Tvingas till varannan vecka?
Jag o mitt barns pappa är separerade.
Han har barnet nån timme här och där för han orkar inte mer...
Han lever loppan medan jag nätt o jämt orkar upp om dagarna med att jobba heltid, har hand om barn på heltid och ingen som kan hjälpa mig då jag inte känner någon direkt i stan.
Jag har inget "eget" liv medan han träffat tjej och de bor ihop och allt. Han kan göra precis det han vill när han vill men jag är helt fast!! Jag orkar inte mer!
Han påstår att han inte kan ha barnet varannan vecka pga jobb och boende. Varför ska JAG behöva acceptera detta. Kan man tvinga någon att ha varannan vecka??
Om INTE kan jag då på något sätt ha "första tjing" på hur umgänget ska se ut.
Nu vill han träffa barnet VARJE helg!! Det betyder att jag kan inte ens åka nånstans med hen men inte heller utan. Så jag kan inte göra saker utan hen och jag kan inte göra saker med barnet!
Jag börjar bli helt desperat och får nästa ångest av situationen! Vad kan jag göra???
Kan han få precis som han vill. Han kan tänka sig att ev ha varannan helg och det kan jag acceptera MEN enligt honom blir det för långt mellan gångerna han då träffar barnet och vill då ändå ses en dag andra helgen, men man kan ju inte både FÅ kakan och äta den!
Hur ska jag göra??