• Flopp63

Jag älskar att röka och står för det. Håll era barn inomhus

Hatar att alltid behöva försvara mitt rökande. Jag älskar att röka och kommer fortsätta göra det tills jag dör. Varför ska jag som vuxen kvinna behöva ansvara för att ni tar med era barn på restaurang och sitter utomhus. Där röker folk och man kan inte klaga. Om ni är så rädda för att barnen ska få rök på sig ... Håll en inomhus. Alla har rökt i alla tider!! Får alltid massa jävla klagomål från arga föräldrar. Please give me à break!!!!

• Svar på tråden Jag älskar att röka och står för det. Håll era barn inomhus
  • beccagranen

Fast det är väl ändå inte TS beslut om hon får röka på uteserveringen/restaurang/krog dyl. Tycker de flesta har rökförbud, så är det ett förbud är det bara att anpassa sig. Är det fritt fram att tända cigg så är det okej, men man har väl ändå lite medmänsklighet och inte sitter och blossar rök på sina bordsgrannar som äter eller har barn i sällskapet.

• Fpe

Jag ælskar kokkosbollar, ska jag kasta en i ditt tryne nær jag går førbi? Glad

Vill man røka så røk, men tvinga ingen annan att ta del av det.
    Handlar absolut inte bara om barn heller din trøttmøssa!      
    Jag vill inte ha din skit i mig tack...

• Flopp63

Det måste finnas någon som håller med mig!

• LadyTeague

Jag sätter mig där det är tillåtet att röka, dvs på de flesta uteserveringar. Jag skulle väl inte sätta mig och blåsa rök i ansiktet på ett barn, men där det finns askfat får man röka och då går jag så klart till anvisad plats. Sedan ska det väl inte vara upp till mig vilka andra som satt sig där, även om man kan tänka på som rökare att inte sätta sig bredvid en barnfamilj om annan plats finns.

Men när jag sitter på en uteservering där det är tillåtet att röka och någon sätter sig bredvid mig för att sedan klaga, så kan jag inte påstå att jag tycker att det är mitt problem, ber de mig så kanske jag flyttar på mig om det finns plats men detta förutsatt att de inte kan välja en annan plats.

• Binibü

Det är ju något fel på dig? Hade du accepterat att jag förgiftat dig om du hatat det? Det är helt respektlöst av dig bara, mot både barn och vuxna.

• CMM
    LadyTeague skrev 2012-07-24 23:50:48 följande:
    Jag sätter mig där det är tillåtet att röka, dvs på de flesta uteserveringar. Jag skulle väl inte sätta mig och blåsa rök i ansiktet på ett barn, men där det finns askfat får man röka och då går jag så klart till anvisad plats. Sedan ska det väl inte vara upp till mig vilka andra som satt sig där, även om man kan tänka på som rökare att inte sätta sig bredvid en barnfamilj om annan plats finns.

Men när jag sitter på en uteservering där det är tillåtet att röka och någon sätter sig bredvid mig för att sedan klaga, så kan jag inte påstå att jag tycker att det är mitt problem, ber de mig så kanske jag flyttar på mig om det finns plats men detta förutsatt att de inte kan välja en annan plats.
    Japp. För bara du får blåsa ut din jävla skitrök skiter du i huruvida andra önskar att få den serverad till maten.
  • Ellen88

Jag äter oxfilé , skaldjursplatå , hummer , ål , mina barn äter lixom toast Skagen till frukost med handskalade räkor . Vi äter bl.a. På sturehof, rich osv . Är stam kund . Så säg inte att jag och min man och barn inte har råd din rök häxa !! Vart hänger du ? Gröne jägarn eller? Rökande förorts kärring .. Husets vin är inte svindyrt

• Flopp63

Det finns ju en ganska enkel lösning för er rök-hatare. Sätt er inomhus så slipper ni. Låt solen och altanen vara för dom som faktiskt njuter av livet och ett gott glas vin.

• SHAKAWKAW
    Ellen88 skrev 2012-07-24 23:54:11 följande:
    Jag äter oxfilé , skaldjursplatå , hummer , ål , mina barn äter lixom toast Skagen till frukost med handskalade räkor . Vi äter bl.a. På sturehof, rich osv . Är stam kund . Så säg inte att jag och min man och barn inte har råd din rök häxa !! Vart hänger du ? Gröne jägarn eller? Rökande förorts kärring .. Husets vin är inte svindyrt
    Oj, vilken attityd du har.

OnT: Jag försöker respektera min omgivning när jag röker, även på uteserveringar. Men det är däremot irriterande när jag, som rökare, sätter mig vid platserna där man FÅR röka, också kommer det ett gäng med ickerökare och klagar på lukt och rök. Nå, men sätt dig inte på rökarnas platser då, pucko!
Svar på tråden Jag älskar att röka och står för det. Håll era barn inomhus