• Jenkis

Äggdonation höst/vinter 2012

Fruhn skrev 2012-09-20 08:53:42 följande:
    Nagoj23: nu har halva tiden gått :) snart testdags.
    För mig känns tiden ömsom seg som kola och ömsom som den flyger förbi :) Men nu är det bara 1 1/2 vecka kvar till insättning (förutsatt att allt rullar på). Spralligt!!
    Märker ännu inga biverkningar av Progynon, men jag har ju bara ätit den sedan i måndags.

Hoppas det går bra för er alla!!
    Hastigt och lustigt fick jag börja spraya igår på dag 2 i cykeln i stället för 21. Känner såklart inga biv ännu förutom att sprayen känns otäck i näsan och att 15-20 min efter sprayning blir jag jätteslemmig i näsan, precis som jag får en liten allergiskt reaktion. Men det går över efter 10 min ca.

Upptäckte att man inte skall ta sprayen precis innan läggdags eftersom allting rinner ner i halsen då... Bläää.

Håller tummarna för er alla här!
  • Jenkis
    Sharika skrev 2012-09-24 11:18:05 följande:
    Hej tjejer! Hänger gärna med i den här tråden då vi är på G att göra ett nytt försök med ÄD efter 3 försök tidigare (1 ET och 2 FET där det sista resulterade i en grav. men vi förlorade det i V.11)  Jag äter progynon nu, ska göra VUL på onsdag... och det är planerat för ET v. 40 på Uppsala Akademiska!

Jag minns det som totalt knäckande att få veta att jag var infertil. Som någon beskrev här ovanför, ifrågasätter man allt från sin kvinnlighet till meningen med livet, med allt.
    Även att lägga sin vardag, sina känslor, sin längtan och ja.. hela sitt liv i läkarnas händer och planerande. Att aldrig få veta, att alltid få vänta.. Att alltid sväva i total ovisshet.. är också det knäckande.

Som Nahoj skrev här ovanför:Man behöver återhämtning. Men hur lätt är det när  ens längtan är såå påpockande och stor.

Vi har väntat sedan maj 2011 (sedan vi förlorade barnet) men inte för att vi önskat det, utan för att det har tagit sådan tid för att hitta korsdonator osv.. Och nu känner jag mej faktiskt stark och laddad för att orka.

Men herregud, vilken berg och dalbana det är det här.
    Jag hoppas och önskar naturligtvis att alla vi som verkligen kämpar här inne ska lyckas!
    Stor kram och kämparglöd och ork till er! 
    Det var knäckade för mig med att få ett sånt besked. Iofs så hade jag varit barnlös i sju år, så jag fattade ju att något var fel. Innan hade de inte hittat felet, men med AMH-prov kunde det konstateras. Jag var inte beredd alls... Som "tur" är så gör ju kötiden att man hinner få perspektiv och kan gå vidare med nya tag. Men det tror man ju inte just då...

Det värsta är ju att hela tiden vara i andras händer. Vänta, planer ändras o.s.v. Bergochdalbana är bara förnamnet, man gör ju bäst i att försöka ta en dag i taget och leva som man skulle ha gjort annars, men ibland kan det vara svårt... 

Är på spraydag sex nu. Det fungerar fortfarande bra. Lite mensvärk till och från. Illamående till och från. Blir lite illamående om jag anstränger mig mycket fysiskt. Skulle nog sammanfatta det hela som jag brukar känna mig innan mens helt enkelt. I natt sov jag dåligt. Inte för att jag var varm utanför att jag brukar göra det innan mens. Har svårare att koppla av då.

Någon mer som sprayar just nu? 
  • Jenkis
    Sharika skrev 2012-09-25 13:42:33 följande:
    Vad "kul" att vi båda har insättning V.40 Fruhn.. Bara dagar kvar, förhoppningsvis.
    Vi står som mottagarpar 2 på donatorns ägg, men har blivit lovade att bli mottagarpar 1 nästa omgång om det skulle visa sej att det inte blir några ägg till oss denna gång.
    Så lite nervös är jag att det inte ska bli av, ändå. Nu när jag har kommit så långt i medecinering och allting så vill jag ju inte avbryta helt hux flux.

Hoppas naturligtvis att det går kanonbra för dej/er med!
    /Sharika
    Det där har jag också funderat på... Men eftersom Uppsala har en äggbank sedan ett år tillbaka så kanske man kan få ägg därifrån (obefruktade alltså)? Visst det är inte samma sak som ett färskförsök, men om man redan är behandlad så vill man väl ta de chanser man får... Man kan ju alltid hoppas att de tänker så, så att man inte har gått igenom en hel behandling i onödan.

