• Caspianne

Äggdonation höst/vinter 2012

Hej allihopa!

Jag hoppar in i denna tråden då vi gjort ÄD sedan 2010, men har haft en paus från FL.

Vi har en tung resa bakom oss (som så många andra) och är nu påväg mot vårt 6:e ÄD, eller om man ska kalla det 5:1 eftersom det är FET.

Är lite nervös eftersom detta ska ske i naturlig cykel och jag är ju liksom van att proppa i mig mediciner!

Nahohj: Känner igen ditt nick och önskar dig all lycka med adpoptionsplanerna! Vi kommer ställa oss i kö för adoption som reservspår, då vi sannnolikt gör våra sista ÄD-försök i år.

• Caspianne

Jag har plussat! 

Ruvar du jenkins? Hur mår du?

Sänder också en tanke till Sharika!

Nahoj23: skall adoptera
    Sharika: Gravid!
    Fruhn: Gravid! 
    ewa00: ? 
    lillamillan: ?
    Jenkis: Ruvar 
    Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator. 
    Puh76: Ev insättning v 11
    Backefru: utredning inför remiss till Huddinge  
    Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012 
    Caspinne: 6:e ÄD (5 färska 1 FET) Plus 

• Caspianne

Oh, jag blev så ledsen när jag läste om detta! Livet är så fruktansvärt ORÄTTVIST! Detta borde inte få hända!

• Caspianne

Tror inte du behöver oroa dig för stt du inte varit så exakt med medicinen, så länge det inte går allt för länge emellan tror jag inte det är nån fara alls.
    Blödningar är ju väldigt vanliga vid ÄD.

Jag har gjort FET och tar progesteron 400mg x 2.  Brukar ta dem vid 21 på kvällen och sedan vid 4.30 varje morgon (eftersom jag vaknar då) och då blir det ganska många timmar emellan.
    Inte ultimat, men jag har plussat iallfall.
    Men nu när jag räknar på det, så måste jag nog justera detta inser jag!

Grattis sakura! Vilken vecka är du i och var har du gjort ÄD? 

• Caspianne

Tack sakura!
    Jag har gjort ÄD i Örebro. Vad skönt att du kan slappna av! Njut!

Vid mitt förra plus blödde jag vid två tillfällen i v.6, det var inga stora mängder och allt såg fin fint ut vid vul i v.8, så visst är blödningar vanligt.

• Caspianne

Jag får trombyl/innohep (fragmin) pga att jag varit gravid tidigare, men drabbades då av havandeskapsförgiftning i. v.23.
    Förutom det äter jag tillskott i form av omega 3, d-vitamin och folsyra.

• Caspianne

Stort grattis Fruhn! Underbart! 

Grattis till er också Nahoj!

Jenkins: Tänker på er! 

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012