• Nahoj23

Äggdonation höst/vinter 2012

Ringt Su nu på morgonen, tvärnegativt och de sa att det inte är lönt att fortsätta med medicinerna så jag slutar nu.

Det enda som känns bra i det här att jag äntligen kommer slippa vara så fruktansvärt svullen i kroppen för att inte tala om brösten....herregud Pamela Anderson kan slänga sig i väggenFlört

Inga nya indikationer på när vi kan sätta igång igen, just nu känns det ok, måste försöka landa i detta först...

Lycka till nästa vecka!
    Kramar N

• Nahoj23

Hej

Behöver rådfråga er här inne.
    SU har hört av sig om att starta igen med insättnnig i v 47 vilket innebär hormoner från v 43. Donatorn har inte samma ögonfärg som oss vilket i sammanhanget inte spelar oss så stor roll men ändå.
    Det som jag känner är jobbigt är att jag vet inte om jag orkar sätt igång igen så snart.

Just nu tokblöder jag och har gjort i fyra dagar. Spraya igen om 2,5 vecka känns i dagsläget inte så lockande.
    Jag vet varken om psyke eller själ orkar med en omgång till innan jul.

Hur hade ni gjort?
    Känner att jag skulle vilja ha era tankar i detta.

Kramar til er alla

• Nahoj23
    Dustpuppy skrev 2012-10-04 15:59:55 följande:
    Jättesvårt, jag tror du behöver kolla med SU vad som händer om du tackar nej idag. Trillar du ned i kön, eller är det okej att höra av sig när det känns bättre?

När du vet det, så kan du lättare ta ställning till vilket val som är minst ont, för inget av dem är bra.

Ögonfärg tror jag inte du behöver bry dig om egentligen, mina föräldrar och syster har blå ögon, själv har jag grönbrunmelerade och vi delar ändå DNA.  Ögonfärg ärvs rätt komplicerat  genom ett antal gener och inte ens egen genetiska avkomma kommer garanterat att ha samma som man själv har.

/Dustpuppy
    Ingen fara rörande kön, jag kan göra en ny ÄD efter jul.
  • Nahoj23
    Dustpuppy skrev 2012-10-04 16:11:35 följande:
    Nahoj23, då blir det svårare. Då måste du fundera på vad planen är om nästa ÄD på Sahlgrenska inte funkar, hur många landstingsförsök du har kvar och hur gammal du är om du måste gå över till privatalternativ iSverige/utomlands.

Hur mycket tid har du att spela med?

Båda valen är fortfarande dåliga, man mår dåligt både av att inte vara i balans idag och av att kanske behöva hamna i en framtida kö igen. Vilket är mest ont? Det är bara du som vet vad som blir tyngst för dig.

/Dustpuppy
    Du ställer bra frågor DP.
    Jag är 33 och har två försök kvar.
    Jag har gjort två stimuleringar och den första gången blev vi utan ägg, den andra gången som nu lyckades inte. Vi har gjort en medgivandeutredning och den ligger redan på en adoptionsbyrå, det som sätter stopp där att vi inte har varit gifta i två år. Det har vi varit nästa sommar.

Så jag har två försök kvar och lyckas inte de kommer jag inte göra fler försök utomlands, vi prioriterar då att lägga de pengarna på en adoption. I adoptionsplanerna har vi redan varit i länge och det är inget andrahandsval för oss bara ett annat sätt att bli föräldrar på. Så visst är jag överlycklig om ÄD:n lyckas men jag har ändå något att falla tillbaka på OM det inte skulle vara så att det inte blir något.
    Phew, det låter mycket enklare än vad det är men många gånger har dessa tankar korsat hjärnans alla banor.
  • Nahoj23
    Fruhn skrev 2012-10-09 08:55:48 följande:
    Nahoj23: Hoppas att du mår bättre nu. Förstår verkligen att det har varit tufft för dig!

Jenkis: Skönt att höra att du nu kommit igång med blödningen så att ni kan gå vidare. Jag tog ju en Procrenspruta och mensen kom då som ett brev på posten runt det datum jag skulle ha fått i vanliga fall.

Sharika: Härligt att insättningen gick bra och att ni fick så många ägg!
    Vi har fått veta att de två ägg som fortsatte odlas har kunnat frysas, så det känns bra att vi har 3 av 3 möjliga i frysen nu när det ändå "bara" blev 4 ägg totalt. Min insättning gick också bra, kände inget direkt. Men det var jättecoolt att kunna följa processen på tv-skärm, även fast jag har jättesvårt att förstå hur de kan tolka något alls av ultraljudsbilderna, bara massa grått, svart och vitt i mina ögon :) Kändes konstigt att det gick så fort.. här har man gått i nästan ett år och längtat efter insättningen, så tar det bara ett par minuter.. nästan att man skulle vilja ha lite hokus pokus bara för att. När läkaren sa att jag skulle gå och kissa och sätta in vagitorien efteråt svarade jag väl som de flesta.. gå och kissa.. nu?? kan jag det?? Känns ju som ägget ska "hoppa ut" :) De skrattade bara lite och bekräftade att de flesta brukar vilja knipa ihop efter insättningen. Men sköterskan gav liknelsen att det är som ett dammkorn som ligger mellan två pannkakor, bra liknelse tycker jag.

