• Anonym

Varför använder ni toapapper?

Jag kan inte förstå varför så många använder toapapper vid toabesök?Känns det inte mer ohygienisk?Det finns bajs kvar i analen samt urin framtill.Tvättar man med vatten så känns det fräschare,man kan torka sej rent med toapapper.Själv har jag installerat handdusch och använder den.Hur jag kom på det,jo jag studerade utomlands i Egypten i 1 år,bodde hos en värdefamilj,en underbar familj.Där fick jag lära mej att tvätta rumpan istället för torka.

Så säg mej varför föredrar ni toapapper?

• Svar på tråden Varför använder ni toapapper?
  • Anonym

Men herregud, hur "hygienisk" får man bli?! Klart att man blir fullt tillräckligt ren med toapapper. Man torkar, tittar på pappret, torkar, tittar på pappret och så håller man på så tills pappret är vitt efter tork. Då är det rent!!

• Anonym

Helt ärligt så kompletterar jag toapappret med babyvåtservetter ibland, då blir jag lite renare och fräschare.

• Anonym

jag torkar först, sen duschar jag, när jag har bajsat. Känns trevligast.

• Anonym
    Anonym (D) skrev 2012-07-21 15:35:05 följande:

Jag använder papper eftersom jag har tränat in en bra teknik för hur man gör. Har ju övat sedan jag var liten.

Jag tänker mig att det blir slabbigt och omständligt att tvätta med vatten. Man måste väl torka sig torr efteråt också, eller? Med vad i så fall? Nej, då tar jag hellre och blöter pappret lite, de gånger jag känner att det behövs. 

Men jag ser inget fel i att andra använder vatten istället. Tycker man får göra som man vill. 

Svar på tråden Varför använder ni toapapper?