• Jenkis

Äggdonation höst/vinter 2012

Fruhn skrev 2013-04-14 14:18:31 följande:
    Jenkis: hur har det gått för er?

Den lilla saken lever än så länge! Är i vecka 9+3 idag och gjorde vul igår senast. Gjorde även vul v. 6+6 och redan då fanns det hjärtaktivitet, men jättenervös igår. Värre än inför vårt första vul. Då visste man inget, men nu visste man att den levde då... Blödningarna helt borta sedan 7+1. Jätteskönt att kunna fokusera på annat än varje toabesök...

Tråden verkar väldigt sovande. Hur går det för er alla kämpare? Tänker på er. Kollar även Finlandstråden sporadiskt. Där verkar det gå framåt och det känns hoppfullt.
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2013-05-04 08:35:37 följande:
    Vad härligt att höra Jenkis!! För mig går det bara bra. Är i v. 32+6 och får uppleva alla möjliga härliga symtom som sammandragningar, svullnad och halsbränna. Men varje dag känner jag hur barnet rör sig och det är helt fantastiskt!! Inte så långt kvar nu.. frågan är bara hur stor kan man bli egentligen :)
    Hoppas ni andra i tråden mår bra!
    Ha, ha! Mysigt.

Kan väl säga att jag också undrar hur stor jag skall bli. Började med mammabyxor i v 7 och ser ut nu som v 22 när man jämför bilder... Min bm säger att en del blir stora direkt och så avstannar det ett tag. Sen är det klart att det är svullnad med. Bara jag äter blir jag större, så det hör väl ihop med tarmarnas funktion eller ickefunktion kanske...

Skall trappa ut progesteronet om två veckor och östrogenet är borta nu sedan några dagar, så det kanske har påverkat hittills? Halsbrännan började redan för tre dagar sedan...
  • Jenkis
    myran skrev 2013-05-04 16:46:22 följande:
    Men vad roligt Jenkis! Jag blir sååååå glad för din skull Jag kan säga att trots att jag inte hade några som helst blödningar tittade jag efter blod på pappret VARJE gång jag gick på toa fram till v 20 ungefär... Tungan ute

Nu är jag mindre nervös, är i v 26+1 och det börjar kännas tryggare. Precis som Fruhn har jag härliga krämpor som svullna ben och händer, uppstötningar, inflammation i bäckenet, sömnlöshet, sammandragningar, ont i magen av järntillskottet och gud vet vad... Skrattande Men en enda liten spark från magen så glömmer man alla bekymmer!
    Fruhn, jag undrar också hur stor man kan bli?! Var ska allt få plats? Mina inälvor t.e.x.?? Skrattande Urinblåsan har redan blivit förpassad till ett minimalt utrymme som inte rymmer något hahaha! Ändå äääälskar jag att vara gravid, en lycka jag önskar er alla här på tråden Hjärta
    Tack! Förstår att det är platsbrist
  • Jenkis
    myran skrev 2013-05-05 20:01:58 följande:
    Jenkis, min mage var också stor i början och ÖM! Jag kunde bara ha gravidbyxor och ev mjukisbyxor, allt som satt åt gav mig panik. Men det var tarmarna som spökade. Senare kunde jag ha mina större jeans igen fram till v 22 Men nu är det en helt annan mage så mammabyxorna kommer väl till pass igen!

Oavsett om det är tarmar som spökar eller bebisen som blivit stor är det ju himla härligt med en gravidmage har då aldrig tyckt så mycket om min mage som sista halvåret!

Skall ta en ny bild i morgon och då är det fyra veckor sedan sist, men jag tror inte det hänt så mycket. Tar alltid bild innan frukost när jag är nykissad, då magen är som minst. Däremot blir den enorm när jag äter...
  • Jenkis
    Sakura77 skrev 2013-05-12 21:04:35 följande:
    Vad härligt att höra Jenkis!! Grattis. Så glad för din skull. 

Jag är nu i vecka 32 (31+5) och det känna både snart och långt kvar.