Det är så mycket man inte vet...
  • Jenkis
    Nahoj23 skrev 2012-09-27 09:36:23 följande:
    Minus på stickan idag.

Har ingen lust att börjar om igen. Det tär för mycket på psyke och kroppen....
    Är så ledsen...
    Neeeej! Styrkekram från mig.

Tag hand om dig!
  • Jenkis
    Sharika skrev 2012-09-26 14:34:47 följande:

Vi var mottagarpar 2 förra gången vi gjorde ÄD också.. och då fick vi faktiskt till 5 befruktade ägg.. Ett ET och sedan överlevde 2 st till FET varpå det allra sista blev en graviditet som tyvärr slutade i MA V.11. Jag räknar INTE med samma fina resultat ännu en gång, men jag hoppas och hoppas och hoppas :) Och det är ju det enda man kan göra.
    Fruhn:
    Idag har jag varit på VUL och allting såg bra ut. 8mm hade slemhinnan hunnit bli och nu ska jag synkas med donatorn imorgon. Troligtvis får vi komma  för att lämna sambons "bidrag" på måndag.. förutsatt att allting fortsätter att gå bra.
    Hur gick det för dej?

Jenkis:
    Ja herregud, det är mycket man inte vet.. Jag skulle LÄTT gå med på att ta frusna ägg ur en äggbank om det visar sej att vi inte får några från donatorn.. 

Ha det bra alla, nu avvaktar jag morgondagens samtal om vidare medicinering och doser och grejjer.
    Spännande, skrämmande och nu har hjärtat hamnat i halsgropen igen känns det som.
    Jag ser INTE fram emot progesteronvagitorerna kan jag säga.. men vad gör man inte! ;)
    KRAM!

Vad kul att det verkar gå bra för några i alla fall!

Jag skulle också lätt kunna ta ägg från banken om det strular till sig med donatorn. Vi får hoppas på det bästa!

Har en kompis som tog vagitorierna "där bak" och tyckte det kändes bättre. Jag har inte heller provat vag innan, men det känns mer naturligt att vara kladdig längre fram än bak för mig i alla fall...

Spännande för er båda med så fina slemhinnor och behandling nästa vecka. Jag läser här med stort intresse.
  • Jenkis
    lyckligtlottad1234 skrev 2012-09-26 20:27:30 följande:
    Vi hade först planerat att börja behandlingen 28 september så jag skulle få mens. Men för en vecka sedan fick jag mail från kliniken med ämnet:

URGENT!!!!!! Vi var tvugna att skjuta på behandlingen 4 dagar och därför skulle jag äta hormoner som sköt upp mensen. De mailade och ringde mitt mobilsvar två gånger, så det var verkligen angeläget. Jag gissar att donatorn hade fårr förhinder just de dagar som vi hade beräknat att hon skulle ha äggplock eller något annat som hindrar behandlingen.

Jag gjorde som de sa, men tyvärr har jag nu två dagar i rad haft tecken på att min mens är på väg redan. Mensvärk och spotting. Har en känsla av att den kommer inatt för i eftermiddag har det varit som värst....

Jäkla skit. Jag antar att vi kommer att behöva skjuta fram vår behandling. Jag är lite orolig att donatorn inte kommer vilja börja om. Isåfall måste vi vänta till vi blir matchade med en ny donator juh... typiskt verkligen!

Suck

Kunde de inte ha släppt på mensen och låtit dig spraya fyra dagar extra i stället? Nu har jag inte heller följt med från början riktigt, så mitt svar kanske är ute och cyklar?
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2012-09-24 19:05:49 följande:
    Det värsta är ju att hela tiden vara i andras händer. Vänta, planer ändras o.s.v. Bergochdalbana är bara förnamnet, man gör ju bäst i att försöka ta en dag i taget och leva som man skulle ha gjort annars, men ibland kan det vara svårt... 

Är på spraydag sex nu. Det fungerar fortfarande bra. Lite mensvärk till och från. Illamående till och från. Blir lite illamående om jag anstränger mig mycket fysiskt. Skulle nog sammanfatta det hela som jag brukar känna mig innan mens helt enkelt. I natt sov jag dåligt. Inte för att jag var varm utanför att jag brukar göra det innan mens. Har svårare att koppla av då.

Någon mer som sprayar just nu? 
    Spraydag nio för mig idag. Sammanfattningen hittills får bli att:
    Dag 1-3 kände ingenting
    Dag 4-6 mensvärk, illamående, hungrig hela tiden men ingen aptit, börjar sova oroligt. Känner mig gravid, (testar såklart, negativt).
    Dag 7-9 ägglossningsflytningar, enorm trötthet (som iofs är bättre idag). Sover bättre. Huvudvärk som jag inte känner igen till och från.

