bara fråga en sak,jag har köpt mina CB via nätet (tradera).Nu var dom slut och jag skulle köpa här där jag bor av en återförsäljare och var tvungen att betala en medlemsavg på 350:- för 3 år :-O Hallå jag ska inte äta de i 3 år har jag tänkt ;)

• Mallan1987

3 veckor med Modifast idag och vågen visade -7,6 kg sen start den 9/7 :)

Har under dessa tre veckor ändå ätit middag 3 gånger. Är supernöjd och kommer fortsätta köra på tills jag når min målvikt på 68 kg

• Schohoo

Halloj!

Har inte varit inne på ett tag,  och OJ vad ni har skrivit! Kul!

Min första vecka gick  jag ner 3,3 kg. Hade hoppats på lite mer... men men!
    Jag äter ca 600 kcal om dan, men denna vecka har jag barnen och äter "middag" med dom.
    Det vill säga 100 - 200 kcal, t ex grillade champinjoner, en liten kycklingfile eller liknande.

Annars äter jag;
    Frukost:  1 ägg (85 kcal)
    Lunch; Färdig shake/smoothie (180-200 kcal)
    Sent mellanmål: 1 påse shake från Slanka (170 kcal)

Jag använder en app i telefonen som heter ShapeUp för att hålla kolla  på kalorierna varje dag. Kostar 109 kr för 3 månader. (finns även gratis men saknar vissa funktioner då)

Dessutom är jag oxå EXTREMT hungrig!
    Har kommit underfund med att om jag dricker cola light så blir jag lite mättare! Vatten rinner ju bara rätt igenom....
    Så Cola light gör att jag överlever detta!

• lantidyllen

Jag är inne på dag 8 idag.. Vägde mig igår och vågen visade -6 kg.

Kan tipsa om psylliumfrön (finns på ica) Skölj ner en matsked med lite vatten. Det sväller i magen men kroppen kan inte ta upp dem så det är i stort sett kalorifritt. Men man slipper vara hungrig. Jag tror inte jag skulle klarat det om jag inte åt psylliumfrön faktiskt. Tar 1-2 msk per dag när jag vet att det kommer bli lång tid emellan shakerna. Har inte behövt vara hungrig alls men kan känna mig lite seg i huvudet om det går alldeles för lång tid emellan shakerna..

Kämpa på! Detta klarar vi! 

• Stinsen
    lantidyllen skrev 2012-07-31 22:06:13 följande:
    Jag är inne på dag 8 idag.. Vägde mig igår och vågen visade -6 kg.

Kan tipsa om psylliumfrön (finns på ica) Skölj ner en matsked med lite vatten. Det sväller i magen men kroppen kan inte ta upp dem så det är i stort sett kalorifritt. Men man slipper vara hungrig. Jag tror inte jag skulle klarat det om jag inte åt psylliumfrön faktiskt. Tar 1-2 msk per dag när jag vet att det kommer bli lång tid emellan shakerna. Har inte behövt vara hungrig alls men kan känna mig lite seg i huvudet om det går alldeles för lång tid emellan shakerna..

Kämpa på! Detta klarar vi! 
    De måste jag testa! Jag håller på att DÖR av hunger när jag ska sova :/

För mig har det strulat som attans alltihop!
    Jag har ju kört detta förr och visste att de kunde vara tufft,men denna gång har varit HEMSK.Jag är sk socker missbrukare,har tidigare (innan jag började med CB) druckit ca 3 liter Pepsi om dagen....helt sjukt,jag vet!
    Har gjort de i ca 4-5 år.Gissa om jag fick abstinens :/ Jag blev så dålig så min man till och med ringde sjukvårdsrådgivningen hahaha.Jag började slöddra :P
    Dom förklarade det som så att eftersom jag druckit så mycket socker varje dag så har min kropp producerat jätte mycket insulin för att hålla sockret nere,och när jag sen tvärt slutade så hängde inte organet (vad de nu hetter) som producerar insulinet med och fortsatte att trycka ner sockret lika mycket typ.....därav fick jag alltså farligt lågt socker,därav började jag yra och slöddra :P

Så det var bara att trycka i mig lite pepsi igen ca 1 dl räckte :) så mådde jag bra igen :) Fick order av rådgivningen att inte sluta helt utan munna lite dom kommande dagarna,gick jätte bra :) Dag 4 & fem drack jag inte alls och började må jätte illa,tänkte va f_n är de frågan om,mådde så illa....jo tjena jag åkte på magsjuka hahahaha.....så min resa är inte riktigt igång än.Idag är första dagen som jag inte ätit nåt alls,förutom CB.Efter magsjukan klarade jag inte att börja direkt,man blir ju sååå himla hungrig när man kräkts och gjort "2:an" 70-11 gånger liksom :P

Men nu är jag på banan igen :)

Undrar dock fortfarande om det är någon mer än jag som har behövt lösa de där förbannade medlemskapet för flera hundra när ni handlat CB???
  • lantidyllen

Jag är inne på dag 11 idag. Vågen visar på otroliga -8 kg på 11 dagar.

Har bestämt mig för att äta lite vanlig mat idag. Är bortbjuden på middag hos folk jag sällan träffar och då känns det dumt att bara sippa på en shake.

Egentligen är jag inge sugen alls på att äta konstigt nog..
    De första dagarna var jag sugen på all möjlig mat men suget är helt borta..

Hoppas det går hyfsat fort att komma tillbaka till ketos efter denna ätardag i alla fall. Får se hur jag mår imorgon..

• Stinsen
    lantidyllen skrev 2012-08-02 08:31:45 följande:
    Jag är inne på dag 11 idag. Vågen visar på otroliga -8 kg på 11 dagar.

