EnAnonumius skrev 2012-07-22 02:17:11 följande:
Vad är det jag skall förstå?
Du talar ju emot dig själv nu helt och hållet.
Jag har själv läst på om smittskyddslagen då jag själv råkat på och fått en könssjukdom som Klamydia, som också är ställd under smittskyddslagen.
Jag har även läst ditt inlägg med och DU skriver ju förfasiken själv i TS att:
"Har för mig att man måste delge sin partner om man är smittbärare av nåt värre än herpes. Smittskydslagen."
Nu sitter du och hävdar att både Hepatit-C och HIV är undantagna FRÅN smittskyddslagen.
Varför sitter du och talar emot dig själv? Och ber ANDRA läsa om och förstå?
Svar NEJ. Varken Hepatit-C eller HIV är undantagna från Smittskyddslagen.
Jag har länkat till Smitskyddsinstitutet.
Åtgärder vid inträffade fall eller utbrott
Hepatit C klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom, och inträffade fall anmäls till smittskyddsläkaren i landstinget och till Smittskyddsinstitutet (SMI). Hepatit C är en smittspårningspliktig sjukdom. En smittad måste följa de förhållningsregler som den behandlande läkaren meddelar med stöd av smittskyddslagen. Detta för att undvika att andra smittas.
www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/hepati.../
Så varför sitter du och hittar på att Hepatit C är UNDANTAGET från smittskyddslagen? Jag sitter och läser innan till för fan på Smittskyddsinstitutet hemsida att det INTE är undantaget från smittskyddslagen. Jag litar niog fan mer på Smittskyddsinstitutet än dig .
Vad ligger undataget som DU påstår. Ljuger Smittskyddsinstitutet enligt DIG?
Ljuger även Smittskyddsinstitutet om att HIV lyder under smittskyddlagen med?
Åtgärder vid inträffade fall eller utbrott
Hivinfektion klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom, och inträffade fall anmäls utan identitet till smittskyddsläkaren i landstinget och till Smittskyddsinstitutet (SMI). Hivinfektion är en smittspårningspliktig sjukdom.
En smittad måste följa de förhållningsregler som den behandlande läkaren meddelar med stöd av smittskyddslagen. Detta för att undvika att andra smittas.
www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/hivinf.../
Och ja man kan anmäla en person om denne medvetet tiger om en Allmänfarlig sjukdom.
Lä du på om HIV-Mannen domen.
Om HIV hade varit undantagen från smittsyddslagen, så som du påstår tydligt, så hade knappast HIV-Mannen fått 14 års fängelse.
www.metro.se/nyheter/hivmannen-far-14-ar/Objh...!11_1232-45/
Så nu har jag bevisat DIG fel. Att du hade ingen anledning att komma med idiot utlåtandet som "Läs om och förstå". Snarare du som vägrat läsa och förstå vad som skrev från början.
När jag bekräftade dina ord från första början om att DU har rätt att Hepatit-C står under smittskyddsläkaren. Sedan så sitter du själv och hävdar att det är UNDANTAGET från smittskyddlagen.
Hade jag veta att man skulle få ett sådant korkat svar från dig som bekräftar dig rätt så skulle jag gett fan i att svar dig ö.h.t.
Men jag hoppas att andra som läser ser hur fel du har med ditt NYA påstående om att "undantaget från smittskyddslagen". Då jag har backat upp med källa. Och Både HIV och Hepatit-C "klassas enligt smittskyddslagen som en allmänfarlig sjukdom".
Så om DU fortsätter fast gediget bevis med källa IGEN från min sida, att att Hepatit-C och HIV är INTE undantagna från smittskyddslagen så får du fan komma med konstruktiv förklaring. I stället för dumma intetsägande onlineres som "Läs om och förstå".
Haha, nej. Försök förstå vad du läser på diverse sajter istället. Annars är det ju meningslöst för dig.
Smittskyddslagen säger allt om alla infektioner som ingår däri, förutom Hepatit C och HIV. HIV skiljer sig från de andra för att den anses allvarligare, och smittade har ytterligare krav på sig utöver alla andra sjukdomar. Hepatit C har också andra föreskrifter än vad som anges i smittskyddet, bla. att man inte behöver informera sexpartner om sin sjukdom.
Du behöver inte sluta dig till gruppen idiotiska mähän, utan du kan nog lita på dessa "som vet" och hittar på förhållningssätten. Jag "vet".
Missbrukare som är dokumenterade på sjukhusen dvs. som aldrig får narkotikaklassad medicin utskriven osv. har inget att förlora. De kan komma till smittskyddsläkaren och säga: yo, jag tog en sil för ett halvår sen o nu mår jag konstigt...
Missbrukare som ännu lever i det fördolda och åtnjuter diverse narkotiska preparat direkt från läkare har mycket att förlora, det är den procenten som får sin smitta från: -"...jag låg med en skum person häromdagen... vet inte vem dock..."
Förhållningssätten är enkla, blodsmitta och det smittar genom blod. Blöder man så ska man ta till de åtgärder som finns.
Det kan i sin tur såklart överföras genom sex, om båda två blöder men som sagt då är det genom blod, inte sex.
Det här är inget som jag sitter och läser, detta har jag varit tvungen att upprepa som ett mantra av min smittskyddsläkare. Det är så det ligger till... faktiskt.
Dessutom så är jag inte TS eller någon annan anonym som du refererade till..