• ewa00

Äggdonation höst/vinter 2012

Jag hoppar in i den här tråden även fast vi kommit lite längre, hoppas de är ok Har insättning nu på tisdag och de är såå jobbigt att vänta! Ju närmre man kommer desto långsammare går tiden... Vi har tre eskimåer då jag aldrig kom till insättningen i våras pga komplikationer med medicinerna. Nu har progynon dosen ökat och jag hoppas att de lyckas nu. På söndag ska jag börja med vagitorerna 3gr per dag Vi fick inte göra ivf pga av mina dåliga amh och fsh värden som var rubbade redan när jag var 24 så ädär enda alternativet för oss. Vad har ni för medicinering inför kommande äd?

• ewa00

Tack för lyckoönskningarna de värmer Allt gick bra och det gick fort! Efter att vi blivit uppropade tog de allt som allt 15-20min. Eskimån klarade upptiningen galant och är nu i säkert förvar ;) nu är de bara att vänta på att få göra testet...all denna väntan haha.

• ewa00
    Fruhn skrev 2012-08-17 18:22:02 följande:
    Galet! De ringde i veckan vi har en donator! Jag ska in v.40!! Det är i stort sett 6 veckor bara. Jag var så förberedd på att det skulle ta längre tid att jag är fortfarande chockad. Men vi är överlyckliga. Dessutom är vi par nr ett, på första försöket. Nyp mig någon :) På tisdag ska jag ta den långtidsverkande sprutan, så får vi se om den funkar på mig.. Gaaaaaaah! :)

Grattis hur ser din medicinering ut innan och sen efter ET? De är ju jätte snart också...snart är du ruvare Själv är jag inne på rd5 och är sååå trött och illamående, de svåra är ju bara att veta vad som är biverkningar från medicinerna å vad som är grav symptom!! Men visst borde embryot fäst nu om de nu har lyckats?
  • ewa00
    lillamillan skrev 2012-08-17 21:02:38 följande:
    Vad har de lagt upp för medicinering för din del, och kommer donatorn att köra långa eller korta beh vet du det? E så nyfiken eftersom vi inte fått någon info alls om hur det ska gå till. Syrran måste ju bli godkänd först. Men mycket som snurrar i skallen.

Vi fick ingen info alls om hur behandlingen såg ut för donatorn bara att de gick bra. Sedan var vi mottagar par 1 och fick inte veta ens om de blev ägg till nr.2. Hoppas din syster blir godkänd snart så att ni kommer igång
  • ewa00
    lillamillan skrev 2012-08-18 11:47:20 följande:
    Funderar lite, man måste ju få besked i god tid, cykler som ska synkas ihop osv?! Min syster ska ju göra en direktdonering åt oss om hon blir godkänd så då får man väl vänta och sen. Hur såg din medicinering ut både innan och efter et då?   

Jag äter divina plus i vanliga fall för att kunna sova och slippa vallningar. Inför fet nu slutade jag med divina när mensen kom och började med progynon på dag 3, 2st*2gr/dag. Två dagar innan insättning började jag med progesteron vaggisar 3gr/dag och de är så jag ska fortsätta nu förhoppningsvis en bra bit in i grav Vi kom aldrig till insättning vid et just pga att jag int de var synkad med donatorn. Var helt utan medicin i 2veckor innan start med progynon vilket gjorde att jag började blöda precis innan et kommunikations miss från huddinges sida...De problemet drabbar nog inte dig som har kontakt med din donator har ni fått någon prel. tid för hur lång tid de tar innan ni får börja efter godkännandet?
  • ewa00

Har hållt mig borta ett tag då jag inte mått så bra under ruvningen. Testade negativt på td så nu börjar vi om på nytt på måndag och hoppas att de går bättre denna gång! Tänker ta de lugnt första ruvningsveckan den här gr även fast de säger att man ska leva som vanligt och hoppas på att de hjälper. Va kul att flera är igång nu, kanske flera kommer ruva samtidigt :) och innan jul måste de allt blivit några plus!

• ewa00

Jag har följt tråden i det tysta de senaste veckorna. Vi fick insättning 2 relativt snabbt och jag är redan på rd9, igår testade jag positivt!!! svagt var de men ett plus är väll alltid ett plus? det var lika svagt idag så jag hoppas att de blivit starkare tills imorgon :) Lycka till alla med insättning och planering för nya försök :)

• ewa00

grattis Sakura 77! Va kul att så många plussat och fler hoppas vi på :) Var på ul i torsdag och fick se den lille :) blev framflyttad några dagar, någon mer som blivit det? trode att man alltid räknade från äggplockningsdagen. angående vagitorerna tar jag tre om dagen och fick instruktionen att ta de utspritt men att jag inte behövde räkna timmar då de redan är så höga doser man tar så de är stora marginaler.

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012