Kunde inte sova på hela natten, låg bara & tänkte på detta och ringde till kvinnokliniken så fort dom öppnade, fick en tid på förmiddagen, gynekologen sa att jag både hade svamp (vilket jag var rätt säker på) och HPV-virus, kondylom alltså.!! Som tur är så är blåsorna jättesmå och det har dom varit sen jag upptäckte dom, så gynekologen la inte märke till dom förrän jag visade.
Blev så klart jätteledsen, började nästan gråta där inne, men gynekologen såg väldigt lugn ut och sa att det är jättevanligt, tydligen har 25% av Sveriges befolkning viruset, men dom flesta märker inte av det eftersom dom inte har några symtom.
Enligt honom så kommer mitt sexliv att kunna vara precis som innan, vilket jag också hoppas, fick Condyline som jag ska stryka på så jag hoppas dom blåsorna jag har kommer försvinna med detta!
Skönt iaf att det är så pass vanligt ochgynekologen var så lugn och menade på att det inte är något att vara orolig/ledsen för, bara man går på regelbundna och täta cellprovstagningar.
Känns bara hemskt ändå och känner mig lite äcklig och ofräsch, men tydligen är det inget jag behöver berätta för någon, så länge inte mina blåsor syns.
Usch
men det känns ändå lite bättre nu att veta vad det är, & jag hoppas verkligen att mitt sexliv inte kommer drabbas för hårt av detta, inte psykiskt heller.