fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.
Om man har hepatit så är det allmänspliktigt och om man har sex skall det användas kondom. (enligt smittskyddslagen)
Om man har hepatit så är det allmänspliktigt och om man har sex skall det användas kondom. (enligt smittskyddslagen)
usch! 7sådant bertätar man ju normalt sett!
kan det inte ses som misshandel/utsättning för fara det hon gjort?
kan tycka att lite får man nog skylla säg själv. man kan inte vara så naiv och tro att den man träffar är frisk. varför inte gå och testa sig båda två när man inleder ett njytt förhållande. så mycket som det pratas om HIV och hepatit så kan man inte ha m ssat att det kan smitta via sex. men visst kan jag tycka synd om dej som ooroar sig över om man själv har blit smittad. samtidigt är det dålig stil av den du träffar att inte säga nått.
Styrkekramar ts!!
Ett av mina ex smittade mig med klamydia för han hade haft ett jävla ONS! Hade skiten i ett halv år, och nu vet jag inte om jag kan få barn...
Hihi, detta är roligt. Kontaktade 1177 och fick detta svar:
Hej och tack för din synpunkt. Vi har nu stämt av med vår faktagranskare till texten och tagit bort meningen som handlade om skyldighet att berätta om hepatit C vid sexuella kontakter. Skyldigheten är precis som du påpekade moralisk men inte juridisk.
Vänliga hälsningar
Anna-Lena Byström
samordnande redaktör 1177.se
www.1177.se/Varmland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Hepatit-C/