Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

sova på dagen?

Men varför kämpa så oerhört hårt för att motarbeta hans behov?! Du skapar ju faktiskt dessa problem själv. Du skriver att han sover jättebra i din famn efter amning. Så låt honom göra det då!? Det är ju det mest självklara i hela världen. När mina var sådär små så sov de i sjalen, eller i famnen vid bröstet. I synnerhet vid utvecklingsfaser, vilket din bebis är i just nu. Det är så här det är att ha barn många gånger. De har behov, och de behöver tillgodoses. Behovet av närhet är viktigare än behovet av sömn, värt att komma ihåg...

Ett tips är att testa liggamning. Då kan ni ligga och vila båda två och du behöver inte sitta upp med bebisen på armen

• skogsvitter
    chrisTmaa12 skrev 2012-07-24 21:21:10 följande:
    Tack alla för svaren. Att jag blev så nojig har med barnmosrkan o göra. Jag älskar när han sover på min arm. Ni lugnade mig. Frustrerad är jag inte barnmorskan fick mig att känna mig värdelös bara. Som nybliven mamma till första barnet är jag nojig ibland är nog inte ensam om detta Då fortsätter som jag gjort som innan. Barnmorskan(inte min sons.dom är två st på vår bvc Hon sa till mig i går "Du måste ge honom sovrutiner på dagen med nu. Jag ringer på freda o då måste han fått rutiner. Du måste vara bestämd ". Det kändes som okej varför. Men ni har lugnat mig nu kommer vi göra på vårt sett. Hon fick mig att känna mig som en dålig mamma
    Låter som ett uselt råd i mina öron, och framförallt dålig attityd eftersom hon fick dig att känna så! Inte alls ok! Som sagt är det helt normalt, många bebisar behöver närhet för att känna sig trygga och sova gott. Man behöver inte några fasta scheman, ännu mindre vara "bestämd" med ett spädbarn som är helt behovsstyrt! Hoppas ni kan undvika den sköterskan i fortsättningen...
Svar på tråden sova på dagen?