• Sakura77

Äggdonation höst/vinter 2012

Hej! Har följt tråden och tänkte hoppa in nu. Efter massa misslyckade IVF och ett avbrutet ÄD försök i Finland så kom vi i höstas äntligen fram i kön på Huddinge. 16 okt gjordes äggplock på donatorn. Vi var par nr 2 så vi var sjukt nervösa men de fick ut massa ägg och ett embryo sattes tillbaka och tre till frysen. Har testdag på lördag och tycker det är så sjukt jobbigt. Känner inte något alls mer än mens känning. Är så orolig och kan knappt sova vilket inte gör att man mår bättre. 100 % övertygad om att det blir ett minus på lördag. Är ledig imorgon så funderar på att testa då. Skönt att ha tre i frysen men är så himla ledsen över att aldrig lyckas. Håller tummarna för alla er som ruvar. Så skönt med dessa forum för jag känner mig så ensam. Kram till er all

• Sakura77

Glömde ju skriva Grattis till Fruhn, Sharia och Lisa 81. Grattis till att ha plussat!!

• Sakura77

Jag har plussat! Plus Är helt chockad och kan inte riktigt tro på det. Har aldrig plussat tidigare. Inte känt någonting alls och känner fortfarande ingenting. Sedan ET så har jag varit så otroligt nervös och nere. Var helt övertygad om att det inte skulle gå vägen denna gång heller. Imorgon ska jag ringa Huddinge. Blandat med chocken och glädjen så kommer ny nervositet. Det är så klart tidigt och massor som kan gå fel men försöker att inte tänka på det. Nu ska jag passa på att vara glad för detta framsteg. 

Sharika lycka till på onsdag. Spännande. 

Lyckliglottad1234 tror inte du behöver vara nervös alls för att du inte tar progesteronet efter ett schema. Jag fick också bara info om att ta morgon, middag och kväll.

Jenkis jag har inte heller haft några biverkningar alls av progesteronet och förstår hur du känner. Känns ju liksom som om det inte funkar om man inte får biverkningar.

Stor kram till er alla. 

• Sakura77

Nu har vi vul inbokat 27 november. Känns som ett första delmål.

Fortfarande typ inga symtom utom att det drar och sticker ibland.

• Sakura77

Lillamillan - så himla tråkigt. Känner med dig. Det är så himla tufft med alla motgångar.
    Jenkis - känner igen mig i din frustration. Har ofta känt mig så trött på allt så jag bara velat skrika.
    Lyckliglottad -stort grattis!!!! Så kul!!!
    Sandra - håller tummarna.

Varit några jobbiga dagar. Hade en liten blödning i fredags eftermiddag och även om jag vet att det inte är ovanligt med blödningar tidigt i graviditeten och framför allt inte när det gäller äggdonation så blev jag såklart orolig. Blev en lång nervös väntan tills jag kunde ta blodprov på Huddinge igår morse och sedan väntan på svar. Enligt Huddinge såg provet jättebra ut, så väldigt lättnad och nu är det bara att avvakta till vul 27 nov. 

Huddinge tyckte jag skulle kontakta MVC.
    Har inte riktigt koll men vilka av er bor i Stockholm? Vilken MVC har ni tänkt att gå på? Vet ni någon som har erfarenhet av äggdonation?

• Sakura77

I tisdags var vi på vul på Huddinge och fick se att det faktiskt fanns något där. Jag var förblindad av nervositet så jag såg knappt hjärtat men läkaren och min man såg det tydligt. Enligt läkaren såg allt bra ut. Helt otroligt. Vågar tro lite mer på det här nu men är fortfarande nervös. Nästa steg är inskrivning på MVC 10 dec. kram till er alla

• Sakura77

Hej!

Jag har inte skrivit på länge men varit inne och läst då och då. Jag plussade den 3 november förra året och efter det har jag varit så himla nervös. Alla tester har sett bra ut men har haft svårt att verkligen förstå att det kunde fungera tillslut. Såklart har denna nervösa känsla inte varit i närhet med den sorg och hopplöshet som jag känt under alla år när vi kämpade till ett plus. Sedan i fredags efter besök hos min barnmorska som är jättebra så känns allt mycket bättre.

Sharika, så fruktansvärt. Finner inte ord. Har tänkt på dig flera gånger och undrar hur det går. Sänder stora kramar till dig.

