• Nahoj23

Äggdonation höst/vinter 2012

Hej

Hoppas att det är okej att jag flyttar in härSolig
    Vi ska göra vårt första äggdonationsförsök i v 36, alltså första veckan i september.
    Jag sprayar för fullt nu och ska börja med progynon den 23 augusti.

Förra gången vi skulle gjort vårt första försök var vi mottarepar nr 2 och fick tillslut inte ägg då det var dags för insättning så jag var helt slut och så ledsen men vet nu precis hur det är att ta alla hormoner..

Att vara mottarepar 2 var ingen hit kan jag säga..

• Nahoj23
    HRE skrev 2012-08-22 08:39:20 följande:
    Spännande inlägg, ny här!
    Stort lycka till till dig som snart ska få äggGlad
    Är 43 och har gjort 3 misslyckade IVF, ska igång igen inom kort.
    Funderar så klart på äggdonation och kan få ägg från min syster. Men har svårt att mentalt släppa egna försök... Vet att tiden går och att chansen med min systers ägg är mycket större.
    Hur "ställer man om sig" från egna ägg till donatorägg?
    Åh det är så olika från person till person såklart. Jag har aldrig gjort någon IVF för jag har haft för dåliga ägg från början. Fick diagnosen för tidigt klimakterie när jag precis var 23 år fyllda. Därför har jag också haft ganska lång tid på mig att mentalt ställa om mig, för mig var det inte så svårt. Kanske beror det på att jag aldrig gått igenom "egna" försök med mina ägg.

När längtan är så stor efter barn så spelar det inte så stor roll för mig i alla fall på vilket sätt barnet kommer bara det kommer. Vi är även färdigutredda av kommunen och står i kö för adoption. Jag tackar min lyckliga stjärna för att vi har krattat manegen på båda ställena med tanke på väntetider och kötider.
    Men det är en process som man måste igenom, klart jag också var ledsen över att mitt barn inte skulle få mina lockar och mitt humörCool men när det väl gäller så spelar det ingen roll.

Stor kram och lycka till

• Nahoj23

Urk jag känner mig som en val även denna gång av progynonen. Svullen som satan och mår illa gör jag.
    Förra gången jag åt fick jag en fin slemhinna på 12 mm som jag vet att jag i alla fall då svarade bra på behandlingen men det här är verkligen kämpigt.

Hur går det för er andra?

• Nahoj23
    Fruhn skrev 2012-08-30 13:58:03 följande:
    Nahoj23: Coolt att det snart är dags! Har ni fått veta vilken dag det blir, för det var väl i nästa vecka? Tråkigt med biverkningarna, men jag håller tummarna för att allt går bra! Snart ruvar du!!

Jag har mått lite illa och varit lite svullen från och till. Känt ungefär som jag gjorde när jag var gravid förut. Den här veckan tycker jag mig känna mig varm i omgångar, men jag vet inte om det beror på vädret?? I nästa vecka ska jag ta blodprov för att se om sprutan har gjort sitt jobb. Tog ett graviditetstest idag för säkerhets skull, jag hade nämligen ÄL dagen efter vi fått veta att vi hade en donator. Vi hade ju haft sex inför ÄL, men slutade då dagen innan. Men man vet ju aldrig.. testet var dock negativt. Men det känns skönt att veta säkert, speciellt då mina biverkningar har liknat känslan vid graviditet...
    De har skjutit på insättning en vecka då donatorn är lite ur synk så jag får knapra på så gott det går och hoppas slemhinnan håller...Oskyldig

Funderar på om man ska tänka på något speciellt under tiden man ruvar?
    Det är ju första gången för mig.Solig
  • Nahoj23

Telefonsamtal idag om att det inte finns något att berätta om nästa vecka. De säger ingenting om något.
    Har inga bra föraningar alls och frågan är hur länge de kan hålla mig innan slemhinnan släpper och jag börjar blöda.

Skitfredag..

• Nahoj23

Nej, personalen är inte bra tyvärr, det är ganska korta och mycket informtiva upplever jag.
    Denna gången verkar de otroligt virriga och jag upplever att de själva inte har någon bra översikt.
    Givetvis är man extra känslig med alla hormoner och annat men alltså inför nästa vecka vet jag ingenting, inte vilken dag donatorn plockas på äggen, inte vilken dag min man ska lämna sitt bidrag och inte heller hur jag ska justera min medicin.Förvånad

• Nahoj23

Inga ägg från donatorn....jag blir så otroligt ledsenGråter

Ev kan jag få sparade frysta ägg sedan innan...vet att oddsen blir sämre.
    Orkar inte låta detta vara förgäves..

• Nahoj23

Hej

Har fått tillbaka ett frysägg idag, iigger hemma i soffan och vilar nu.
    Testadag om 14 dagar.

Är det någon som vet vilka ägg som är bra?
    Hittar inte något som man förstår , som 4 celliga, 5 celliga ägg...
    Vad är ett bra ägg?

• Nahoj23
    Fruhn skrev 2012-09-16 11:49:24 följande:
    Äntligen! Imorgon påbörjar jag östrogenbehandlingen. Då kan jag säga bye bye till värmevallningarna och dålig sömn :)
    Hoppas även slippa huvudvärken som kommer ganska ofta.. sen vet jag ju i och för sig inte hur jag reagerar på Progynon, men förhoppningsvis märker jag det knappt. Men nu är det inte lång tid kvar :)
    Ni som tagit Progynon, har ni fått några biverkningar?

Nahoj23: Hur går det med ruvandet? Hoppas du mår bra!

Lillamillan: det börjar närma sig för er också, härligt!
    Ruvandet går bra men det är ju nervöst såklart.

Jag fick tillbaka ett 5 celligt ägg och när man läser och gräver bland alla trådar förstår man ganska snabbt att det helst ska vara 4-celigt på dag 2, det var inte mitt.

Progynonen och Crinonen gör att man går upp i vikt vilket har känts sådär, jag känner mig tung i kroppen och binder mycket vatten, har svårt att gå långa sträckor utan att känna mig helt slut. Och då är jag inte överviktigt sedan innan jag började behandlingen, men är det definitivt nuCool

Så nu ska jag tänka positiva tankar och även om magkänslan inte känns helt 100 så ska jag försöka att inte tänka på det.

Någon som vet oddsen med frysägg i Sverige?
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012