• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Lyckligtlottad 1234: grattis!!
    Lisa81: vi ska också på första mvc på fredag :) spännande! Lycka till!

• Fruhn

Jag påbörjar nedtrappning till helgen, gick in i vecka 10 idag.
    Fick gå hem från jobbet idag.. Hormonerna har visst kickat igång ordentligt och jag börjar gråta hela tiden. Eftersom jag träffar patienter i mitt jobb funkar det inte riktigt att börja gråta i samtal. Tur att jag har en förstående chef..

• Fruhn

Håller verkligen tummarna Sharika. Förstår er oro. Vi ska på ultraljud för kub och nupp nästa vecka och jag är har också tankar ibland om att vi då inte kommer se ett hjärta som slår. Man kanske inte kommer känna sig helt lugn förrän man har sitt barn i sina armar. Och då tillkommer väl föräldraskapets oro istället... Tänk vad man ger sig in på egentligen :) Härligt och läskigt!

• Fruhn

Det är nog olika. På Huddinge blev vi garanterade två försök med olika donatorer eftersom vi hade korsdonator. Jag förstod det som att vi ej hade fått två försök utan. Men jag vet ej hur det ser ut på andra ställen. Vissa har väl dock lyckats värva korsdonator här på Familjeliv, om ni inte har någon i er bekantskapskrets.
    Lucka till!

• Fruhn

Jag tror att man själv får "ragga" men sjukhusen får ej uppmana andra eller göra reklam, dit måste man vända sig frivilligt.

• Fruhn

Hej!
    Igår var vi på kub och fick se lilla underverket igen! Så häftigt. Skönt också, nu när jag börjat må bättre kommer ju lätt de där tankarna kring att det har stannat av, att det är därför jag mår bättre. Men nu försöker jag lugna mig kring att jag passerat vecka 12 och därför har den största statistiska missfallsrisken minskat. Att vårt lilla barn dessutom låg och "vinkade" gör ju inte saken sämre. Tänk vad mycket som händer på så få veckor egentligen. Hos mig börjar magen synas, känns lite tidigt kanske men alla är väl olika. Får se hur länge det går att undanhålla graviditeten för kollegor och de jag träffar i jobbet. Det känns som det hela tiden uppstår nya frågor. Ser andra på mig och anar, hur kommer de jag träffar i jobbet reagera på att deras behandlare är gravid och kommer försvinna på mammaledighet. Om något händer, hur gör man med alla på jobbet som vet om att man varit gravid. Jaa.. mycket som snurrar i denna redan något gravidförvirrade hjärna.
    Jag håller mina tummar och tår för er andra i tråden. För er som väntar, hoppas ni snart får besked. Det är väl några av er som påbörjar nya behandlingar nu i nya året. Lycka till!! Och för er gravida, hoppas hoppas att vi alla går i mål!

• Fruhn

Nahoj23: förstår att det varit tungt för er. Stort lycka till framöver!!

• Fruhn

Men nej Sharika, jag förstår verkligen en sorg. Håller alla tummar och tår till nästa vecka och hoppas ni får ett så bra svar som möjligt. Ta hand om er!! Kram

• Fruhn

Hej! Jag hoppas att det går bra för er i tråden. Håller tummarna för er alla.
    Vi var idag på ultraljud för att mäta notch. I och med att det är högre risk för havandeskapsförgiftning vid ÄD så fick vi göra detta ultraljud. De mäter blodflödet mellan mig och barnet. Allt såg bra ut (puh!) De kan ju forfarande inte utesluta risken för havandeskapsförgiftning framöver, men det känns ju verkligen som ett steg i rätt riktning. Är i v. 25 nu och barnet är ju så pass stort att det är lättare för oss med otränade ögon att kunna se det som läkaren pekar ut. Ja.. ok.. när de säger att "där är njurarna, och de ser bra ut" kan jag väl inte skryta med att jag såg någon större skillnad på nyansen grått och grått.. men de större kroppsdelarna är ju enklare att se nu. Sedan som bonus får man ju med sig fina bilder hem.

Nu ser vi fram emot våren och flera pluss i tråden!

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012