• Anonym (been there)

Tvingas till varannan vecka?

Anonym (desperat!) skrev 2012-07-22 20:15:33 följande:
    måste han godkänna om jag har ensam vårdnad??

jag har försökt men han vill inte gå dit...

Nä man kan inte tvinga nån men kan man tvinga mig att jag ska hugga upp mitt liv hur som helst o anpassa mig efter honom för att han inte vill ha barnet mer än lite grann??
    Vaför kan du inte göra  något   "den varannan helg"    ert barn är hos/med    sin pappa?

Jag fick avlastningsfamilj utan att pappan informerades -  jag har ensam vårdnad.   Dock med förbehållet :  Råkar pappan höra av sig och vill träffa sitt barn har han första tjing.
  • Anonym (been there)
    Anonym (desperat!) skrev 2012-07-22 20:26:22 följande:
    för att jag jobbar helger också. försöker jobba när jag inte har barnet så att jag kan vara med barnet när jag är ledig för att det inte ska bli bortlämnat hela tiden.
    dessutom har han ju bara barnet en dag, inte ens hela dagen. så visst kan jag göra något just DEN TIDEN men det är ju inte så att jag kan åka iväg med nån kompis osv.
    Jobba helger och kvällar,  ha en pappa till barnet som det  är svårt att samarbeta   med om umgängestillfällena -  ja,  vet ganska väl hur det kan vara.   Ett   helt år  bestämde sig mitt ex att ha barnet de helger jag   INTE  arbetade =   hade i  princip INGEN  helg/INGEN   ledig barn med barnet.   Detta för att årsskiftet innebar två ojämna veckor i rad,   mitt arbetsschema gick efter jämna/ojämna veckor.   Han  körde   varannan helg utan att bry sig om mina skäl....

(när jag arbetade kväll hade jag en barnflicka hemma,  så då slapp barnet flänga runt till olika hem -  när  barnflickan var frisk...)
Svar på tråden Tvingas till varannan vecka?