Just nu mår jag sisådär.. är extremt trött, mår illa från och till, dålig kondis, svullen och har huvudvärk. Jag antar att det beror på progesteronet.. det satte igång ordentligt i helgen när jag tagit vagitorierna i ca 5 dagar. Någon annan som har erfarenhet av det? Men även fast kroppen inte riktigt är på topp nu så mår jag bra psykiskt. Så skönt att äntligen ha kommit så här långt i processen.

Hoppas ni andra har det bra och lycka till!!
    Jag mådde precis som du Fruhn när det gäller progesteronet. Jag mådde skit av dem, gick upp och kände mig svullen och med dåligt flås, tung i kroppen och huvudvärken känner jag igen.

Underbar liknelse med dammkornen och pannkakorna, den bilden önskar jag att jag hade när jag satte in min lille Eskimo. Jag gick med korsade ben utifrån rummetCool.

Jag har tackat nej till ny ÄD v 46, klarar inte det just nu. Måste hitta tillbaka till mitt lugn och min kropp. 10 års barnlöshet sätter griller i huvudet och jag tror att en lugn kropp och lugnare sinne är bättre farkost än en kropp och själ i stress.

Kramar till er alla, ruva på och ta det lugnt.
  • Nahoj23
    Dustpuppy skrev 2012-10-09 12:31:00 följande:
    Nahoj23: jag tror att det är ett klokt beslut att landa lite. Nästa gång, då det kommer att lyckas (håller tummar och tår!), så vill du inte gå in i graviditeten utmattad redan från början. Vi tog en paus på ett år mellan ÄD1 och 2, och hade egentligen behövt pausa mera (jobbstress och allt annat elände livet bär med sig), men vågade inte vänta längre.

/Dustpuppy
    Tack, det känns bra i magen och även om man vill kasta sig in i hoppets karusell igen så tror jag att vi gör klokt att avvakta.
    Tack för bra tankar och fina resonemang DP, det uppskattar jag mycket när man själv inte är kapabel att tänka klart och objektivt.Hjärta
  • Nahoj23

Hej alla här innne

Här verkar det gå bra för många, vad roligt!

Jag kämpar vidare med att gå ner mina hormonkilon, väntar på att det ska höra av sig från SU om ett andra/tredje försök efter jul.
    Funderar mer och mer på adoption och känner mig väldigt tillfreds med det. Hormonsvängen är olika för alla men tog hårt på mig.

Många kramar och håll modet upp!

• Nahoj23

Hej alla härinne

Här verkar det ju gå riktigt bra för många, vad roligt!
    Igår skickade vi vår medgivandeutredning till ytterligare en adoptionsorganisation.
    Inget nytt från SU och hormonkilona sitter hårdare än cement på kroppen.
    Mår riktigt dåligt över det...

Så vi får se vad som händer framöver.

Ni som har gjort många försök, har ni övervägt adoption?
    Skulle så gärna vilja höra era tankar kring detta, jag har ju vetat många år att vi inte kan få barn på "vanlig" väg och alltid tänkt att adoption är ett annat sätt att bli förälder på, inte plan B.
    Hur känner ni?

Kramar

• Nahoj23

Hej härinne

Vi har beslutat oss för att hoppa av ÄD:n.
    Jag har mått skit under de två behandlingar som vi har gjort, samt en återföring.
    Vi skulle gjort ett försök v 6 och hjärtat vill men hjärnan och själen orkar inte.

Vi fokuserar nu allt på adoption.
    Kram till er alla och lycka till

• Nahoj23

Hej

Har massa medicin över som inte kommer att användas, hormoner.
    Progynon, spray och vaggisar.
    Är det någon som vill ha får ni hojta till.

• Nahoj23
    Jenkis skrev 2013-02-18 20:51:58 följande:
    Nahoj23: skall adoptera
    Sharika: Gravid!
    Fruhn: Gravid! 
    ewa00: ? 
    lillamillan: ?
    Jenkis: Ruvar 
    Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.
    Puh76: Ev insättning v 11
    Backefru: utredning inför remiss till Huddinge 
    Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012

Uppdatera gärna listan!

Tråden verkar lite nere för tillfället. Vad gör alla?

Ingen som ruvar eller som har något på gång? Har några blivit gravida?       
    Tack Jenkis för att du la in mig i denna lista och med adoption efter, du anar inte hur mycket det betyder för mig. Tack
  • Nahoj23

Härligt! Det verkar som om många är gravida härinne nu!

Idag gick våra stora akt till adoptionsorganisationen och vi väntar från och med idag också barnBaby.
    Livet är förunderligt ändå.

Kramar till er alla

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012