Inlägg från: lyckligtlottad1234 |Visa alla inlägg
  • lyckligtlottad1234

Äggdonation höst/vinter 2012

Nahoj: Hur går det för dig?

Jag sörjer verkligen med er som nyligen fått erat besked. Jag minns hur det var. Nedan blogginlägg beskriver mitt "möte med läkaren" Jag minns än idag hur det kändes som att maken bara öppnades som en stor avgrund under en. Nu, två år senare känner jag mig återhämtad, men sorgen finns såklart kvar ännu.

Vi skall göra vår fjärde insättning, men vår andra donator i slutet av oktober efter ungefär ett års paus från behandlingar. Vi har gjort 1 ET, 2 FET och ni skall börja med en ny donator. 

Jag är 30 år och bor i Göteborg. 

• lyckligtlottad1234

Vi hade först planerat att börja behandlingen 28 september så jag skulle få mens. Men för en vecka sedan fick jag mail från kliniken med ämnet:

URGENT!!!!!! Vi var tvugna att skjuta på behandlingen 4 dagar och därför skulle jag äta hormoner som sköt upp mensen. De mailade och ringde mitt mobilsvar två gånger, så det var verkligen angeläget. Jag gissar att donatorn hade fårr förhinder just de dagar som vi hade beräknat att hon skulle ha äggplock eller något annat som hindrar behandlingen.

Jag gjorde som de sa, men tyvärr har jag nu två dagar i rad haft tecken på att min mens är på väg redan. Mensvärk och spotting. Har en känsla av att den kommer inatt för i eftermiddag har det varit som värst....

Jäkla skit. Jag antar att vi kommer att behöva skjuta fram vår behandling. Jag är lite orolig att donatorn inte kommer vilja börja om. Isåfall måste vi vänta till vi blir matchade med en ny donator juh... typiskt verkligen!

Suck

• lyckligtlottad1234
    Sharika skrev 2012-09-28 17:46:35 följande:
    Hej på er! 
    Usch Nahoj23, vad jobbigt. Jag vet hur det känns ju.. och det finns inga ord i världen som hjälper. Man blir bara så trött, ledsen, arg, besviken och.. tom. Men jag är ledsen för din/er skull!

Samtalet från akademiska som jag väntade på hela dagen igår kom inte. Och inte idag heller. Så i förtvivlan ringde jag upp nu i eftermiddags och frågade vad det var som hände på donatorns ultraljud igår. De sa inget annat än att det skulle bli ett nytt ultraljud på måndag och att de skulle höra av sej då. Eh OKEJ?
    Men jag ska fortsätta med mina progynon tabletter och avvakta dårå.

Så vi får väl se. Förbereder mej mentalt på att det kanske blir nåt knas den här gången iaf då.  Att inte äggen räcker till oss eller att hon inte svarar på stimuleringen tillräckligt bra eller så.
    Hur som helst. Trist.

Sköt om er tjejer!
    Kram! 
    Dåligt att de inte ger mer information! Suck
  • lyckligtlottad1234
    ewa00 skrev 2012-09-29 14:15:45 följande:
    Jag har följt tråden i det tysta de senaste veckorna. Vi fick insättning 2 relativt snabbt och jag är redan på rd9, igår testade jag positivt!!! svagt var de men ett plus är väll alltid ett plus? det var lika svagt idag så jag hoppas att de blivit starkare tills imorgon :) Lycka till alla med insättning och planering för nya försök :)
    Stort grattis!
  • lyckligtlottad1234

Jenkis: Var är det du gör din bahanling?

Shakira: hoppas donatorn ultraljud går bra imorgon!

Min mens idag några dagar för tidigt. jag började med progynovan och mailade kliniken och frågade om det stör behandlingen att mensen kom några dagar för tidigt. Jag hoppas att det inte gör nåt, men man vet aldrig. Hoppas på svar imorgon nu!

• lyckligtlottad1234
    Fruhn skrev 2012-10-03 16:59:04 följande:
    Hemma efter insättning, allt har gått bra. Vår donator gav "bara" 4 ägg, men dom verkar bra, alla 4 blev befruktade. De har satt in ett som var en fullpoängare, fryser in en till fullpoängare sen är det två som också ser jättebra ut men som de odlar i ett par dagar till och sen ser om de kan frysas in, så vi får veta nästa vecka hur många som hamnar i frysen. Men nu ruvar jag på ett guldägg :)
    Känns konstigt hur snabbt det gick med tanke på den långa väntan fram till idag.

