• Anonym

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

hoppas verkligen att du är smittfri,och att du sen ger fan i henne så hon får chansen att träffa någon med riktiga känslor för henne.riktig kärlek du vet.
    det är ju för fan ingen dödlig jätte smittsam sjukdom som hon olyckligtvis bär på.
    har varit med min fru i 30 år,jag har hepatit,men fortfarande inte jag.
    och älskar man någon tar man risker.
    älskar man någon,så tar man även dumma risker,som hon gjorde mot dig.hon va väl rädd att du skulle lägga ut en hat tråd på familjeliv om henne,och skriva att du hoppas hon får skaka galler eller få feta böter. Det åär kärlek det.nej hoppas hon träffar en bra karl med hjärtat på rätta stället,för ditt sitter nog fast i röven.

• Anonym

är det någon som vet ifall man testas för det inför förlossningen i samband med hiv?
    eller tex inför en operation jag gjorde fick jag lämna endel blod?

• Anonym
    Anonym (C) skrev 2012-07-21 22:47:07 följande:
    Hejsan.

Förstår att du är orolig. Och det där var inte shysst. Har själv hepatit c och, det är sant att risken att smittas av det vid samlag är nästan obefintlig.Det har faktiskt ännu inte bevisats ännu att det ens smittar så. Men ändå.. Jag hade inte låtit  bli att berätta. Man får ju ett papper på vilka skyldigheter man har som smittad där det står att man måste uppge sånt. bla för ny partner.

Dock tror jag inte du behöver vara orolig. Har själv fött två barn sen jag blev smittad och ingen av dem fick de.   
    Tänk så olika det är i olika landsting... nej(?)! Du kanske fick ditt för länge sen?
    Jag har ingen som helst skyldighet att uppge för min partner om min smitta. Det står ordagrant i mina papper. Samma informationsblad som skickas ut av alla smittskyddsläkare förövrigt.
  • Anonym
    EnAnonumius skrev 2012-07-22 01:34:02 följande:
    .../För detta kan du anmäla din tjej att hon har undanhållit detta.
    Haha, nej. Läs om och förstå.
    För att ge dig en ledtråd, det finns två undantag från smittskyddslagen. Den ena är Hepatit C den andra är HIV.
  • Anonym
    EnAnonumius skrev 2012-07-22 02:17:11 följande:
    Vad är det jag skall förstå?
    Du talar ju emot dig själv nu helt och hållet.

Jag har själv läst på om smittskyddslagen då jag själv råkat på och fått en könssjukdom som Klamydia, som också är ställd under smittskyddslagen.

Jag har även läst ditt inlägg med och DU skriver ju förfasiken själv i TS att:
     "Har för mig att man måste delge sin partner om man är smittbärare av nåt värre än herpes. Smittskydslagen."

Nu sitter du och hävdar att både Hepatit-C och HIV är undantagna FRÅN smittskyddslagen.

Varför sitter du och talar emot dig själv? Och ber ANDRA läsa om och förstå?

Svar NEJ. Varken Hepatit-C eller HIV är undantagna från Smittskyddslagen.
    Jag har länkat till Smitskyddsinstitutet.

Åtgärder vid inträffade fall eller utbrott

Hepatit C klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom, och inträffade fall anmäls till smittskyddsläkaren i landstinget och till Smittskyddsinstitutet (SMI). Hepatit C är en smittspårningspliktig sjukdom. En smittad måste följa de förhållningsregler som den behandlande läkaren meddelar med stöd av smittskyddslagen. Detta för att undvika att andra smittas.

www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/hepati.../

Så varför sitter du och hittar på att Hepatit C är UNDANTAGET från smittskyddslagen? Jag sitter och läser innan till för fan på Smittskyddsinstitutet hemsida att det INTE är undantaget från smittskyddslagen. Jag litar niog fan mer på Smittskyddsinstitutet än dig .

Vad ligger undataget som DU påstår. Ljuger Smittskyddsinstitutet enligt DIG?

Ljuger även Smittskyddsinstitutet om att HIV lyder under smittskyddlagen med?

