• Anonym (undrar)

Mollusker i underlivet?!

Har märkt att jag har små blåsor/vårt (ändå inte vårtor) på insidan av den ena yttre blygdläppen.
    Det är ingen vätska i dom eller liknande, utan bara hud. Sitter 5-6 stycken nära varandra, inte så stora, men dom syns. Har läst att man kan få mollusker i underlivet, kan det vara det?
    För jag har mollusker på benen och några på armarna (dom syns knappt) men har haft dom sen jag var liten.
    Någon som haft likadant eller vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Mollusker i underlivet?!
  • Anonym (undrar)
    Eisa skrev 2012-07-24 20:49:09 följande:
    Mollusker har en liten grop i mitten. Har de det?
    Kan inte se någon grop, lite svårt att se också..

Kollade lite noggrannare nyss, tror fan det är kondylom alltså!!!
    Usch, fyfan, vidrigt.

SÅg att jag hade några runt slidöppningen också, inte sett dom tidigare.
  • lovegivespower
    Anonym (undrar) skrev 2012-07-24 21:01:58 följande:
    Kan inte se någon grop, lite svårt att se också..

Kollade lite noggrannare nyss, tror fan det är kondylom alltså!!!
    Usch, fyfan, vidrigt.

SÅg att jag hade några runt slidöppningen också, inte sett dom tidigare.
    Ja det är nog könssjukdom då... ring och boka tid i morgon Glad
  • Anonym (undrar)
    lovegivespower skrev 2012-07-24 21:02:30 följande:
    Ja det är nog könssjukdom då... ring och boka tid i morgon Glad
    Usch, vill gråta!! (även om det inte är farligt) känns så äckligt.
    Har bara haft oskyddat sex med 2 personer, & jag har ju frågat dom båda ifall dom testat sig vilket båda svarat ja på,(har känt dom jättelänge båda två så klart man litar på dom )
  • lovegivespower
    Anonym (undrar) skrev 2012-07-24 21:03:55 följande:
    Usch, vill gråta!! (även om det inte är farligt) känns så äckligt.
    Har bara haft oskyddat sex med 2 personer, & jag har ju frågat dom båda ifall dom testat sig vilket båda svarat ja på,(har känt dom jättelänge båda två så klart man litar på dom )
    Det ska man aldrig göra för dom kan ha testat sig för länge sedan haft sex med en som säger att dom inte har något fast som har det utan att veta... illa illa illa!
  • Anonym (undrar)
    lovegivespower skrev 2012-07-24 21:11:43 följande:
    Det ska man aldrig göra för dom kan ha testat sig för länge sedan haft sex med en som säger att dom inte har något fast som har det utan att veta... illa illa illa!
    Ne, aldrig mer utan kondom isåfall! usch, fy.
    Har suttit & läst massor nu, men det står att kondylom lätt kan blandas ihop med andra förändringar i underlivet.
    Vet inte vad jag ska tro, bästa att ringa i morgon iaf.

Men av det jag har läst så verkar det som man kan ha kvar viruset i fler år?!
  • lovegivespower
    Anonym (undrar) skrev 2012-07-24 21:15:19 följande:
    Ne, aldrig mer utan kondom isåfall! usch, fy.
    Har suttit & läst massor nu, men det står att kondylom lätt kan blandas ihop med andra förändringar i underlivet.
    Vet inte vad jag ska tro, bästa att ringa i morgon iaf.

Men av det jag har läst så verkar det som man kan ha kvar viruset i fler år?!
    Ja oavsett så är det ju någonting som du bör kolla upp Glad Lycka till!! Berätta gärna hur det går för dig!? Jag vet inte hur det är med det där. Jag har aldrig haft en könssjukdom. Bäst att du ringer och bokar tid i morgon i alla fall.
  • Anonym (oj oj)

Kondylom är ett virus som kan ligga latent i kroppen i väldigt många år. Så det är svårt att testa sig för det och svårt att veta härkomstrn. min man har haft det men inte jag och hans bröt ut under vårt förhållande. så det har antagligen inte brutit ut på mig och kanske inte heller gör det.

• Anonym (undrar)
    lovegivespower skrev 2012-07-24 21:17:08 följande:
    Ja oavsett så är det ju någonting som du bör kolla upp Glad Lycka till!! Berätta gärna hur det går för dig!? Jag vet inte hur det är med det där. Jag har aldrig haft en könssjukdom. Bäst att du ringer och bokar tid i morgon i alla fall.
    Tack! SKa ringa direkt i morgon, typiskt att jag är med familjen ute på vårat sommarställe just nu bara!!
    Men det kan väl inte vara herpes eller? Det är väl också blåsor? :(
  • Anonym (undrar)
    Anonym (oj oj) skrev 2012-07-24 21:20:19 följande:
    Kondylom är ett virus som kan ligga latent i kroppen i väldigt många år. Så det är svårt att testa sig för det och svårt att veta härkomstrn. min man har haft det men inte jag och hans bröt ut under vårt förhållande. så det har antagligen inte brutit ut på mig och kanske inte heller gör det.
    OKej men usch, vafaaaaan ska detta hända mig för..!
  • Flopp63

Könsjukdom. Gå och testa dig

• Anonym (undrar)
    saraw1983, är dina mollusker platta bara eller är dom lite utstående?
    De mollusker jag har på benen är nämligen nästintill platta bara.
  • Anonym (undrar)

Kunde inte sova på hela natten, låg bara & tänkte på detta och ringde till kvinnokliniken så fort dom öppnade, fick en tid på förmiddagen, gynekologen sa att jag både hade svamp (vilket jag var rätt säker på) och HPV-virus, kondylom alltså.!! Som tur är så är blåsorna jättesmå och det har dom varit sen jag upptäckte dom, så gynekologen la inte märke till dom förrän jag visade.
    Blev så klart jätteledsen, började nästan gråta där inne, men gynekologen såg väldigt lugn ut och sa att det är jättevanligt, tydligen har 25% av Sveriges befolkning viruset, men dom flesta märker inte av det eftersom dom inte har några symtom.
    Enligt honom så kommer mitt sexliv att kunna vara precis som innan, vilket jag också hoppas, fick Condyline som jag ska stryka på så jag hoppas dom blåsorna jag har kommer försvinna med detta!
    Skönt iaf att det är så pass vanligt ochgynekologen var så lugn och menade på att det inte är något att vara orolig/ledsen för, bara man går på regelbundna och täta cellprovstagningar.

Känns bara hemskt ändå och känner mig lite äcklig och ofräsch, men tydligen är det inget jag behöver berätta för någon, så länge inte mina blåsor syns.

Usch men det känns ändå lite bättre nu att veta vad det är, & jag hoppas verkligen att mitt sexliv inte kommer drabbas för hårt av detta, inte psykiskt heller.

Svar på tråden Mollusker i underlivet?!