• myran

Äggdonation höst/vinter 2012

Åh, Jenkis jag håller tummarna hårt, hårt för ditt lilla påskägg!!! Hjärta

• myran

Jenkis: Heja heja, åh vad jag hoppas på att det ska gå bra! Tror klinikens svar beror på att de inte vill ge falska förhoppningar, men lite okänsligt att inte ge ett lite mer tvetydigt svar... Tänk positivt, ett plus är ett plus!

• myran

Men vad roligt Jenkis! Jag blir sååååå glad för din skull Jag kan säga att trots att jag inte hade några som helst blödningar tittade jag efter blod på pappret VARJE gång jag gick på toa fram till v 20 ungefär... Tungan ute

Nu är jag mindre nervös, är i v 26+1 och det börjar kännas tryggare. Precis som Fruhn har jag härliga krämpor som svullna ben och händer, uppstötningar, inflammation i bäckenet, sömnlöshet, sammandragningar, ont i magen av järntillskottet och gud vet vad... Skrattande Men en enda liten spark från magen så glömmer man alla bekymmer!
    Fruhn, jag undrar också hur stor man kan bli?! Var ska allt få plats? Mina inälvor t.e.x.?? Skrattande Urinblåsan har redan blivit förpassad till ett minimalt utrymme som inte rymmer något hahaha! Ändå äääälskar jag att vara gravid, en lycka jag önskar er alla här på tråden Hjärta

• myran
    Jenkis, min mage var också stor i början och ÖM! Jag kunde bara ha gravidbyxor och ev mjukisbyxor, allt som satt åt gav mig panik. Men det var tarmarna som spökade. Senare kunde jag ha mina större jeans igen fram till v 22 Tungan ute Men nu är det en helt annan mage så mammabyxorna kommer väl till pass igen!
    Oavsett om det är tarmar som spökar eller bebisen som blivit stor är det ju himla härligt med en gravidmage Solig har då aldrig tyckt så mycket om min mage som sista halvåret!
  • myran
    Nahoj23 skrev 2013-05-14 15:34:48 följande:
    Härligt! Det verkar som om många är gravida härinne nu!

Idag gick våra stora akt till adoptionsorganisationen och vi väntar från och med idag också barnBaby.
    Livet är förunderligt ändå.

Kramar till er alla
    Grattis Nahoj! Vad spännande Glad Hjärta
  • myran
    Jenkis skrev 2013-06-03 20:34:55 följande:
    Det låter superskönt! Undrar hur mitt landsting ställer sig till äd-graviditeter och gå över tiden? Borde vara samma för ivf:arna. Man vet ju hur gammalt barnet/fostret är och skall ju inte behöva gå över så länge.

Har kanske känt rörelser nu. Jättetidigt, 13+3 första gången och jag har inga barn sedan innan. Vi får se, men jag har känt samma fyra dagar på raken nu.
    Jenkis! Jag har inte heller barn se'n innan och kände också av fostret i v 13 Glad Gynekologen sa att man absolut inte kunde känna så tidigt men det skiter jag i, rörelserna (som en liten mört som slår) blev tydligare och tydligare (mörten blev en lax!) och nu i v 30 har jag en helt galen liten sparkare i magen Skrattande Det är jättehärligt när man lätt går och oroar sig (jag fick MA i v 12 sist), bebisen talar om att den är där och jag är tacksamma mamman Hjärta
    Jag har förresten hört fler som känt så tidigt, i efterhand förstår man att det verkligen var fosterrörelser man kände för de är likadana fast större senare.
    Njut av rörelserna du känner och ge blanka f-n i om någon skulle säga att det inte är möjligt!!! Solig

• myran
    Jenkis skrev 2013-06-16 16:30:17 följande:
    Ha, ha! Tack för stödet! Min lilla filur har gått från att kännas en gång per dag de första två dagarna till mer och mer. Nu har jag känt i drygt två veckor varje dag och den är väldigt livlig från morgon till kväll. Jätteskönt! Skulle bli livrädd nu om filuren tar en paus en hel dag t.ex. när jag blivit så bortskämd Rul om två veckor drygt. Hoppas verkligen den är så frisk som den känns...

Jag har min moderkaka i bakvägg, fick jag veta på RUL. Då känns bebisen mer. Det är jag jätteglad för! Älskar att känna bebisen mycket Glad Nu syns rörelserna utanpå också, något för dig att se fram emot Solig

Lycka till på RUL, det går säkert finfint! Min man var smart och filmade skärmen med mobilen när bebisen rörde sig. Jättekul att ha de små filmerna. Fråga om ni får filma!
  • myran
    Jenkis skrev 2013-07-20 18:20:48 följande:
    Stort grattis!

Vår lilla tjej visade sig ha ett gravt hjärtfel på RUL så i tisdags såg hon dagens ljus 19 veckor för tidigt...

Finns inte ord...   
    Hjärta

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012