Hivinfektion klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom, och inträffade fall anmäls utan identitet till smittskyddsläkaren i landstinget och till Smittskyddsinstitutet (SMI). Hivinfektion är en smittspårningspliktig sjukdom.

En smittad måste följa de förhållningsregler som den behandlande läkaren meddelar med stöd av smittskyddslagen. Detta för att undvika att andra smittas.

www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/hivinf.../

Och ja man kan anmäla en person om denne medvetet tiger om en Allmänfarlig sjukdom.
    Lä du på om HIV-Mannen domen.
    Om HIV hade varit undantagen från smittsyddslagen, så som du påstår tydligt,  så hade knappast HIV-Mannen fått 14 års fängelse. www.metro.se/nyheter/hivmannen-far-14-ar/Objh...!11_1232-45/

Så nu har jag bevisat DIG fel. Att du hade ingen anledning att komma med idiot utlåtandet som "Läs om och förstå". Snarare du som vägrat läsa och förstå vad som skrev från början.
    När jag bekräftade dina ord från första början om att DU har rätt att Hepatit-C står under smittskyddsläkaren. Sedan så sitter du själv och hävdar att det är UNDANTAGET från smittskyddlagen.

Hade jag veta att man skulle få ett sådant korkat svar från dig som bekräftar dig rätt så skulle jag gett fan i att svar dig ö.h.t.

Men jag hoppas att andra som läser ser hur fel du har med ditt NYA påstående om att "undantaget från smittskyddslagen". Då jag har backat upp med källa. Och Både HIV och Hepatit-C  "klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom".

Så om DU fortsätter fast gediget bevis med källa IGEN från min sida, att att Hepatit-C och HIV är INTE undantagna från smittskyddslagen så får du fan komma med konstruktiv förklaring. I stället för dumma intetsägande onlineres som "Läs om och förstå".
    Det var inte TS du svarade nu...
  • Anonym
    EnAnonumius skrev 2012-07-22 02:17:11 följande:
    Vad är det jag skall förstå?
    Du talar ju emot dig själv nu helt och hållet.

Jag har själv läst på om smittskyddslagen då jag själv råkat på och fått en könssjukdom som Klamydia, som också är ställd under smittskyddslagen.

Jag har även läst ditt inlägg med och DU skriver ju förfasiken själv i TS att:
     "Har för mig att man måste delge sin partner om man är smittbärare av nåt värre än herpes. Smittskydslagen."

Nu sitter du och hävdar att både Hepatit-C och HIV är undantagna FRÅN smittskyddslagen.

Varför sitter du och talar emot dig själv? Och ber ANDRA läsa om och förstå?

Svar NEJ. Varken Hepatit-C eller HIV är undantagna från Smittskyddslagen.
    Jag har länkat till Smitskyddsinstitutet.

Hepatit C klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom, och inträffade fall anmäls till smittskyddsläkaren i landstinget och till Smittskyddsinstitutet (SMI). Hepatit C är en smittspårningspliktig sjukdom. En smittad måste följa de förhållningsregler som den behandlande läkaren meddelar med stöd av smittskyddslagen. Detta för att undvika att andra smittas.

www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/hepati.../

Så varför sitter du och hittar på att Hepatit C är UNDANTAGET från smittskyddslagen? Jag sitter och läser innan till för fan på Smittskyddsinstitutet hemsida att det INTE är undantaget från smittskyddslagen. Jag litar niog fan mer på Smittskyddsinstitutet än dig .

Vad ligger undataget som DU påstår. Ljuger Smittskyddsinstitutet enligt DIG?

Ljuger även Smittskyddsinstitutet om att HIV lyder under smittskyddlagen med?

Hivinfektion klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom, och inträffade fall anmäls utan identitet till smittskyddsläkaren i landstinget och till Smittskyddsinstitutet (SMI). Hivinfektion är en smittspårningspliktig sjukdom.