Uppdaterar listan.

Nahoj23: skall adoptera
    Sharika: Gravid!
    Fruhn: Gravid! 
    ewa00: ? 
    lillamillan: ?
    Jenkis: Ruvar 
    Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator. 
    Puh76: Ev insättning v 11
    Backefru: utredning inför remiss till Huddinge  
    Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012 
    Caspinne: 6:e ÄD (5 färska 1 FET) Plus 
    Sakura77: Gravid! BF 8/7 

Kämpa på alla ni i tråden!!! 

kram 

• Sakura77

Stackars Sharika. Efter att äntligen ha plussat och kommit så långt så tror man ju att det ska vara säkert. Går inte att uttrycka med ord hur synd jag tycker om dem. Det är så orättvist. 

Jenkis, när har du testdag?
    Jag hade absolut inga gravid symptom före jag plussade.  Dagarna före jag testade var jag helt övertygad om att jag skulle få mens vilken dag som helst. 

• Sakura77

Jenkis tror absolut inte du behöver vara orolig för att du inte varit så exakt med medicinerna. Om det hade varit kritiskt så hade de informerat om det. Jag tycker alltid det varit pest och pina under ruvartiden. Håller tummarna för ett plus på lördag.

En vecka efter att jag hade plussat så hade jag en lite blödning. Jag vet att det är jättevänligt vid ÄD men blev ändå supernervös. Det var på en fredag eftermiddag och de enda jag kunde få tag på var sjukvårdsupplysningen vilket kändes sådär men kvinnan jag pratade med var väldigt bra. Det var verkligen en liten blödning och jag lyckades håla mig över helgen och kunde sedan göra ett blodprov (var för tidigt för UL) som visade på jättebra värde. Så även om man har en blödning i början behöver det inte betyda något. 

Caspianne stort grattis!
    Jag har gjort ÄD på Huddinge. Var har du gjort det?

Jag är nu i vecka 21 (20+2) så nu har det verkligen börjat synas och nu har jag även känt lite rörelser från bebisen. Tycker det har varit/är svårt att veta om det är fosterrörelser eller något annat jag känner men tror definitivt jag känt det lilla pyret nu. Samtidigt som jag tycker tiden hit har gått väldigt låååångsamt så är det redan vecka 21  och jag har äntligen slutat att vara så himla nervös och orolig hela tiden. 

• Sakura77

Grattis Jenkis! Håller tummarna. Precis som Fruhn hade jag också blödning i början. Kram

• Sakura77

Efter min blödning så fick jag komma och göra ett blodprov. Det var föe tidigt att göra vul men jag kunde i alla fall få göra blodprov.

• Sakura77

Vad härligt att höra Jenkis!! Grattis. Så glad för din skull. 
    Jag är nu i vecka 32 (31+5) och det känna både snart och långt kvar.
    Fruhn kan bara hålla med dig. Det är som dag och natt från när fick besked om att de inte rekommenderade fler IVF för oss utan äggdonation. För drygt ett år sedan drabbades dessutom min man av en ovanlig sjukdom som gjorde att hans spermieproduktion slogs ut och de visste inte om det var permanent eller om det skulle komma igång igen. Så för ett år sedan var vi så ledsna och i och chock och nu förbereder vi oss för förlossning. Det tog över fem år att komma hit. 
    kram till er alla och extra styrkekram till alla som fortfarande kämpar. 

• Sakura77

Tjohoo Fruhn!!! Stort GRATTIS!! Heeeelt fantastiskt. 

Och grattis Nahoj. Skönt att ni har kommit vidare. Som Jenkis skrev så är ovissheten bland det värsta. Hoppas inte väntan blir allt för lång.  

Jag har bf 8/7 så inte så långt kvar :). Längtar!

kram till er alla och extra stor kram till dig Fruhn 

• Sakura77

Jenkis det är helt förfärligt. Stackars er. Så fruktansvärt orättvist. Under min graviditet var jag nervös i stort sett hela vägen för att man skulle upptäcka något fel eller att något skulle gå fel. Vet inte hur jag skulle klara en motgång när jag väl blivit gravid. Hoppas ni har många runt er som kan stötta er. Själv njuter jag av vår lille son som föddes 18 juli. Han är så fin och vi är väldigt lyckliga och tacksamma. kram till er alla

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012