Hej!
Min syster var vår donator så det var lite speciellt på så sätt barnet har genetiskt mycket från mig också. Men faktiskt är tankarna på detta med ÄD när man blir gravid och sedan när barnet föds en väldigt liten del av vardagen. Att vara gravid och att få barn är ju så stort och fantastiskt så tankar och känslor på donation tar väldigt liten plats. Visst finns tankarna där men det är ingen jättestor sak för oss och hoppas min dotter kommer känna likadant när hon får veta hur hon blev till. Nu har vi börjat syskonförsök och denna gång blir det en anonym donator utomlands då min syster inte kunde donera igen av medicinska skäl. Så om vi får syskon blir de inte genetiskt helsyskon och har kommit till på olika sätt, inte helt idealistikt men inget vi hade kunnat förutse.
Fruhn skrev 2012-08-07 07:55:52 följande:
AmelieS: Jag är nyfiken på just tankar och känslor under graviditet och när du fick din dotter. Jag föreställer mig att man kanske ställs inför andra tankar än de som ej genomgått ÄD, men det kanske bara är min föreställning?