Fruhn kan bara hålla med dig. Det är som dag och natt från när fick besked om att de inte rekommenderade fler IVF för oss utan äggdonation. För drygt ett år sedan drabbades dessutom min man av en ovanlig sjukdom som gjorde att hans spermieproduktion slogs ut och de visste inte om det var permanent eller om det skulle komma igång igen. Så för ett år sedan var vi så ledsna och i och chock och nu förbereder vi oss för förlossning. Det tog över fem år att komma hit. 

kram till er alla och extra styrkekram till alla som fortfarande kämpar. 

Ibland går tiden fort uppenbarligen. Vilken pärs och ovisshet! Jag började den här resan för tio år sedan och hade många år diagnosen att de inte visste varför. Så när vi efter några år utan kontakt med vården gjorde ny gynundersökning och läkaren såg att mina äggstockar krympt betydligt, fick jag en ny diagnos och hjälp såsmåningom med äggdonation. En hel del strul med vården, men som tur är toppkvalitet från mannens sida, men visst tänkte vi tanken att det kunde bli strul även där...
  • Jenkis
    Nahoj23 skrev 2013-05-14 15:34:48 följande:
    Härligt! Det verkar som om många är gravida härinne nu!

Idag gick våra stora akt till adoptionsorganisationen och vi väntar från och med idag också barn.

Livet är förunderligt ändå.

Kramar till er alla

Jättekul att höra Nahoj! Hoppas väntan blir så kort som möjligt. Vad skönt att veta att det blir barn tillslut. Ovisshet är bland det värsta som finns och den är ju tydlig när man gör egna försök som du vet... Vad spännande för er!
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2013-05-30 12:54:57 följande:
    Hej alla, hoppas det går bra för er! Jag är lite i ett konstigt känsloläge.. Sista veckan på jobbet.. sen är det "ledigt" tills det att barnet kommer. Helt galet! Vad fort tiden känns som den gått nu när man tittar tillbaka.

Håller tummarna för er andra!

Hur långt har du kvar till bf? Jag hade tänkt sluta jobba fyra veckor innan. Vi går och står hela dagarna och så känner jag att jag kommer behöva varva ner och koppla bort jobbet och det tar minst en vecka för mig.
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2013-06-03 08:26:20 följande:
    Jenkis: jag har bf 23/6, så ca tre veckor innan. Jag har haft ett ganska stillasittande jobb, och dessutom haft få problem, så det har gått bra. Men nu är det skönt att få vara hemma och bara mysa med magen :) I Stockholm låter de ju inte personer gravida med äd gå över tiden mer än en vecka, så det är skönt att veta, att det inte blir hur utdraget som helst :)
    Det låter superskönt! Undrar hur mitt landsting ställer sig till äd-graviditeter och gå över tiden? Borde vara samma för ivf:arna. Man vet ju hur gammalt barnet/fostret är och skall ju inte behöva gå över så länge.

Har kanske känt rörelser nu. Jättetidigt, 13+3 första gången och jag har inga barn sedan innan. Vi får se, men jag har känt samma fyra dagar på raken nu.
  • Jenkis
    myran skrev 2013-06-03 21:56:56 följande:
    Jenkis! Jag har inte heller barn se'n innan och kände också av fostret i v 13 Glad Gynekologen sa att man absolut inte kunde känna så tidigt men det skiter jag i, rörelserna (som en liten mört som slår) blev tydligare och tydligare (mörten blev en lax!) och nu i v 30 har jag en helt galen liten sparkare i magen Skrattande Det är jättehärligt när man lätt går och oroar sig (jag fick MA i v 12 sist), bebisen talar om att den är där och jag är tacksamma mamman Hjärta
    Jag har förresten hört fler som känt så tidigt, i efterhand förstår man att det verkligen var fosterrörelser man kände för de är likadana fast större senare.
    Njut av rörelserna du känner och ge blanka f-n i om någon skulle säga att det inte är möjligt!!! Solig