Sharika: hoppas det går bra för er idag och på fredag!
    Jenkis: hoppas det löser sig för er!!
    *Hoppas, hoppas*
  • lyckligtlottad1234
    Sharika skrev 2012-10-01 10:49:43 följande:
    Grattis ewa00! Åh vad härligt! Ja ett plus är ett plus är ett plus :) Är man sk "låghormonare" så kan det vara lite svagare i början. Ta ett sådan där digitalt test. Då står det hur långt gången du är, i intervall.. (1-2 veckor, 2-3 veckor 3- veckor) KUL! och lycka till!

Jenkis: Hoppas du får svar idag av kliniken, vart går du? 

Idag ringde Uppsala akademiska iaf och allt verkar vara okej (än så länge) På onsdag ska vi dit och lämna sambons "bidrag"  ;) Och jag börjar då samtidigt med vagitorierna. Så nu har vi en plan iaf. Antar att återföring kommer att ske på fredagen om allting funkar  som det ska.

Kram på er! 
    Spännande!! :) Hoppas allt gått väl idag! :)
  • lyckligtlottad1234

Nu har vi påbörjat behandlingen. Mitt nästa steg är att den 12 oktober besöka läkare i sverige och mäta om min slemhinna växt sig tillräckligt tjock för insättning! Skönt att vara igång! Nu hoppas jag på en superdonator till oss. :)

• lyckligtlottad1234

Hej, hoppas det går bra för er alla!

Fruhn & Shakira. hoppas ni båda får plus denna gången!

Nahoj: Vad skönt att du kommit till ett beslut för tillfället. Hur mår du?

Jenkis: Skönt att blödningen kom. Vad är ditt nästa steg?

Dustpuppy: Hoppas allt går fint med graviditeten!

På fredag är det dags för mig att besöka läkaren här i Göteborg för att mäta slemhinnan inför eventuell insättning. Nästa vecka bör vara veckan då mannen skall åka och lämna sitt bidrag. Just nu tycker jag tiden bara sniglar sig fram. Känns som vi vill ta nästa steg nu så hoppas det går fort till fredag!

• lyckligtlottad1234

Fruhn: Stort grattis! Var det på första försöket?

Emmmm28: Går du på Sahlgrenska?

Vår donator hade sitt första ultralljud idag. Endast några mindre äggblåsor än så länge. Hennes nästa ultraljud är på fredag och efter det får vi förmodligen besked om när det blir ägguttag. Vill att denna veckan går fort nu!

• lyckligtlottad1234

Härligt Jenkis! Hoppas på fina plus i tråden nu!

Vi hade insättning i måndags. Om det fäster, så är det idag enligt läkaren...

• lyckligtlottad1234

Jenkis: Hur stora doser av progesteron tar du? Läser att du skriver att du är noga med att ta dem var 8e timma. Är det något som läkaren sagt att du skall vara?

Jag skall ta 400 mg progesteron morgon samt kväll. Morgon för mig är klockan 6 när jag går upp och kväll är klockan 22 när jag lägger mig. Jag frågade läkaren om det borde vara 12  timmar mellan morgon och kväll. Så sa hon att det var bra, men att vissa tar endast 800 mg direkt på morgonen.  Min tanke var att var bra att ta dem just innan man lägger sig för att de rinner ut mindre när man sover i liggande läge. Nu har jag börjat ta dem lite tidigare på kvällen men inte vara uppe och springa för mycket på kvällen. 

Vad har ni andra fått för instruktioner om progesteronen och hur gör ni?

Känner mig lite orolig att jag tagit dem lite för sällan de första efter insättning. Jag gjorde insättning i måndags. 

• lyckligtlottad1234

Uppdaterar. Jag har plussat!!! Min Fjärde äggdonationsbehandling, med min andra donator! Hoppas, hoppas, hoppas det som fastnat vill stanna! 

Hej, har försökt göra en sammanställning:
    Nahoj23: ruvar 
    Sharika: insättning v. 40
    Fruhn: insättning v. 40
    ewa00: ny insättning om någon vecka
    lillamillan: insättning v. 42-43
    Jenkis: sprayar
    Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.
    Puh76: Kö i sverige och i finland.
    Backefru: utredning inför remiss till Huddinge 
    Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012

• lyckligtlottad1234
    Jenkis skrev 2012-11-14 19:44:53 följande:

Jättekul!!!

Jag såg det på din blogg. Håller tummarna! Var speciellt kul att följa just dig eftersom vi hade insättning typ samtidigt.
    Tack!! :) 

Inte långt till testdag för dig nu. Håller tummar och tår!!  
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012