• HRE

Äggdonation höst/vinter 2012

Spännande inlägg, ny här!
    Stort lycka till till dig som snart ska få äggGlad
    Är 43 och har gjort 3 misslyckade IVF, ska igång igen inom kort.
    Funderar så klart på äggdonation och kan få ägg från min syster. Men har svårt att mentalt släppa egna försök... Vet att tiden går och att chansen med min systers ägg är mycket större.
    Hur "ställer man om sig" från egna ägg till donatorägg?

• HRE

Hej,

Tack för svar om att gå från egna ägg till äggdonation, finns kloka människor här!
    Jag är ny på Familjeliv, hur sjutton ser man när någon svarar? VErkar konstigt att söka på nytt varje gång...

Var hos läkaren på kliniken i onsdags. Han sa att mina ägg varit så bra alla min tre försök så det är inte frågan om OM utan NÄR jag blir gravid. Han tyckte inte jag skulle tänka på äggdonation. Och då ska ni veta att Cura i Malmö dömde ut mina chanser och typ vägrade prova IVF. AMH under 1 och FSH först på 14 och sen på 6.7. Nu går jag på Copenhagen Fertility Clinic, de har en lite annan inställning där.

Började stimulera i går. Största (och inte så litet) problemet nu är att jag och min pojkvän typ gjort slut, så som det ser ut nu ska jag bli ensam mamma! Har nog inte sjunkit in än...

• HRE

Hej,

Jag gjorde något inlägg här för ett tag sedan men fortsatte sedan med IVF-försök. Blev ingenting så nu är det äggdonation som gäller. Jag kan få ägg från min syster - hon är bara 25 så det är jättebra.
    Mindre bra är att jag numera är ensamstående, separerade i höstas. Och i Danmark (där jag gjort IVF) kan man inte göra dubbeldonation, alltså både ägg-och spermadonation. Så det får bli i Estland i stället.

Men... jag har en fråga. Hur länge innan själva äggplock och insättning tar man medicin. Och vilken medicin. Jag har fått lite olika besked från kliniken i Danmark och kliniken i Estland. Det var något med att börja dag 21, stämmer det? Och 14 dagar? Skulle det räcka? Det beror väl lite på donatorn också antar jag. Min syster är ca 1.5 vecka efter mig om man uttrycker det så.

Många tankar som snurrar i huvudet så tacksam för svar!

Och ni här som blev gravida - stort grattis! Och ni andra blir det snart;.)

• HRE

Hej Attack,

Jag har varit i kontakt med AVA, Elite och nu EGV i Riga. Det blir EGV. Elite verkade också bra men lättare att åka till Riga. Lite billigare också faktiskt. AVA sa att det inte var tillåtet i Lettland men EGV verkar tillåta det i alla fall...

Jag är 44, har gjort 5 IVF senaste året, blev gravid gång nr 2 men missfall. Exet gav upp barndrömmen, tyckted det var för jobbigt. Tänker inte jag göra! V

Varför kan du inte göra IVF? Tänker att du är mkt yngre än mig.

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012