Har bestämt mig för att äta lite vanlig mat idag. Är bortbjuden på middag hos folk jag sällan träffar och då känns det dumt att bara sippa på en shake.

Egentligen är jag inge sugen alls på att äta konstigt nog..
    De första dagarna var jag sugen på all möjlig mat men suget är helt borta..

Hoppas det går hyfsat fort att komma tillbaka till ketos efter denna ätardag i alla fall. Får se hur jag mår imorgon..

Oj -8kg :D Vad roligt!
    Själv har jag inte ens en våg ;) Men jag lär som sagt skaffa en,kan vara roligt att se senare vad som hänt och inte hänt :P

Hur gick det efter middagen? Var du mycket hungrig dagen efter?

En fråga till er alla,är det någon som har problem med att sova? Först hade jag svårt för att somna pga att jag var hungrig,men nu är hungern borta och jag är PIGG som en gök :P Omöjligt att komma ner i varv :/
  • Schohoo

Jag hade oxå svårt att sova första typ veckan! Vaknade mitt i natten, var inte hungrig, men kunde inte somna om! Tack och lov har detta gått över nu!

Dag 18 för mig idag, och - 5,7 kg!

Hur går det för er andra?   

• Christine f

Jag gick på ren kur i 3 veckor med start den 17/7 och så upptrappning förra tisdagen för att vi skulle på bröllop (i lördags) Har totalt gått ner 10.7 kg!!!

Imorgon startar jag på ren kur igen efter en vecka då jag ätit vanlig mat men bara lite.

Har ingen tanke än hur länge jag ska gå på ren kur men är så motiverad att gå ner mer...

Mitt mål är att gå ner ytterligare 20 kg!!!

Hur går det för er????? 

• Schohoo
    Christine f skrev 2012-08-13 21:17:54 följande:
    Jag gick på ren kur i 3 veckor med start den 17/7 och så upptrappning förra tisdagen för att vi skulle på bröllop (i lördags) Har totalt gått ner 10.7 kg!!!

Imorgon startar jag på ren kur igen efter en vecka då jag ätit vanlig mat men bara lite.

Har ingen tanke än hur länge jag ska gå på ren kur men är så motiverad att gå ner mer...

Mitt mål är att gå ner ytterligare 20 kg!!!

Hur går det för er????? 

Har du pratat med någon doktor om du ska köra länge? Kan nog vara bra å kolla lite blodvärden och så tror jag.

Jag gick själv till doktorn för att jag hade så svårt att gå ner i vikt, och han hade då nyligen kört ren kur för en grupp diabetespatienter  och tyckte därför att även jag skulle köra det i 28 dagar.

Idag är jag på dag 26, och sen förra torsdagen har jag känt av yrsel till och från, men framförallt när jag tränar. Att sitta på golvet, och sen resa sig gör att det svartnar! Så jag står ut dessa sista dagar, men min kropp vill nog inte att jag gör detta längre! (fast nu har jag bmi 24,6, så jag räknas ju ändå som normalviktig!)

Sen borde jag ju göra en upptrappning, för jag tror magen kommer att bli helt chockad när jag börjar äta igen! Har som sagt ätit lite mat ibland, och t ex champinjoner kommer ut direkt! Är kanske för hårdsmält för magen!?!Väldigt märkligt!
    Ingen annan som har fått konstig mage?
    Jag tar ändå nåt pulver varje morgon för att magen ska fungera "normalt".   
  • Schohoo

Hej!

Jag gick ner 8 kg på 28 dagar med renkur/600 kcal om dagen.
    -9 cm i midjan!
    Superhärligt!
    Nu börjar den svåra resan att försöka äta "normalt"! Har tänkt äta 1200 kcal om dagen och träna så mycket som möjligt. Helst 6 dagar i veckan, men då en del promenader oxå.

Lycka till alla ni andra!      

• Frugan79

Hejhej, vet inte om den här tråden är död men nu kanske jag kan få ställa en liten fråga i alla fall. Var köper ni er CB? Måste man gå till en konsulent? Skulle vilja köra på egen hand, känner inte att jag behöver stöd från någon utomstående men det verkar ju helt hopplöst att få tag på shakesen om man inte går till konsulent och skriver in sig?! Och nej, det är ingen slump att jag skriver detta inlägg 01,42 på nyårsnatten :)

• Stinsen
    Frugan79 skrev 2013-01-01 01:42:43 följande:
    Hejhej, vet inte om den här tråden är död men nu kanske jag kan få ställa en liten fråga i alla fall. Var köper ni er CB? Måste man gå till en konsulent? Skulle vilja köra på egen hand, känner inte att jag behöver stöd från någon utomstående men det verkar ju helt hopplöst att få tag på shakesen om man inte går till konsulent och skriver in sig?! Och nej, det är ingen slump att jag skriver detta inlägg 01,42 på nyårsnatten :)
    Tyvärr måste man köpa det via en sk konsulent! Och betala medlemskap för 3 år :-O !
    Medlemskapet känns helt värdelöst för min del eftersom jag blev med barn nu i höstas ..... tycker mest att det är en massa trams att man måste ha en "rådgivare" osv .....

• Frugan79

Tack för svar STINSEN, och ja, trams är vad det är :) Man är ju olika som personer. Det finns de som vill ha och behöver rådgivning och då borde kunna få det mot en avgift och så finns det de som vill och kan klara sig på egen hand och som borde få göra det.... Jaja, men då får jag väl ta kontakt med en konsult i alla fall. Grattis till graviditeten!

Svar på tråden VLC Cambridge Nutrilett diet