En smittad måste följa de förhållningsregler som den behandlande läkaren meddelar med stöd av smittskyddslagen. Detta för att undvika att andra smittas.

www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/hivinf.../

Och ja man kan anmäla en person om denne medvetet tiger om en Allmänfarlig sjukdom.
    Lä du på om HIV-Mannen domen.
    Om HIV hade varit undantagen från smittsyddslagen, så som du påstår tydligt,  så hade knappast HIV-Mannen fått 14 års fängelse. www.metro.se/nyheter/hivmannen-far-14-ar/Objh...!11_1232-45/

Så nu har jag bevisat DIG fel. Att du hade ingen anledning att komma med idiot utlåtandet som "Läs om och förstå". Snarare du som vägrat läsa och förstå vad som skrev från början.
    När jag bekräftade dina ord från första början om att DU har rätt att Hepatit-C står under smittskyddsläkaren. Sedan så sitter du själv och hävdar att det är UNDANTAGET från smittskyddlagen.

Hade jag veta att man skulle få ett sådant korkat svar från dig som bekräftar dig rätt så skulle jag gett fan i att svar dig ö.h.t.

Men jag hoppas att andra som läser ser hur fel du har med ditt NYA påstående om att "undantaget från smittskyddslagen". Då jag har backat upp med källa. Och Både HIV och Hepatit-C  "klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom".

Så om DU fortsätter fast gediget bevis med källa IGEN från min sida, att att Hepatit-C och HIV är INTE undantagna från smittskyddslagen så får du fan komma med konstruktiv förklaring. I stället för dumma intetsägande onlineres som "Läs om och förstå".
    Haha, nej. Försök förstå vad du läser på diverse sajter istället. Annars är det ju meningslöst för dig.

Smittskyddslagen säger allt om alla infektioner som ingår däri, förutom Hepatit C och HIV. HIV skiljer sig från de andra för att den anses allvarligare, och smittade har ytterligare krav på sig utöver alla andra sjukdomar. Hepatit C har också andra föreskrifter än vad som anges i smittskyddet, bla. att man inte behöver informera sexpartner om sin sjukdom.

Du behöver inte sluta dig till gruppen idiotiska mähän, utan du kan nog lita på dessa "som vet" och hittar på förhållningssätten. Jag "vet".
    Missbrukare som är dokumenterade på sjukhusen dvs. som aldrig får narkotikaklassad medicin utskriven osv. har inget att förlora. De kan komma till smittskyddsläkaren och säga: yo, jag tog en sil för ett halvår sen o nu mår jag konstigt...
    Missbrukare som ännu lever i det fördolda och åtnjuter diverse narkotiska preparat direkt från läkare har mycket att förlora, det är den procenten som får sin smitta från: -"...jag låg med en skum person häromdagen... vet inte vem dock..."

Förhållningssätten är enkla, blodsmitta och det smittar genom blod. Blöder man så ska man ta till de åtgärder som finns.
    Det kan i sin tur såklart överföras genom sex, om båda två blöder men som sagt då är det genom blod, inte sex.
    Det här är inget som jag sitter och läser, detta har jag varit tvungen att upprepa som ett mantra av min smittskyddsläkare. Det är så det ligger till... faktiskt.

Dessutom så är jag inte TS eller någon annan anonym som du refererade till..
  • Anonym

oavsett om man MÅSTE berätta eller inte så är det väl för fan schysst att göra det så partnern har ett VAL om han vill ta dessa risker eller skydda sin kropp??

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-22 02:59:13 följande:
    oavsett om man MÅSTE berätta eller inte så är det väl för fan schysst att göra det så partnern har ett VAL om han vill ta dessa risker eller skydda sin kropp??
    Fast hur utsätter du dig för risken att bli smittad om du bara har sex?

Om man vill leva "on the edge" med kanske lite udda sexlekar, nålar o fan vet allt, då borde du redan veta om dina risker för smitta. O de e inte ja som säger de.
  • Anonym
    FruBlöjor skrev 2012-07-22 07:48:37 följande:
    Hur kan man kalla en person som man påstår sig älska för "psykbryt"?
    Det att hon har dolt för dig en smittsam sjukdom är inte ok men att börja kalla henne för saker, är väl lite för lågt.
    Grabben har väl rätt att få överreagera lite åtminstone?
Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.