Började spraya på dag 2 i min menscykel kanske skall tilläggas. Har inte ännu fått någon Synarelablödning, men om jag har tolkat Fass rätt så blir man ju stimulerad först och det är väl därför jag har känt av alla olika symptom (östrogen och progesteron går upp i början) och fått ägglossningsflytningar. Nu är det väl dags att gå ner igen och det skulle inte förvåna mig om sprayblödningen dyker upp nästa vecka + lite vallningar och annat som har med låga östrogenhalter...

På torsdag nästa vecka är det VUL för att kolla så att jag är nedreglerad. Har jag tur så är jag + alla andra också nedreglerade så vi kan fortsätta på östrogenet.
  • Jenkis
    Dustpuppy skrev 2012-09-27 14:13:41 följande:
    Nahoj23: Det var tråkiga nyheter, man får hoppas på att morgondagens test är bättre.

En av gångerna när jag gick på Carlanderska ställde jag just frågan om det vore bra att fortsätta med medicinerna lite till, då var jag på dag 18 och hade minus på stickan. Deras svar var att det var ingen idé att fortsätta, eftersom dag 18 ska man få positivt om man är gravid.

Du hade väl testdag dag 14? Om jag var du skulle jag fortsätta till dag 18 med medicinerna och testa igen.

/Dustpuppy
    Jag vet att man inte skall tro en massa, men jag har endast varit gravid en gång i mitt liv. Testade neg BIM+2, fick mensen senare under samma dag, hade en normal mens, testade igen fem dagar senare och fick +! D.v.s. en hel vecka efter att ett normalt test skulle visa +, så om det var jag skulle jag ta min medicin till dag 21 i alla fall. MEN DET ÄT JU JAG DET...

Gjorde VUL v. 6 och allt såg normal ut för v. 6, men senare fick jag missfall.
  • Jenkis
    Sharika skrev 2012-09-28 17:46:35 följande:
    Hej på er! 
    Usch Nahoj23, vad jobbigt. Jag vet hur det känns ju.. och det finns inga ord i världen som hjälper. Man blir bara så trött, ledsen, arg, besviken och.. tom. Men jag är ledsen för din/er skull!

Samtalet från akademiska som jag väntade på hela dagen igår kom inte. Och inte idag heller. Så i förtvivlan ringde jag upp nu i eftermiddags och frågade vad det var som hände på donatorns ultraljud igår. De sa inget annat än att det skulle bli ett nytt ultraljud på måndag och att de skulle höra av sej då. Eh OKEJ?
    Men jag ska fortsätta med mina progynon tabletter och avvakta dårå.

Så vi får väl se. Förbereder mej mentalt på att det kanske blir nåt knas den här gången iaf då.  Att inte äggen räcker till oss eller att hon inte svarar på stimuleringen tillräckligt bra eller så.
    Hur som helst. Trist.

Sköt om er tjejer!
    Kram! 
    Men jösses! Jag trodde de hade mer framförhållning än så...

I min bubbla här trodde jag att man skulle veta typ en vecka innan, när insättning skulle ske. Ser både på ditt inlägg och Fruhns att så inte är fallet.

Jag har sagt som det är på mitt jobb och det kanske är tur? Man har ju hört om dem som inte sagt ett knyst till någon, men de kanske bara sjukanmäler sig rätt upp och ned? Ja, det kanske är smartast?

Jag tycker att det är så tråkigt att man inte får veta VARFÖR det blir som det blir. Det är ju mycket lättare att acceptera att äggen inte räckte eller att donatorn inte svarar på behandlingen än att man själv skall gå runt och spekulera. Har känt precis samma sak som dig i bemötandet från sjukhuset. Det känns som de vet en massa som de inte säger och jag kan inte förstå varför. Vad är det för fel på sanningen?

Jag har fortfarande ÄL-flytningar och nu börjar jag få ont i bröstvårtorna som jag fick direkt efter ÄL när jag var yngre. Undrar om jag kommer att vara tillräckligt nedreglerad till torsdag? Bara fem dagar kvar. Får snart börja ta Synarela tre gånger om dagen på eget bevåg

Är inne på mitt elfte dygn med Synarela. Hur har ni andra känt er då? Har ni också först känt er gravida för att sedan känna som ni fått ÄL?  

• Jenkis
    ewa00 skrev 2012-09-29 14:15:45 följande:
    Jag har följt tråden i det tysta de senaste veckorna. Vi fick insättning 2 relativt snabbt och jag är redan på rd9, igår testade jag positivt!!! svagt var de men ett plus är väll alltid ett plus? det var lika svagt idag så jag hoppas att de blivit starkare tills imorgon :) Lycka till alla med insättning och planering för nya försök :)
    Vad kul!

Lycka till! 
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012