Inlägg från: chrisTmaa12 |Visa alla inlägg
  • chrisTmaa12

sova på dagen?

Min tre månaders son är jätte duktig att sova på nätterna. Lägger han mellan elva o midnatt efter amning. Sen sover han till åtta på morgonen Men efter det vill han inte sova ordentligt på dagen. Provat barnvagnen,spjälsängen,vår sänf o brevid mig i soffan. På verandan men inget funkar. Efter fötsökt i två timmar varje gång ger jag upp. Ut o gå på promenad är ett helvette för han gallskriker så tårarna rinner. Han är lugn i vagnen i affärer eller på festivaler inte vanliga promenader. Det enda som får han att somna är på min arm efter amning. Då brukar jag försöka sova sittande. Önskar han kunde sova i sin spjälsäng på dagen nån timme.Han sover där om nätterna. Inga problem att lägga honom för natten i spjälsängen för natten tack o lov. Hans säng står brevid min. Så nära att jag kan sträcka ut min hand o nå honom. Hur gör jag?

• Svar på tråden sova på dagen?
  • chrisTmaa12

Tack alla för svaren. Att jag blev så nojig har med barnmosrkan o göra. Jag älskar när han sover på min arm. Ni lugnade mig. Frustrerad är jag inte barnmorskan fick mig att känna mig värdelös bara. Som nybliven mamma till första barnet är jag nojig ibland är nog inte ensam om detta Då fortsätter som jag gjort som innan. Barnmorskan(inte min sons.dom är två st på vår bvc Hon sa till mig i går "Du måste ge honom sovrutiner på dagen med nu. Jag ringer på freda o då måste han fått rutiner. Du måste vara bestämd ". Det kändes som okej varför. Men ni har lugnat mig nu kommer vi göra på vårt sett. Hon fick mig att känna mig som en dålig mamma

• chrisTmaa12

Är mycket glad för all respons. I skrivande stund sover han på min arm älskar det

Svar på tråden sova på dagen?