• Lisa 81

Äggdonation höst/vinter 2012

Hej Är ny här.

Jag fick reda på att jag hade fått en donator den27aug. Mensen komigång 7/9 som tur var samma dag som vi var uppe i Linköping för min man att göra ett test. Hade mensen inte kommit igång då harde vi varit tvugna att avbryta allt. så vi hade tur. Efter små kattastrofer i hjärnan efter att Linköping ändrar datum och jag inte befinner mig hemma löset allt sig till slut så 19/sep gjordes insättningen av två befruktade ägg. Och en positiv dag var nu senast i förra veckan den 10/okt då gravtestet visade positivt. Så imorgon är jag i vecka 6+0.

• Lisa 81

Fruhn: Dem plockade ut 4 ägg från donatorn två klarade befruktningen, men dem var inte i toppkvalite så så sätter dem in två hade dem varit i toppkvalite hade jag bara fått en insatt och om den andra hade klarat infrysning hade det gjorts. så samma sätt som om man hade haft sina egna ägg.

Ja det finns en skanns till att det kan vara tvillingar har inte haft någon blödningså jag hoppas dem får vara kvar båda två.  :D 

• Lisa 81
    lillamillan skrev 2012-10-21 15:59:55 följande:
    Måste bara fråga er som gjort ÄD tidigare. Hur har ni känt under ruvartiden? Blir ju inte samma som tidigare då man inte själv gjort något ÄP. Har det stramat i livmodern och känt som om mensen e på g? Småhugg och liknande? 

Jag käkar progynon och tar progresteron vagitorier 3ggr dagligen och fick info om att mensen inte skulle dyka upp förränas jag slutade med medicinerna (om jag får neg på TD)? Hur har det varit för er?

Är lite nyfiken då vi är på semester på TD och ska inte testa förräns vi kommer hem och då sa kliniken att vi bara skulle fortsätta med medcinerna som vanligt under tiden. Vill ju ogärna sitta med mens hela semesterveckan
    lillamillan: Jag gjorde min första ÄD den 19/9. De första två veckorna tror jag det var kännde jag av mensvärk molandevärk i magen, småhugg och som det vore en nål som sakta stack mig. (stickande har jag hört kan vara då ägget fäster.). Jag tar också progynon och progresteron. Jag är nu i v 7+2.

Nu är känner jag att magen är svullen, hungrig nästa jämnt, och lite mensvärks värk ibland. men är glad sluppit illamåendet. 
  • Lisa 81
    Puh76 skrev 2012-10-21 10:38:28 följande:
    Hur lång tid innan fick ni veta att det var dags för behandling?

Hej jag fick veta 3 veckor innan. dem ringde 27/oktober. då frågade dem när min mens skulle komma nästa gång. jag hade tappat räkningen. men hade känningar och trodde på den veckan. så dem skundade på processen. men fick den ev vecka senare på gränsen att dem hade tänkt blåsa av att så fick jag den 7 september. men istället för att ta 3 progynon fick jag ta 4 om dagen för att allt skulle gå snabbare. sedan blev insättningen redan 19/9.
  • Lisa 81

På torsdag ska jag på första vul (8+1) är lite nervös öskar värkligen att båda äggen växer som dem ska. Är idag i 7+5

• Lisa 81

Gjorde Vul idag och där fanns ett litet hjärta som slog. men en grå liten som är kunde hur skiljas vad det var, ska tillbaka om två veckor men kan redan nu skriva in mig på mvc. Men är jätte glad för den lilla som fanns.

• Lisa 81

Hej Har varit på semester eller snarare träffat mamma som bor en bra bit från mig. Känns skönt att kom ifrån vardagen lite och blivigt av med lite möbler som är mammas.

Ska på torsdag tillbaka till min gyn läkare och göra ett vul för att se vad den lilla fläcken var för något. Och på fredag blir första tiden på mvc. en spännande och och full proppad vecka. 

• Lisa 81

Har nu varit på andra vul. Det gick bra. men vad fläcken kunde varit är ett mysterium, kanske den adra tvillingen som inte klarat sig eller gulsäcken som synts. fläcken var tyvärr kvar. Men jag gläds av den liliga krabat som syntes på skärmen sparkade en hel del. Är idag i 10+1. Mår rätt bra bara problem med förstoppning och trötthet. Ska imorgon första besöket hos mvc.

• Lisa 81
    Jenkis skrev 2012-11-18 10:09:08 följande:

Uppdaterat listan igen.

Jag Lisa 81 finns inte med på listan
  • Lisa 81

På onsdag har jag kommit in i v 11. Och äntligen får trappa ner på progynonet, men eftersom jag tagit dem 4 gånger istället för 3 som man igentligen ska bler ner trppningen en vecka extra. så den 12/12 är man helt fri från progynon och progesteron i tablett form.

• Lisa 81
    Fruhn skrev 2012-11-19 13:32:25 följande:
    Jag påbörjar nedtrappning till helgen, gick in i vecka 10 idag.
    Fick gå hem från jobbet idag.. Hormonerna har visst kickat igång ordentligt och jag börjar gråta hela tiden. Eftersom jag träffar patienter i mitt jobb funkar det inte riktigt att börja gråta i samtal. Tur att jag har en förstående chef..

oj ja det var tur. själv har jag bara kortare stubin, kanske inte så bra när man är bland dementa.
  • Lisa 81

har en undrat hur ska man tänka inför att besluta sig om man vill ta kub/nupp test jag är så kluven. ska man eller inte, vad är värt att veta. Ena stunden vill jag nästa inte.

hur tänker ni ?

• Lisa 81
    lillamillan skrev 2012-11-27 17:54:55 följande:
    Tänkte ber er som fått två embryon tillbaka vid ET vid äggdonation i Sverige om en stor tjänst.

Jag har haft diskusioner med Huddinge som vägrar att sätta in två st när man gör äggdonation. De menar att ingen någonstans får två tillbaka. När jag påpekade att jag vet de som fått det sa de att sådana rykten kan de inte lita på. Blir så ledsen då det är vårat sista försök, sen blir det inga fler för oss.

Kan läsa att i tråden att en i Umeå och en i Linköping fått två st tillbaka, skulle man inte kunna få namnen på er läkare så har jag något mera konkret att komma med när jag ska slåss för min sak. Tänker nämligen gå till högsta chefen om de inte ändrar sig.

Inboxa mig gärna om ni inte vill skriva här ute. 

SNÄLLA!!!!  

Hej konstigt att det ska vara så olika, i samma land. jag vet inte exakt vilken läkare jag har men det är två jag träffat och en tredje som gjorde insättningen. men två har jag namn på. Annars ring och prata med rmc i Linköping  fråga dem.  010 - 105 94 85 
  • Lisa 81

Var igår på inskrivningen, att det altid ska vara så svårt att ta blodprov på mig, blir mer och mer rädd för den där nålen. annars gick allt bra, fick en hel del nya tider bl.a. tid för ultraljud på fredag. Då ska maken med för första gången. Idag är jag i v 12+0.

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012