• frist

Äggdonation höst/vinter 2012

Hej Fruhn, jag och min man väntar på beslut på vår remiss för äggdonation, vi ska få svar i augusti/september. Trots att ni har kommit längre i processen och vi troligen inte kommer att försöka förrän 2013 villja gärna höra hur det går för er. Vi funderar på att åka till Finland och betala för ett försök eftersom det känns tungt att vänta på att få behandling här. Idag fick jag dock höra av en släkting att hon kan ställa upp som donator och det gav mig lite hopp :)

• frist

Hej igen, känns skönt att hitta er som är i samma situation! Jag har knappt kunnat tänka på annat sen vi fick beskedet för en månad sen. Fruhn: exakt hur länge fick ni vänta och vilken stad ska ni göra ÄD i? Jag tror att det är som du säger att det är bra att det går lite tid så att man får fundera och vänja sig vid tanken på att försöka bli med barn med någon annans ägg. Puh76, vilken klinik ska ni till i Finland, har du nån att rekommendera?

• frist

Tack för svaren. Har någon av er testat vanlig IVF, eller har det inte varit aktuellt?

• frist

Vi har inte testat IVF, jag har också så dåliga värden på FSH att min gyn föreslog ÄD. Jag ringde till en privat klinik idag för att höra med dem men de sa att de inte låter någon göra IVF med mina värden. Jag har svårt att ta in att mina värden är så dåliga, jag är bara 33 år och trodde att det skulle gå att försöka länge till.

• frist

AmelieS: mitt FSH var närmare 40, AMH vet jag inte. Fruhn: Gyn gjorde ett VUL på mig, men jag hade svårt att ta in all information just då och hon sa inget om hur det borde se ut i min ålder. Jag hade äggblåsor men vet ej hur många.

• frist

Ja, Tack för lyckönskningarna NKmamma och lycka till Ewa00.

• frist

Puh76 och Lillamillan: lycka till med kuratorsamtalen! Fruhn: hoppas att det blir er tur snart!

• frist

Fruhn: tänkte svara på ditt inlägg om att fortsätta försöka på egen hand. Vi kommer definitivt att fortsätta försöka! Jag har också fått ett tidigt missfall innan jag visste något om värdena och vet hur tungt det är. Trots att vi vet att oddsen är dåliga har vi ändå hopp om att det finns någon liten chans, man ha ju hört talas om en del som lyckas. Det kommer ju också dröja ett tag för oss innan det blir dags. Jag förstår din oro inför att bli av med kötiden, om jag själv blev gravid skulle jag hålla på det så länge som möjligt p.g.a risken för missfall.

• frist

Fruhn: Åh, grattis vad spännande. Skönt att ni inte fick vänta så länge! Hur länge sedan var det de godkände er korsdonator?

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012