Ha, ha! Tack för stödet! Min lilla filur har gått från att kännas en gång per dag de första två dagarna till mer och mer. Nu har jag känt i drygt två veckor varje dag och den är väldigt livlig från morgon till kväll. Jätteskönt! Skulle bli livrädd nu om filuren tar en paus en hel dag t.ex. när jag blivit så bortskämd Rul om två veckor drygt. Hoppas verkligen den är så frisk som den känns...
  • Jenkis
    myran skrev 2013-06-16 18:56:23 följande:
    Jag har min moderkaka i bakvägg, fick jag veta på RUL. Då känns bebisen mer. Det är jag jätteglad för! Älskar att känna bebisen mycket Nu syns rörelserna utanpå också, något för dig att se fram emot

Lycka till på RUL, det går säkert finfint! Min man var smart och filmade skärmen med mobilen när bebisen rörde sig. Jättekul att ha de små filmerna. Fråga om ni får filma!

Bra tips! Idag ringde de från Umeå och så att de hade donator till oss Sambon svarade och fick tala om att jag redan var gravid. Snabba ryck ändå. De har ju 4-5 års kötid för privatbetalande och vi har stått två år.
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2013-06-28 08:01:47 följande:
    Nu är hon här! I tisdags fick vi vår mirakeltjej! Tänk vilken resa det har varit från det att vi fick beskedet att jag ej kan få barn själv, nu ligger hon här, min älskade lilla tjej. Sömnbristen till trots är jag lyckligast av alla känns det som :)
    Stort grattis!

Vår lilla tjej visade sig ha ett gravt hjärtfel på RUL så i tisdags såg hon dagens ljus 19 veckor för tidigt...

Finns inte ord...   
  • Jenkis
    myran skrev 2013-07-22 00:57:36 följande:
    Hjärta

Det känns otroligt sorgligt förstås, men även retsamt. Här har man försökt i 10 år och när man äntligen lyckas på tredje ÄD-försöket blir det såhär... Är det någon som missunnar mig barn? Ja, ja. Det hjälper knappast att vara bitter.

Tänkt vad man kan sakna sitt lilla pyre... 
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2013-07-26 11:26:00 följande:
    Stort grattis Sakura, visst är det underbart, i slla fall när man får sova :)
    Stort grattis Sakura77!

Sova? Javisst det gör jag 12 timmar i sträck per natt Men jag saknar rörelserna när jag skall sova...  
  • Jenkis

Nu stå vi i kö igen och den ängel som hjälpte oss förra gången har sagt att hon kan hjälpa till ännu en gång. Vi är oerhört tacksamma!

Förhoppningsvis går det som planerat och jag får en viloperiod i väntan på nya försök. Den som väntar på något gott... Det känns bra! Vill inte stänga dörren helt, men inte heller rusa in i något för tidigt för min stackars kropp och psyke.   

• Jenkis
    Fruhn skrev 2013-10-03 12:33:26 följande:
    Helt galet, idag är det ett år sedan vi var på Huddinge för insättning. Vi fick då hälsa på "vår kanske kommande bebis", nu ligger hon här hemma hos oss och tar en lunch-lur :) Tänk så livet kan vända. Jag håller fortfarande tummar och tår för er andra, hoppas vi snart får flera positiva besked!
    Kram
    Jag hoppas också på fler positiva besked.

Jag mår bra. Bantar och försöker komma i form till början av nästa år då vi börjar om igen förhoppningsvis. Det där sista 2-2,5 kilona ville bara inte försvinna... Jag som alltid tyckt att folk är överdrivna när de skall försöka gå ner i vikt efter sina graviditeter. Jag har aldrig bantat i hela mitt liv förut... MEN hur kul är det att inte få på sig sina vanliga kläder när man inte är gravid och inte har någon liten bebis att gulla med?

På tisdag är det tre månader sedan hon kom och igår såg jag att mitt ena bröst fortfarande läckte. Ja, jösses!
    Har handlat storpack av gravljus i stället för blöjor... De kommer väl tillpass såhär års.     
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012