Fruhn skrev 2012-10-03 16:59:04 följande:
Hemma efter insättning, allt har gått bra. Vår donator gav "bara" 4 ägg, men dom verkar bra, alla 4 blev befruktade. De har satt in ett som var en fullpoängare, fryser in en till fullpoängare sen är det två som också ser jättebra ut men som de odlar i ett par dagar till och sen ser om de kan frysas in, så vi får veta nästa vecka hur många som hamnar i frysen. Men nu ruvar jag på ett guldägg :)
Känns konstigt hur snabbt det gick med tanke på den långa väntan fram till idag.
Sharika: hoppas det går bra för er idag och på fredag!
Jenkis: hoppas det löser sig för er!!
Men vad härligt att det gått bra för er idag! :) Nu håller jag tummarna för dej och er och det lilla guldägget! :)
Otroligt att alla 4 blev befruktade ju! Det är ju inte alltid det händer!!
Vi fick ut 11 ägg från donatorn idag men vi får se hur många som blivit befruktade imorgon.
Otroligt nervöst. För efter glädjebeskedet om alla äggen kommer katastroftankarna om att inget ska bli befruktat.. och ja.. ni vet ;)
lyckligtlottad1234 skrev 2012-10-03 17:30:20 följande:
Nu har vi påbörjat behandlingen. Mitt nästa steg är att den 12 oktober besöka läkare i sverige och mäta om min slemhinna växt sig tillräckligt tjock för insättning! Skönt att vara igång! Nu hoppas jag på en superdonator till oss. :)
Åh heja! Det är ju skönt som du skriver att komma igång med allting.. Det är nog med väntan ändå liksom!
Jenkis skrev 2012-10-02 18:13:30 följande:
SÅHÄR LIGGER DET TILL just nu.
Ringde i morse till koordinatorn och sa som det var att jag inte fått någon Synarelablödning på de här 14 dagarna och att jag haft ÄL-flytningar i en vecka. Ojdå fick jag som svar och hon misstänkte precis som jag att jag inte kommer att vara nedreglerad på torsdag...
Vi skall höras på torsdag och se hur vi går vidare. Ev har jag nu en äggblåsa som kommer störa behandlingen och den måste i så fall punkteras... Antar att det blir som ett ägguttag? Ser jag inte fram emot direkt, men vad gör man?
Om jag fick välja skulle jag i lugn och ro vilja använda Synarelan 1-2 veckor till och skjuta på donationen, men det kommer ju inte funka då det är två till som kommer lida av det...
Håll tummarna för att jag nästan är nedreglerad och slipper punktering. Att jag hinner ner helt innan det är försent att börja med östrogenet.
Jag håller mina tummar för er! Vad spännande! Det är nog bra att ta någon dag ledigt efteråt om man kan. Det tänker jag också göra. Dagen efter tänker jag vara ledig.
Högkostnadsskyddet höjdes 1/1, men de som börjat en period 2011 låg kvar att komma upp i 1800 kr för frikort.
Oj jag nu tänker jag på dej imorgon och hoppas att allt löser sej på ett smidigt sätt..
Mycket tumhållande blir det i den här tråden ett tag framöver! :)
KRAM på er alla!