Fruhn skrev 2012-11-01 08:31:13 följande:
Hej! Jag håller verkligen tummarna för er som gjort insättning nu! Hoppas hoppas!!
Själv har jag haft några blödningar som såklart gjorde att hjärtat åkte upp i halsgropen. Jag försökte tänka på informationen vi fått om att man ofta blöder vid äggdonation.. Vi fick dock åka in på ett tidigare ultraljud för att se att det såg bra ut och där fick vi se ett hjärta som slår!! Så häftig känsla. Illamåendet och tröttheten är inte lika häftigt.. men jag tar gärna det nu när vi äntligen är gravida. Jag har med egna ägg aldrig klarat mig längre än v.6 så nu känns det jättebra att vara inne i vecka 7 :)
Nästa vecka ska vi på ett till ultraljud och om allt ser bra ut då också så skrivs vi över till vanliga mödravården. Det är så coolt det här!! Min man är verkligen världens bästa. Han skämmer bort och tar hand om mig som bara den. Det underlättar ju verkligen när man mår så tjyvigt..
Hoppas det går bra för er andra!!
Kul med världens bästa man! Min sambo har också blivit förändrad till det bättre sedan vi började den här behandlingen
Jag är väldigt trång i yttre livmodermunnen och det brukar vara mer regel än undantag att jag blöder när någon bökat där. Läkaren så också att jag skulle vara bredd på det, men hittills har jag inte blödig alls! Men jag har också hört att risken för blödningar är större vid äd och ivf generellt in i graviditeten.